بیانیه واشنگتن: اگر ایران جدی گرفته شود، به توافق خواهیم رسید

[ad_1]

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با بیان اینکه مذاکرات ایران و 1+4 گفت: پیشرفت چشمگیری در مذاکرات وین حاصل شده است.

به گزارش ایرنا؛ این مقام آمریکایی پنجشنبه شب که اکنون مذاکرات در وین به مرحله‌ای می‌رسد که سرنوشت آنها صرفاً به تصمیمات سیاسی غرب به‌ویژه آمریکا بستگی دارد، گفت: در صورت دستیابی ایران به توافق در چند روز آینده امکان‌پذیر است. به طور جدی. .

«اگر ایران جدی گرفته شود، می توانیم در چند روز دیگر بر سر بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام توافق کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت هر چیزی فراتر از آن احتمال بازگشت به توافق را به طور جدی به خطر می اندازد.

معاون سخنگوی کاخ سفید عصر پنجشنبه به خبرنگاران گفت که مذاکرات با ایران در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام به نقطه اضطراری رسیده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: «توافق‌نامه‌ای وجود دارد که به نگرانی‌های همه طرف‌ها رسیدگی می‌کند».

وی گفت: در راستای سیاست آمریکا مبنی بر استفاده از ضرب الاجل های نادرست برای مذاکرات در وین برای تحت فشار قرار دادن ایران بر سر میز مذاکره، اگر در هفته های آینده به توافق دست یابیم، پیشرفت هسته ای ایران این کار را برای او غیرممکن می کند. برگشتن. در شورای امنیت سازمان ملل

این مقام کاخ سفید همچنین در ادامه سیاست ترس از پیشرفت هسته ای ایران در چارچوب برجام، اظهار داشت: حرف آخر این است که با شرایط بسیار خطرناکی روبرو هستیم. برنامه هسته ای ایران تحت برجام تا حدودی محدود بود و بازرسان بین المللی بر آن نظارت داشتند.

یک مقام آمریکایی نزدیک به مذاکرات در وین روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که “پیشرفت واقعی” حاصل شده است، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

وب سایت نیویورک تایمز نام این مقام را نبرد و گفت که مذاکرات سخت برای فعال سازی مجدد توافق هسته ای بین المللی با ایران ممکن است به پایان برسد و دیپلمات ها می گویند این توافق پس از تقریبا یک سال مذاکره در دسترس است. اما واکنش منفی در میان منتقدان توافق در ایالات متحده به تازگی آغاز شده است.

دیپلمات ها می گویند که ایالات متحده و ایران به زودی درباره بازگشت به برجام تصمیم خواهند گرفت.

نیویورک تایمز مدعی شد که مقامات دیگری که به دلیل حساسیت مذاکرات نخواستند نامشان فاش شود، گفته اند یکی از موضوعاتی که همچنان در حال بحث است، چگونگی کاهش تولید سوخت هسته ای ایران است.

رسانه های آمریکایی نوشتند رسانه های جمهوری خواه و حتی برخی از دموکرات ها در تلاش هستند تا از ارتباط مجدد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با برجام جلوگیری کنند.

اولیانوف قبل از پایان مذاکرات وین به خبرنگاران گفت: «اما ما برای انجام کارها به زمان بیشتری نیاز داریم، نه زمان زیادی. او نسبت به روند مذاکرات خوش بین بود و گفت که می تواند تا پایان فوریه به توافق برسد.

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: «پس از هفته‌ها مذاکره فشرده، بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا زمانی که همه چیز توافق نشود، «هیچ توافقی» نیست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با فایننشال تایمز که امروز منتشر شد، گفت که واشنگتن به درخواست ایران برای اطمینان از خروج طرف‌های توافق از برجام توجه نکرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: افکار عمومی در ایران نمی توانند اظهارات رئیس یک دولت و حتی آمریکا را به عنوان تضمینی برای خروج آمریکایی ها از برجام بپذیرند.

وی پیشنهاد کرد کنگره آمریکا پایبندی خود به برجام را در بیانیه های سیاسی اعلام کند.

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها در وین از پنجم آذرماه آغاز شد و اکنون به جایی رسیده است که نتیجه مذاکرات صرفا به تصمیمات سیاسی غرب بستگی دارد. اگر طرف های غربی تصمیمات لازم را بگیرند، می توانند مسائل باقی مانده را حل کنند و ظرف چند روز به توافق نهایی برسند.

هیأت ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل ها، پیشنهادات و مطالبات صریح خود را در مورد بقیه مسائل روی میز گذاشته و اکنون توپ کاملاً در زمین طرف های غربی است.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما