اختتامیه دومین رویداد تخصصی فیس کاپ & زومیت

[ad_1]

هدف رویداد فیسکاپ ایجاد یک محیط رقابتی برای شناسایی افراد و تیم های با استعداد در زمینه تشخیص چهره. با توجه به موفقیت اولین رویداد تشخیص چهره FaceCup، دومین دوره در سال 1400 با تاکید بر دقت الگوریتم تشخیص چهره و مشابه رویداد بین المللی FRVT برگزار شد.

این رویداد مانند سال گذشته به صورت آنلاین برگزار می شود و شرکت برای تمامی تیم های حقیقی و حقوقی فعال در زمینه تشخیص چهره و هوش مصنوعی آزاد است. تیم ها و افرادی که تمایل به شرکت در این رویداد را داشته اند، از طریق صفحه فیس بوک و از آذر تا بهمن ماه ثبت نام کرده اند 1400 نفر این فرصت را داشتند که کد خود را در صفحه فیس بوک آپلود کنند. پس از ارزیابی کادر فنی و علمی رویداد بر اساس کدها، تیم های شرکت کننده بر اساس امتیازات کسب شده رتبه بندی و تیم های برتر معرفی شدند.

آمار شرکت کنندگان آزمون دوم فیسکاپ

در دور دوم رویداد Fiscup، بیش از 365 تیم ثبت نام و بیش از 50 تیم با موفقیت کدهای خود را آپلود کردند. یکی از ویژگی هایی که در مورد این رویداد می توان به آن اشاره کرد این است که هر تیم علاوه بر رتبه هایی که کسب می کند، می تواند توسط شرکت های فعال در زمینه هوش مصنوعی جذب شود.

مرکز نوآوری Nextra; حامی رویداد جام فیس بوک

در ابتدای مراسم اختتامیه دکتر. آصف کریمیمدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا به ارائه خدمات و حوزه های تخصصی فعالیت مرکز نوآوری نکستا پرداخت و اظهار داشت:

مرکز نوآوری Nextra به عنوان یکی از فعال ترین مراکز نوآوری که شامل سه بخش شتاب دهی و فضای کاری مشترک و استودیو استارت آپی است، در پنج حوزه مخابرات، شهر هوشمند، اینترنت اشیا، بلاک چین و امنیت سایبری فعالیت می کند. در این مرکز همواره تلاش کرده ایم تا شرایط ایجاد پل موفقیت و راه اندازی کسب و کار درخشان را برای جوانان مستعد و مشتاق فراهم کنیم. اکنون رویداد فیسبوک که حاصل ماه ها تلاش خستگی ناپذیر مرکز نوآوری Nextra است، دومین دوره خود را با موفقیت و استقبال کم نظیر فعالان هوش مصنوعی پشت سر گذاشته است.

صرف نظر از نتیجه این رقابت جذاب و بسیار تخصصی، مسئله ای که ارزش فعالیت هایی مانند فیس بوک را تعیین می کند این است که این امکان برای فعالان و علاقه مندان فراهم می شود که بتوانند مهارت ها و استعدادهای خود را به طور فزاینده ای معرفی کنند و مسیر رسیدن به مقصد را طی کنند. ، چیزی جز موفقیت و سربلندی نیست. ما با هم در تلاش هستیم تا این نوع فعالیت ها و رویدادها را گسترش دهیم، کارشناسان و علاقه مندان حوزه فعالیت مرکز نوآوری نکست را کشف کنیم و گام های بلندتری در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری کشور برداریم.

گزارش عملکرد دوره دوم رویداد تشخیص چهره فیس بوک

خانم دکتر سرکار برادر، دبیر اجرایی دومین رویداد تخصصی تشخیص چهره فیس کاپ نیز بر عهده گرفت و در مورد رویداد فیسبوک توضیحاتی داد. او بیان کرد:

فیس کاپ به عنوان اولین رویداد تخصصی تشخیص چهره در ایران، این افتخار را داشته است که در دومین دوره میزبان جوانان فعال و متخصص در حوزه هوش مصنوعی باشد. دومین دوره رویداد Fiscup در دسامبر 1400 آغاز شد و تیم ها و شرکت کنندگان شروع به نوشتن کدهای خود کردند و تا فوریه 1400 فرصت داشتند تا کدهای خود را ارسال کنند.

پس از بارگذاری کدها، پردازش کدهای ارسالی و بیش از 3000 کد با بستر هوش مصنوعی آغاز می شود. AIBOX، یکی از پروژه‌های فعال در استارت‌آپ استودیو Nextra پردازش شد و اکنون برندگان این رویداد مشخص خواهند شد. تیم ها و افرادی که کدهای خود را با موفقیت ارسال کرده اند، می توانند از فرصت های شغلی بسیار متنوعی که در اختیار سازمان های فعال در زمینه هوش مصنوعی است، استفاده کنند.

جلسه احراز هویت چهره به چهره: فرصت ها و تهدیدها

در پایان دومین اقدام تخصصی فیسکاپ نشست تخصصی با مدیریت دکتر محمد صبریدبیر علمی رویداد Fiscup با عنوان “احراز هویت چهره به چهره؛ فرصت ها و تهدیدها” با مهمانان دکتر دکتر برگزار شد. مرتضی ترک تبریزیعضو هیئت مدیره بانک تجارت، مهندس عباس خداوردیمعاون فناوری اطلاعات شرکت متیران، دکتر علیرضا محیار.، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، دکتر. مهران محرمیانمعاون فناوری های نوین بانک مرکزی و دکتر حمیدرضا نایینیآنها مدیر کل شرکت خدمات کامپیوتری بودند.

بعد

در این جلسه در راستای سوالات و چالش های مطرح شده از سوی دبیر جلسه، مدعوین جلسه به ارائه توضیحات و بیان تجربیات و راهکارهای احراز هویت حضوری پرداختند و مشکلات به اختصار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معرفی پلتفرم هوش مصنوعی AIBOX

دکتر میلاد سجادیمدیر فنی مرکز نوآوری نکسترا نیز در این مراسم حضور یافت و به تشریح فعالیت های جاری استودیوی استارت آپ مرکز نوآوری نکسترا پرداخت و گفت:

در حال حاضر دو پروژه AIBOX و BINABOX در راه اندازی استودیو Nextra در حال فعالیت هستند و در هفته های آینده آماده بهره برداری و سرویس هستند. در مورد ارتباط AIBOX و رویداد فیس بوک، لازم به ذکر است که با توجه به ارتباط این دو موضوع، تصمیم بر این شد که کدهای ارسال شده توسط شرکت کنندگان این رویداد در قالب پلتفرم هوش مصنوعی AIBOX تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. این امر منجر به آزمایش این پروژه شد و تمام مراحل را با موفقیت طی کرد.

بررسی مشکلات و موانع توسعه فناوری های جدید

در ادامه مراسم اختتامیه مهندس رضا باقری، دبیر هیأت اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات که مهمانان ویژه این مراسم بودند. وی از مشکلات و موانعی که برخی فرآیندهای بوروکراتیک بر سر راه پیشرفت فناوری ایجاد می کند، بیان کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به تدابیر و برنامه های اندیشیده شده ای که تدوین شده است، مسیر رشد در حوزه های مربوطه هموارتر شود. . نقطه عطف این تعطیلی، صدور سخنان رهبر معظم انقلاب درباره هوش مصنوعی بود.

برندگان Fiskup 1400

در پایان مراسم نوبت به اعلام برندگان آزمون فیسکاپ رسید. در این بخش سه تیم برتر دور دوم رویداد تشخیص چهره فیس کاپ معرفی شدند که به ترتیب رتبه بندی شده اند:

  • دیتامون
  • ماسک
  • اندور

    بعد

تیم های منتخب برای این رویداد بلافاصله جوایز خود را دریافت کردند و آماده حضور در مرکز نوآوری Nextra شدند. ناگفته نماند که مرکز نوآوری Nextra از تیم های منتخب دعوت کرد تا در این مجموعه شرکت کنند تا در جهت گسترش ایده و تبدیل آن به یک کسب و کار موفق به صورت تخصصی و منحصر به فرد فعالیت کنند.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما