خرید ملک در ترکیه️ خرید خانه و آپارتمان در ترکیه با مناسب ترین قیمت

با خرید ملک به ارزش 400هزار دلار شخص می تونه برا خود و همسر و فرزندان زیر 18 سال تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه را بگیره. گرفتن پاسپورت ترکیه با این روش بین 3 الی 6 ماه به طول می کشه و البته در نظر داشته باشین  در صورتی که شما دارای فرزند بالای 18 سال باشین برای وی نیز باید به صورت مستقل اقدام به خرید خانه کنید. در صورتی که ارزش ملک خریداری شده شما پایین تر از 400 هزار دلار باشد فقط می توانید اقامت ترکیه را بگیرید نه تابعیت آن را.

خرید قانونی ملک در ترکیه پروسه‌ ساده‌ای دارد که در اینجا شرح داده شده است. بنابراین شما می‌توانید با خیالی آسوده هم به تغییرات مهمی ‌در زندگی‌تان دست پیدا کنید و هم برای زندگی در کشوری با استانداردهای یک کشور اروپایی اما با فرهنگی شبیه به فرهنگ کشور خودمان ایران، برنامه ریزی کنید. حتی زمانی‌که ساکن ایران هستید جابه‌جایی ارز اعم از دلار، یورو و لیر به‌راحتی برای شما امکان‌پذیر خواهد بود (به‌طور عادی هر شخص خارجی چه شهروند و چه غیرشهروند می‌تواند سه نوع حساب ارزی دلار، یورو و لیر افتتاح کند). املاک قابل ارائه در مناطق مختلف غرب استانبول شامل منطقه بیلیک دوزو و باغچه‌شهیر واقع شد‌ه‌اند. املاکی که در این طرح قابل خریداری هستند شامل هوم آفیس، خانه و ملک تجاری می‌شوند. همچنین در صورتی که اقساط پیش از موعد مقرر تسویه شوند، شامل تخفیفی تا سقف 20 درصد نیز می‌شوند.

خرید ملک در ترکیه

در زیر برخی از پروژه‌های ملکی ترکیه را مشاهده می‌کنید که قصران گروپ طی درخواست مشتریان به آنها ارائه می‌دهد. ایمار نیز سندی است که نشان دهنده پایان یافتن مراحل ساخت خانه شماست. داشتن «ایسکان» که گواهی سکونت است، ثابت می‌کند که خانه قابل سکونت است و طبق استانداردهای لازم و مقررات زلزله ساخته شده است. پس از صدور مجوز از ارتش، مالک و خریدار (یا نمایندگان قانونی آنها) برای انتقال سند مالکیت به نام خریدار به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه می‌کنند. اما حتی اگر قصد اقامت در ترکیه را نداشته باشید، بد نیست بدانید که ترکیه از نظر وضعیت اقتصاد کشوری رو به رشد می‌باشد و اقتصاد ترکیه در طول سالیان اخیر نسبت به سایر کشور‌ها روندی صعودی را طی می‌کند.

آپارتمان 150 متری

خرید خانه در شهر های استانبول، ازمیر و… ترکیه معایب و مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. دولت ترکیه در سال 2012 با تصویب قوانین جدید خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی ، موانع متعدد خرید ملک برای خارجیان را از بین برد و مسیر خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی تسهیل شد. بر اساس قوانین خرید ملک در ترکیه  شهروندان 183 کشور ، که توسط رئیس جمهور این کشور تعیین شده اند ، مجاز به خرید ملک و مستغلات در این کشور هستند. خرید ملک در ترکیه – سرمایه گذاران خارجی که می خواهند در ترکیه سرمایه گذاری کنند، حق تاسیس شرکت های سهامی، محدود و نامحدود را دارند. شهر بلک هتل های لوکس ۵ ستاره و امکانات حرفه ای ورزشی بسیاری دارد وهرساله افراد زیادی به خصوص ورزشکاران را به خود جذب می کند . عدم آگاهی افراد از قوانین سرمایه گذاری یک کشور ،می توانند باعث سردرگمی و حتی متضرر گشتن افراد متقاضی شود.

شهر استانبول دارای آب و هوای مدیترانه ای است و همین موضوع باعث شده تا این شهر هم در تابستان و هم در زمستان، شرایط جوی بسیار مناسبی داشته باشد. لازم به ذکر است که تابستان های این شهر خیلی گرم نیستند و در زمستان ها نیز هوا مطبوع و قابل قبول است و خبری از سرما، برف و کولاک نیست. با بهره مندی از این حق میتوانید یک سال تمام در این کشور بمانید و یا هر زمان که مایل بودید از مرزهای آن خارج و دوباره به خاک آن بازگردید. گفتنی است که پس از گذشت یک سال و در صورت تمایل می توانید درخواست تان را تمدید نمایید و مجددا حق اقامت بگیرید.

اگر بخواهیم با خرید خانه تابعیت ترکیه بگیریم، چقدر باید سرمایه گذاری کنیم؟

ازاین‌رو میانگین قیمت هر مترمربع خانه در استانبول 3961 لیر (تقریباً 9.5 میلیون تومان) است. البته این قیمت در مناطق دیگری همچون منطقه گران‌قیمت بشیکتاش از متری 25 میلیون تا 120 میلیون تومان متغیر است. هدف افراد از خرید خانه در ترکیه متفاوت است؛ گروهی بدنبال خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت، و عده ای در جستجوی خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت. چنانچه تمایل داشته باشید، می توانید با تماس با مشاورین املاک آسومان، مشاوره جامعی را تجربه نمایید. برای اخذ شهروندی ترکیه روش های مختلفی وجود دارد که از بین آنها خرید یک ملک یا مجموعه ای از املاک به ارزش 400هزار دلار می تونه بهترین و ساده ترین روش باشد.

با این حساب فکرش هم اغوا کننده است که در جایی نزدیک به این جاذبه ها مقیم باشید و هر زمان که مایل بودید از آنها دیدن نمایید. در ادامه بعضی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول را برای شما ایستمون معرفی میکنیم. و در این میان خرید ملک در استانبول یک موضوع مهم و البته چالش برانگیز است. پیش خرید خانه هم یکی از روش های آسان برای خانه دار شدن در ترکیه و اخذ اقامت یا شهروندی در سال 2023 است.

  • در صورتی که افراد ملکی در یک منطقه ی ممنوعه خریداری کنند ، اجازه اقامت ترکیه به آنها تعلق نمی گیرد.
  • شما بعد از زمان مصاحبه می توانید تنها ۱۵ روز خارج از ترکیه باشید ولی بعد از دریافت اقامت ترکیه می توانید به مراتب ورود و خروج داشته باشید.
  • به دلیل همسایگی این دو کشور، خیلی از مراسمات و رسوم های کشور  ایران را میتوان در ترکیه دید.
  • ازمیر را می تونیم قطب صنعتی و کشاورزی و توریستی در غرب استانبول به شمار بیاریم.
  • لازم به ذکر است که این اقامت به خود و افراد خانواده تان تعلق میگیرد.

همچنین گفته شده که ساخت و ساز در Beylikdüzü منظم بوده و اکثر املاک در این محله با فاصله ی مناسب و استاندارد در جوار یکدیگر قرار گرفته اند. چرا که ببک جزو مناطق توریستی شهر استانبول بوده و همین موضوع دسترسی به امکانات متعددی را برای ساکنان فراهم می آورد. نکته قابل توجه این است که لازم نیست مراحل خرید اپارتمان در ترکیه شما حتما یک ملک در ترکیه در سال 2023 خریداری کنید. میتوانید شما چند ملک که در مجموع ۲۵۰ هزار دلار ارزش دارند خریداری کنید این روش برای دوستانی که قصد کسب اجاره بیشتر از املاک خود را دارند پیشنهاد میشود. قیمت خانه های دست دوم میتواند متفاوت و کاملا توافقی  و همراه با 2 درصد کمیسیون باشد.

در بسیاری از پروژه های شهرک سازی ترکیه می توان به صورت اقساطی و با وام بانکی منزل خرید. لازم به ذکر است که این اقامت به خود و افراد خانواده تان تعلق میگیرد. اما نکاتی که باید در زمان خرید ملک به آن دقت کنید در زیر برای شما نوشته شده است. مسئولیت اسناد مالکیت واحراز مالکیت فروشنده بر ملک وکنترل کلیه اسناد به عهده شرکت ما  می باشد.

نکته قابل توجه این است که پس از خرید ملک حداقل باید 3 سال بگذرد تا امکان اقدام برای اقامت را داشته باشید. با این روش صرف نظر از این که ارزش ملک تان چقدر است، تا هر زمان که در تملک شما باشد، اقامت ترکیه را دارید. بر اساس تبصره 35 قانون زمین و املاک ترکیه به شماره 2644 مصوب 18 می 2012، اتباع کشورهای خارجی (به استثنای کشورهایی که شهروندان آنها از خرید و فروش منع شده‌اند) می‌توانند طبق قوانین مربوطه اقدام به خرید ملک کنند. برای اطلاع از اینکه کدام کشورها در لیست ممنوعه قرار دارند می‌توانید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه مراجعه کنید.

در شهرهای توریستی مانند آنتالیا و استانبول تلاش بسیاری برای حفظ امنیت مسافران شده به طوری که در جای جای شهر دوربین‌های 24 ساعته امنیتی کار گذاشته شده است. در این شهر امنیت در حد استانداردهای یک شهر بزرگ است و در بعضی نقاط آن امنیت فراتر از حد استاندارد نیز هست. با این وجود، اگر این شهر را برای زندگی انتخاب کردید، در روزهای اول که هنوز به استانبول آشنایی ندارید، سعی کنید پول زیاد همراه خود نبرید و بیشتر از کارت‌های بانکی استفاده کنید.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما