اجاره های شگفت انگیز در بازار مسکن

[ad_1]

اجاره‌های پیشنهادی مالکان در منطقه یک تهران در بیشتر موارد آنقدر با بودجه متعارف مستاجران فاصله دارد که می‌توان از این منطقه به عنوان مرکز اجاره‌های شگفت‌انگیز در بازار مسکن یاد کرد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، با تبدیل مبالغ اجاره ماهانه به ودیعه، می بینید که اکثر آپارتمان های اجاره شده در بازار اجاره در شمالی ترین نقطه پایتخت در حال حاضر حدود 10 میلیون تومان رهن شده اند. به ازای هر متر مربع یا کمی کمتر و بیشتر به نسبت امکانات.و قدمت ملک بایگانی شده است.

برای پرونده های اجاره لوکس مبلغی بین یک تا پنج میلیارد تومان و برای آپارتمان های زیر 200 مترمربع که اغلب دو یا چند برابر بیشتر از مستاجران است، اجاره های چند ده میلیون تومانی درخواست شده است. محله های مسکونی متوسط ​​به عنوان مناطق 4 و 5 می توانند هزینه کنند.

در بین پرونده های موجود مواردی وجود دارد که مبلغ ودیعه و اجاره ماهانه یکسان است و این برای مستاجران چند ساله تعجب آور است. این امر به این دلیل است که عرف بازار مسکن قبل از جهش متوالی اجاره بها در سه سال اخیر این بوده است که برای حمایت هر چه بیشتر این وثیقه توسط مستاجر چندین برابر مبلغ اجاره دریافت می شده است. مستاجر اجاره ماهانه را به عنوان امکان سرمایه گذاری یا واریز با این مبلغ پرداخت کند.

اما این روزها آپارتمان هایی با رهن و اجاره در پرونده های موجود در منطقه وجود دارد. به عنوان مثال یک آپارتمان 90 متری در قیطریه نرسیده به قلندر با 30 میلیون رهن و 30 میلیون تومان اجاره به بازار عرضه شده است. در فایل ها آپارتمان نوساز 126 متری دیگر واقع در خیابان حکمت در این منطقه با رهن و اجاره 40 میلیون تومانی را مشاهده می کنید.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که بسیاری از پرونده‌های این بخش از بازار اجاره در حال حاضر خالی از سکنه است و این نشان می‌دهد که مستاجر قبلی به دلیل فاصله زیاد بین رقم پیشنهادی مالک جدید و توانایی پرداخت آنها تصمیم به تخلیه گرفته است. در عین حال، به نظر نمی رسد مالکان این منطقه با اجاره بلندمدت مشکلی نداشته باشند و نگران از دست دادن احتمالی خانه های خالی چند ماهه نیستند. برخی از مالکان در بازار اجاره محلی بیش از چهار ماه منتظر عقد قرارداد هستند و پرونده آنها نزد واسطه ها به عنوان پرونده “رسوب” شناخته می شود.

اجاره های شگفت انگیز در بازار مسکن

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما