جزئیات جلسه فوق العاده مجلس در وین با حضور امیر عبداللهیان

[ad_1]

کمیته امنیت داخلی و سیاست خارجی در گزارشی اعلام کرد که به گفته وزیر امور خارجه، مذاکرات به پایان نرسیده است و آمریکا باید تصمیمات سیاسی سختی بگیرد که هنوز آن را نگرفته است.

به گزارش ایسنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از جلسه فوق العاده امروز این کمیسیون با حضور امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه منتشر کرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به وظایف نظارتی خود و به منظور بررسی مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 به دعوت دکتر محمد جواد، جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه

این پنجمین جلسه کمیسیون در این خصوص در دولت سیزدهم بود که به دعوت وزیر امور خارجه یا معاون سیاسی وزیر امور خارجه برگزار شد. لغو تحریم ها».

وزیر امور خارجه تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده برای دستیابی به توافق را به تفصیل تشریح کرد و تاکید کرد که مذاکرات هنوز به پایان نرسیده و ایالات متحده باید تصمیمات سیاسی سختی را اتخاذ کند که هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

نمایندگان مجلس یازدهم با نگرانی از حفظ توان هسته‌ای، رفع کامل تحریم‌ها و بهبود معیشت مردم، دستیابی به هدف منفعت اقتصادی برای مردم ایران از طریق لغو تحریم‌ها و اظهارنظر در مورد هرگونه توافق را در اولویت قرار داده‌اند. احتمال را خواهند ساخت. با این معیار

بر اساس ماده 7 قانون اقدام راهبردی، در صورت توافق نهایی، دولت باید گزارش رفع تحریم ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی، امکان پذیر باشد. برای اجرای هرگونه محدودیت برنده شدن در برنامه هسته ای

از این رو، نمایندگان مردم، اگرچه بر حفظ خطوط قرمز منافع ملی در مذاکرات از جمله لغو تحریم‌ها، کسب تضمین‌های لازم و فرصت لازم برای راستی‌آزمایی دقیق تاکید دارند، اما یادآور می‌شوند که جمهوری اسلامی در حال پیگیری است. منافع ملی، هیچ مهلتی تعیین نمی کند، قبول نمی کند. مهلت واقعی ملت ایران، منافع ملت ایران و رفع موانع تجارت خارجی ایران است.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما