چرا آموزش سئو تنها مهارتی است که واقعاً به آن نیاز دارید

در واقع خودت با استفاده از بکوریتی به نتایجی برس که یک سئوکار می رسد ، و حتی سریعتر. زمانی که درباره سئو صحبت میکنیم، بعضی چیزها مانند نتایجی که قابل اندازهگیری هستن، اهمیت زیادی دارن. تامی قبل از راهاندازی ClickMinded، سئو را برای شرکتهایی مانند Paypal و Airbnb مدیریت میکرد. امکانات مختلف برنامه آپارات، مانند بسیاری از برنامه های موبایلی، از طریق تب هایی که درپایین صفحه قرار داردند در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین اگر بتوانید ترافیک ارگانیک که رایگان از طریق موتورهای جستجو به دست می آید را افزایش دهید شانس بالایی برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی دارید. از شبکههای اجتماعی برای لینک بیلدینگ سالم میتوانید استفاده کنید و اگر قصد افزایش لینکهای ورودی سالم را داشتید هیچگاه تبادل لینک نکنید و هیچگاه لینک خریداری نکنید!

این موضوع شامل برقراری ارتباط با وبلاگ نویسان، وبسایتها و افراد با نفوذ میشه تا در ازای چیزی که برای اونها مینویسید، یک لینک برای سایت یا شبکه اجتماعی شما ایجاد کنن. اما برای مثال میبینید که سایت شما تعداد 700 بک لینک تونسته دریافت کنه، خب حالا از کجا میدونید که این تعداد خوبه یا بد؟ و از کجا متوجه شویم که در گوگل ثبت شده ایم ؟ این ابزار میتونه یک نقطه شروع خوب برای افراد تازه کار باشه که هنوز نمیدونن سئو رو از کجا باید شروع کنن.

Wix SEO Wiz یک ابزار فوقالعاده برای افراد مبتدی است تا در عرض چند دقیقه برای سئو سایت خود اقدام کنند. باید هدف خودتون رو از انجام بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو در یک بازه زمانی تعیین شده مشخص کنین. موتورهای جستجو موفقیت شما را میخواهند. به صورت کلی، استراتژی سئو، به فرآیند برنامهریزی و اجرای مراحل طراحی شده، با هدف بهبود رتبهبندی برای موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک، گفته میشه. مراحل انجام این کار، به ترتیب زیر هستش. توجه کنید که این مراحل بسیار زمانبر است و بدین صورت نیست که این شش مرحله، شش دقیقه زمان ببرد. پس اهداف سئو، باعث میشن تا وضوح به استراتژی شما بیاد و دقیقا بدونین که قراره چه کاری انجام بدین و به چه چیزی برسین. اینکه بدونین نرخ تبدیل سایت شما چقدر هستش، بهتون کمک میکنه تا بتونین میزان بازگشت سرمایهای که از طریق ترافیک سایت اتفاق میافته رو اندازهگیری کنین. اما قبل از اینکه بخوایم درباره اضافه کردن نقشه سایت صحبت کنیم، اول باید بدونین که اصلا سایت مپ چیه؟ نکته شاخصی که در این دوره وجود داره، اجرا کردن تمام آموزش ها به صورت عملیه.

به صورت کلی و یک تعریف کتابی، محتوا عبارت است از: “فایلهای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی که درون سایت و بخشهای مختلف آن قرار میگیرد”. بنابراین سعی کنین که آدرسهای مختلف توی سایت شما، این پسوند رو نداشته باشن. بنابراین توصیه میکنیم حتما از دادههای ساختار یافته استفاده کنین. اما اگر باز هم به دنبال آموزش سئو به صورت تخصصیتر هستین، حتما به بقیه صفحات سایت آکادمی رایا پارس مراجعه کنین. رو انجام بدین. اما اگه سلسله مراتبی که تا به اینجا گفته شده رو رعایت نکنین، احتمال اینکه پروژه بهینهسازی سایت شما با شکست مواجه بشه خیلی زیاد میشه. البته دقت داشته باشین که سایت مپ مدل HTML هم داره. البته برای این موضوع، به هدف صفحهای که در حال بررسی اون هستین هم دقت کنین. شما به عنوان یک متخصص سئو، باید توانایی این رو داشته باشید که هر نوع سایتی رو بهینهسازی کنین. اگر این موضوع صدق میکنه و درسته، پس اون صفحه میتونه به عنوان یک معیار تعامل که ارزش زیادی هم داره، در نظر گرفته بشه. این سوالیه که برای رسیدن به جوابش، باید به دنبال اندازهگیری معیارهای تعامل توی سایت خودتون باشید.

شما با استفاده از فایل robots.txt به رباتهای موتورهای جستجوگر اجازه میدهید که به محتوا و صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند، همچنین میتوانید دسترسی آنها به وبسایت خود را محدود کنید. بهینهسازی در سئو به فعالیتهایی گفته میشه که با هدف بهبود سئو و رتبهبندی، دقیقا داخل سایت انجام میشن، اما با محتوا ارتباطی ندارند. اما محتوا تنها بخشی نیست که الگوریتمهای مخصوص خودش رو داره. اگر یادتون باشه، داخل بخش محتوا گفتیم که کمپانی گوگل الگوریتمهای مختلفی رو برای بررسی محتوا در نظر تهیه کرده.

Google برای بررسی لینکهای داخلی و خارجی یک سایت هم الگوریتمهای مختلفی رو ایجاد کرده. در مبحث آموزش سئو – https://alikazemi.me/in-person-seo-training/ – شما اصلا نباید براتون مهم باشه که اون سایت با چه سیستم مدیریت محتوایی ایجاد شده، و فقط باید به دنبال نحوه انجام بهینهسازی باشید. اصلا خود محتوا چیه که بهینهسازی هم داره؟ اما حالا واقعا محتوا چیه؟ اما تنها موضوعی که از همون اول همیشه مهم بوده و تغییر نکرده، همین تحقیق کلمات کلیدی هستش. چون لینکها هم در کنار محتوا یکی از مواردی هستن که از همون زمان پیدایش SEO، جزو فاکتورهای رتبهبندی برای کلمات کلیدی خاص بودن. سیگنالهای تجربه کاربری تعدادی آیتم قابل سنجش هستند که جزو فاکتورهای مستقیم رتبهبندی گوگل هستند. سال ها قبل لینک سازی بسیار ساده بود ٬ کافی بود برای کلمات کلیدی تعدادی بک لینک خریداری شود بعد مدت کوتاهی کلمات کلیدی در رتبه های بهتر نمایش داده میشد. بعد از اینکه کلمات کلیدی خودتون رو به همراه هدف سرچ کاربر پیدا کردین، باید به دنبال نصب این ابزار باشید. شما میتونین کلمات کلیدی که توسط این ابزار در اختیارتون قرار میگیره رو تجزیه و تحلیل کنین.

مورد مربوط به کلمه کلیدی در تولید محتوا اصلی ترین موضوع جهت سئو سازی مقاله و محصولات سایت شما می باشد. سایت مپ خبری به موتور جستجوی Google کمک میکنه تا محتوای سایتهایی رو که برای Google News تایید میشن رو پیدا کنه. خیلی از سایتها از سیستم مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس استفاده میکنن و خیلیهای دیگه هم از CMSهای اختصاصی. اگر وبگردی انجام داده باشید، حتما دیدین که برخی از سایتها به وبسایت دیگهای لینک دادن. بنابراین توصیه میکنیم حتما با CMSهای مختلف آشنایی داشته باشین. خب، پس اگر میخواین ترافیک ارگانیک زیادی رو به سمت سایت خودتون جذب کنین، حتما به دنبال تعیین یک استراتژی سئو خوب باشید. تنها درصد کوچکی از این جستجو میتواند درآمد یک وب سایت را متحول کند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما