روش مطالعه ادبیات عمومی کنکور سراسری

با تسلط بر معانی لغت ها در کتاب چه در متن و چه در انتهای کتاب، سوالات این بخش به راحتی پاسخ داده می شوند. این بخش در کنکور سراسری دارای 9 سوال است. ابتدا لغات انتهای کتاب را می خواندم و سپس نکاتی که در کلاس درس یادداشت کرده بودم را مرور می کردم. همچنین برخلاف برخی دروس دیگر، مطالعهی درس به درس در ادبیات پیشنهاد نمیشود. فارسی عمومی اولین سری سوال در دفترچه کنکور است. شک نکنید که این روش خواندن درس فارسی کنکور اثرات مفید زیادی در فرآیند یادگیری شما خواهد داشت. دوستان عزیز امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشد در این مسیر هرچند اندکی به شما کمک کند.

در این روش باید ابتدا باید تمامی بیتها را با دقت بخوانید و به معنی کردن مفاهیم آنها بپردازید، به این صورت تسلط و درک بیشتری به مفاهیم هر سوال در این بخش میرسید و به دلیل تمرین مفید سرعت عمل بالاتری پیدا میکنید. به دلیل بی اطلاعی از روش مطالعه ی این مبحث برخی داوطلبان درصد پایینی از این مبحث می گیرند. پس توصیه می شود که داوطلبان معانی اشعار را حفظ نکنند بلکه تمرین کنند تا بتوانند، درک درستی از ابیات داشته باشند.

روش صحیح مطالعه ادبیات برای کنکور

اند استفاده کنید تا با شناخت کاملی بتوانید مطالب را یاد بگیرید. برای مطالعه مبحث آرایه های ادبی در ابتدا سعی کنید هریک را به خوبی یاد بگیرید و تستهای مختص به هر آرایه را کاملاً بزنید تا به تسلط برسید سپس به حل تست های ترکیبی بپردازید زیرا حدود ۷۰%تست های ارایه در کنکور سراسری بصورت ترکیبی طراحی می شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد. ادبیات فارسی کنکور شامل ۲۵ سوال در مدت زمان ۱۸ دقیقه است. میتوان زمان حفظ کردن لغات، با توجه به شکل و املای کلمات، به تدریج برای مبحث املا هم آماده شد.

نحوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

توجه به لغاتی که شکل نوشتاری یکسان و آواهای متفاوت دارند، و نیز کلمات با املای مشابه، بسیار مهم است. برای املاء مهمترین منبع گروه های کلمات املأ در درس زبان فارسی میباشد که دانش آموزان باید آنها را جدی بگیرند.و در کنار این قسمت ها ، باید قسمت لغات ستاره دار انتهای کتاب را خوب مسلط باشیم.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور تجربی

تفاوت جعبه لایتنر و جعبه به یاد در این هستش که جعبه لایتنر تعداد خونه هاش خیلی زیاد هستش و شما تا کنکور نمیرسین فیشی که وارد میکنین رو از جعبه خارج کنین. مجموع تمام اطلاعات برای این یک تست را شما می توانید از بخشهای مختلف جمع آوری کنید. دستور زبان فارسی جزو مباحثی است که نیازمند تمرین فراوان است و باید قوانین ،قواعد و فرمول های ان را یاد بگیرید و با تست و تمرین در این مبحث به تسلط کافی برسید. قرابت معنایی از جمله مباحثی است که نیاز به تجزیه و تحلیل دارد(مهارتی است) و باید ارتباط اجزا را با یکدیگر دریافت و سپس موقعیت یک جزء یا کلمه را در آن مجموعه مشخص کرد و پیش نیاز این است که باید به واژه ها و معانی کتاب مسلط نحوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور – مکان من – باشیم.

روش مطالعه ادبیات کنکور انسانی

علت این موضوع هم اینه که هر دو از جنس مباحث حفظی کنکور هستند. بعد از آن سراغ تستهای کنکوری بروید؛ چک کردن پاسخنامه یکی از مهمترین کارهایی است که بعد از تست زدن باید انجام دهید. روش خواندن نگارش و دستور زبان فارسی به این صورت است که علاوه براین که باید روی متن اصلی کتاب مسلط باشید، با زدن تست موضوعات متفاوت مانند واژهها و تکواژها، جمله و عبارات اسمی را میتوانید در ذهن خود ثبت کنید و به خوبی یاد بگیرید. توصیه استاد احمدی برای روش صحیح مطالعه ادبیات اولین درس در کنکور و شروع تست زدن یک داوطلب کنکور با درس ادبیات و زبان فارسی در همه ی رشته ها آغاز میشود. آیا حل تست دین و زندگی باید بلافاصله بعد از مطالعه ی متن درس اتفاق بیافتد؟ در مرحله اول سعی کنید مفهوم ابیات کتاب درسی را یاد بگیرید و بعد از تسلط بر مفاهیم تست فراوان بزنید.

روش مطالعه ادبیات کنکور هنر

شاید بتوان به جرات بیان کرد که درس ادبیات دارای نکات زیادی است و باید در وهله اول به صورت کامل نکات کتاب را فرا بگیرید. به طور کلی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر دانش آموز باید در ایام تعطیلات تابستان هر روز یک ساعت از وقت خود را به این درس اختصاص دهد و در ایام تحصیلات نیز با توجه به وقت کم محصلین حداقل 45 دقیقه در طول روز را به مطالعه و حل تست های مباحث موضوعی همچون قرابت معنایی، آرایه های ادبی و دستور زبان فارسی بپردازند. در این بخش داوطلبان باید به 25 سوال که از 6 مبحث طراحی شده، پاسخ دهند. اعرابی فیزیک را از طریق مطالعه دقیق خط به خط کتاب درسی و تمرین و مرور تستهای نشاندار خوانده است. توصیه من به شما خواندن ادبیات از روی کتاب درسی برای شروع کار هست و بعد گام به گام با هم قسمت های مختلف رو پیش میبریم .

بخش املا که از نظر تعداد سوالات ارزش مشابهی با لغت دارد، از نظر سبک مطالعه نیز با این بخش همپوشانی دارد. مطالعه دقیق مطالب کتاب به شکل درس به درس این امکان را به شما میدهد که بتوانید با یادگیری متن هر درس به راحتی به سؤالات آزمونهای آزمایشی پاسخ دهید. ادبیات کنکور سراسری با ضریب ۴ مهمترین درس عمومی کنکور محسوب میشود. بهترین روش مطالعه ادبیات اختصاصی کنکور در بخشهای حفظی مثل املا و لغت، پیروی کردن از یک برنامه منظم برای مطالعه و مرور کردن است. برای مطالعه لغت های درس ادبیات فارسی ابتدا لغت های انتهای کتاب درسی را مطالعه کنید ولی قطعا لغت های انتهای کتاب درسی به تنهایی کافی نیست و از لغت های غیر ستاره دار نیز سوال طراحی میشود بنابراین لغت های اضافی که در کتاب های کمک درسی وجود دارد را نیز بررسی کنید.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما