ایالات متحده پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین حاصل شده است

[ad_1]

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالی در مورد پیشرفت در مذاکرات وین پاسخ داد.

جالينا پورتر، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، در يك كنفرانس خبري با بيان اينكه آخرين اطلاعات در مورد مذاكرات وين در دسترس است و توافقي حاصل شده است يا در آينده نزديك ممكن است حاصل شود، گفت: «آنها پيشرفت قابل توجهي كرده اند، اما هنوز مشكلات سختي وجود دارد. برطرف كردن.” او گفت.

علیرغم پیشرفت سریع برنامه هسته ای ایران، زمان کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است و امروز مجدداً تاکید می کنم که تا زمانی که همه چیز توافق نشود، هیچ چیز توافق نخواهد شد.

پورتر گفت: «بنابراین، تا زمانی که مسائل باقی مانده را فوراً حل نکنیم، توافقی حاصل نخواهد شد. اگر ایران جدی باشد، می توانیم و باید به اجرای برجام بازگردیم [توافق هسته‌ای]تا چند روز دیگر به توافق خواهیم رسید. فراتر از آن، هر چیزی شانس ما را برای بازگشت به توافق در خطر بزرگی قرار می دهد.

اظهارات پورتر همزمان با هشتمین دور مذاکرات در وین است. طرف های گفتگو در چند وقت اخیر به پیشرفت های قابل توجهی اذعان کرده اند، اما می گویند که حل و فصل برخی مسائل همچنان نیازمند تصمیم گیری های نهایی است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شب گذشته در واکنش به انتشار خبری مبنی بر پایان یافتن مذاکرات در وین و دستیابی به توافق نهایی، گفت: مذاکرات وین همچنان ادامه دارد. اولین خبر خوب جایگزین یک معامله خوب نمی شود. تا زمانی که همه مسائل مهم باقی مانده حل نشود، هیچکس نمی تواند بگوید که توافق حاصل شده است. تلاش اضافی مورد نیاز است. اکنون همه بر مراحل کلیدی نهایی متمرکز شده اند.

شب گذشته، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین و مذاکره کننده ارشد هیئت روسی در مذاکرات وین، در توییتی نوشت که مذاکرات «تقریباً به پایان رسیده است».

انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین شب گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: ما در مراحل پایانی مذاکرات وین درباره برجام هستیم. برخی موضوعات هنوز باز هستند و موفقیت در چنین مذاکرات پیچیده هرگز تضمین نمی شود. در تیم هماهنگی تمام تلاش خود را می کنیم اما هنوز به این نقطه (توافق) نرسیده ایم.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما