ایالات متحده برخی مسائل کوچک در مذاکرات وین باقی مانده است

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد که تعدادی از مسائل جزئی حل نشده در مذاکرات وین باقی مانده است.

به گزارش فارس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشستی خبری به خبرنگاران گفت: تعدادی از مسائل کوچک در مذاکرات تحریم ها در وین باقی مانده است.

وی با بیان اینکه «مذاکرات پیچیده» در حال انجام است، گفت: ما در مرحله ای هستیم که می توان آن را نزدیک به هدف دانست، وقتی به هدف نزدیک می شوید، مسائل باقی مانده از همه سخت تر است.

روز جمعه، مذاکره کنندگان در وین اعلام کردند که مذاکرات درباره برجام در وین به حالت تعلیق درآمده و هیئت های مذاکره کننده برای رایزنی به پایتخت های خود بازگشته اند. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات به دلیل “عوامل خارجی” متوقف شده است.

بورل از اظهار نظر درباره «عوامل خارجی» خودداری کرد. ایران می گوید خواسته های جدید آمریکا و برخی اقدامات مانند توقیف نفتکش ایرانی این کشور، مذاکرات را پیچیده کرده است. طرف های غربی می گویند درخواست روسیه برای تضمین روابط با ایران به تعویق افتاده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کار بر روی برخی از جنبه‌های توافق بعدی برای فعال‌سازی مجدد «توافق هسته‌ای» در حال انجام است. متن توافق همچنان در مورد موضوعات باقی مانده بین ایالات متحده و ایران در حال تدوین است و چندین مذاکره کننده تصمیم گیری سیاسی با تصویب متن نهایی موافقت کرده اند. با این حال، هرگونه تاخیر در این روند غیرممکن است.

وزارت خارجه روسیه همچنین اضافه کرد که روسیه با این واقعیت پیش می‌رود که «راه احیای مؤثر اجرای برجام در سایه بازگرداندن تعادل بین عناصر هسته‌ای و اقتصادی «توافق» است. به نفع همه طرف‌ها است».

در همین حال، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه امیر عبداللهیان فردا به مسکو می رود، درباره مذاکرات وین گفت: اکنون قرار نیست توافقی را اعلام کنیم، زیرا باز است. پذیرفته شود.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما