از عقاب هارپی گرفته تا پنگوئن امپراتور. با 10 پرنده بزرگ روی زمین – زومیت آشنا شوید

[ad_1]

حدود ده ها هزار گونه پرنده بر روی زمین وجود دارد که در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. از مگس زنبورهای کوچک گرفته تا شترمرغ های بزرگ. در اینجا ده نمونه از بزرگترین پرندگان روی زمین آمده است. در میان بلندترین و سنگین ترین و پرندگان، طول بال ها از همه پرندگان بزرگتر است.

عقاب هارپی

عقاب هارپی

عقاب های هارپی را می توان در جنگل های بارانی جنوب شرقی مکزیک یافت.

عقاب های هارپی که در اساطیر یونان باستان از ترکیبی از پرندگان انسانی نامگذاری شده اند، از بزرگترین پرندگان روی زمین هستند. این پرندگان خاکستری تیره یکی از بزرگترین گونه های عقاب روی زمین هستند، بیشتر به دلیل وزنشان. وزن ماده بالغ 9 کیلوگرم و وزن نر بالغ 4.5 کیلوگرم است. در مقابل، عقاب سفید می تواند تا 6 کیلوگرم وزن داشته باشد.

عقاب‌های هارپی در سراسر آمریکای جنوبی پرواز می‌کنند و طعمه‌هایی با طول بال‌هایی تا دو متر شکار می‌کنند. با دیدن طعمه هایی مانند آهو، آهو و خارپشت دریایی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت فرود می آیند و با چنگال های 13 سانتی متری خود ضربات مهلکی به طعمه وارد می کنند.

آلباتروس

آلباتروس

یک جفت آلباتروس بر فراز کوه های پوشیده از برف جزیره جورجیا جنوبی در قطب جنوب پرواز می کنند.

با آلباتروس، بزرگترین پرنده جهان، حداقل از نظر اندازه آشنا شوید. این پرندگان دریایی با طول 3.5 متر در آسمان بالای اقیانوس پرواز می کنند. بال های بزرگ به این آلباتروس ها اجازه می دهد زمان زیادی را در آسمان بگذرانند. مثلاً در مورد مستند، پرنده ای در عرض 12 روز 6000 مایل به آسمان پرواز کرد.

23 گونه آلباتروس وجود دارد. با این حال، همه به جز یک گونه در معرض خطر انقراض یا آسیب پذیر هستند. دلیل کاهش جمعیت آلباتروس ها این است که این پرندگان هنگام خوردن ماهی و طعمه های قایق های ماهیگیری به قلاب های ماهیگیری می چسبند.

شترمرغ

شترمرغ / شترمرغ

یک شترمرغ نر در پارک ملی سرنگتی در تانزانیا

بدون شک بزرگترین پرنده روی زمین چه از نظر وزن و چه از نظر اندازه شترمرغ است. قد این پرندگان بزرگ 2.7 متر و وزن آنها 130 کیلوگرم است. شترمرغ ها با وجود دو متر عرض، قدرت پرواز ندارند. در عوض از بال های خود استفاده می کنند تا قایق از بادبان های خود استفاده کند. این پرندگان هنگام دویدن سریع با سرعت 70 کیلومتر در ساعت بال های خود را باز می کنند و از آنها به عنوان سکان هوایی برای توقف و تغییر جهت سریع استفاده می کنند.

این چابکی به شترمرغ ها کمک می کند تا از برخی تهدیدات موجود در ساوانای آفریقا از جمله شکارچیانی مانند شیر و شغال فرار کنند. در برخی شرایط شترمرغ ها تهاجمی می شوند و از پنجه های پنجه ای قوی خود برای زدن ضرباتی استفاده می کنند که برای کشتن یک شیر کافی است.

شترمرغ آمریکایی

شترمرغ آمریکایی / رئا

اگرچه شترمرغ های آمریکایی (rea) ممکن است شبیه شترمرغ های جوان به نظر برسند، اما مربوط به شترمرغ های آمریکای جنوبی هستند. شترمرغ آمریکایی که تقریباً یک پنجم اندازه شترمرغ بالغ است، می تواند تا 30 پوند وزن داشته باشد و تا قد 1.5 فوت نیز رشد کند.

شترمرغ‌های آمریکایی پرواز نمی‌کنند و از بال‌های خود برای کمک به تعادل در هنگام دویدن با سرعت حداکثر 40 مایل در ساعت (64 کیلومتر در ساعت) استفاده می‌کنند. شترمرغ آمریکایی در هر فصل تولید مثل تا 40 تخم می گذارد. اما نرها تخم ها را حدود 30 روز قبل از رسیدن جوجه ها نگه می دارند.

شترمرغ با شاخ یا شاخ

کاسوری یا کاسوری

شترمرغ شاخدار کوئینزلند جنوبی، استرالیا

کاسواری جنوبی پرنده ای است که شبیه پرنده های ماقبل تاریخ است و در گینه و سرزمین اصلی استرالیا پرسه می زند. کاسواری ها با ارتفاع تا دو متر از بلندترین پرندگان روی زمین هستند. آنها ساختار برجسته ای روی سر دارند که از یک لایه ضخیم کراتین تشکیل شده است، همان ماده ای که ناخن و مو را می سازد. کاسواری ها از این کلاه برای حذف پوشش گیاهی هنگام عبور از جنگل استفاده می کنند.

مقاله مرتبط:

کاسواری علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین گونه های پرندگان است، به عنوان یکی از خطرناک ترین پرندگان نیز شناخته می شود. کاسواری یکی از معدود پرندگانی است که انسان را کشته است. آنها از انگشت تیز خود که تا 10 اینچ طول دارد برای زدن ضربات مرگبار به هدف خود استفاده می کنند.

پلیکان خاکستری

پلیکان خاکستری / پلیکان دالماسی

پلیکان های خاکستری در حال پرواز بر فراز دریاچه کرکینی در یونان

پلیکان های خاکستری نه تنها بزرگترین گونه پلیکان هستند. این یکی از بزرگترین پرندگان پرواز در جهان است. این پلیکان ها با طول بال در حدود سه متر در ارتفاعات پرواز می کنند و به بیش از 3000 متر می رسند.

پلیکان های خاکستری بسیار گرسنه هستند. هر پلیکان بالغ می تواند حدود 1.8 کیلوگرم ماهی را در یک روز ببلعد. پلیکان های خاکستری با کیسه های بزرگ منقاری خود ماهی ها را جمع آوری می کنند. آنها در آب شیرجه می زنند و ماهی ها را در نزدیکی سطح جمع می کنند. هنگامی که ماهی ها در داخل منقار خود به دام افتادند، پلیکان سر خود را به جلو خم کرد تا آب را الک کند و غذا را ببلعد.

نیل یا جلا دهنده کفش

لکه نیل یا نوک کفش

نیل یکی از عجیب ترین و بلندترین پرندگان آفریقاست. ارتفاع این لک لک های عجیب به 1.5 متر می رسد و وقت خود را به شکار ماهی و دیگر گونه های کوچک آبزی در باتلاق ها می گذرانند. این پرندگان به عنوان شکارچی از میزان موفقیت قابل توجهی برخوردارند و در حدود 60 درصد مواقع ضربات مهلکی به آب وارد می کنند. نیل آبی مانند یک گله زندگی نمی کند و اغلب مساحتی به وسعت سه کیلومتر مربع را اشغال می کند.

میش‌مرغ

مرد بزرگ

یک جفت جوجه در ویلتشایر انگلستان

جوجه ها بزرگترین پرندگان خشکی در اروپا هستند، اما در آسیای مرکزی و روسیه و مراکش نیز یافت می شوند. وزن نرها تا 14 کیلوگرم و قد آنها به 1.2 متر می رسد. اندازه بزرگ مرغ ها آنها را به یک هدف راحت برای شکارچیان تبدیل می کند. در نتیجه، تعداد آنها در طول سال ها کاهش یافته است (بیش از 30٪ از جمعیت جهان آنها از دهه 1960 ناپدید شده است) و در برخی کشورها مانند بریتانیا منقرض شده است. آخرین گوسفند در بریتانیا در سال 1832 تیراندازی شد. اما در سال 2004 دوباره وارد کشور شد و در حال حاضر دارای بیش از 100 پرنده است.

امپراتور پنگوئن

پنگوئن های امپراتور

مستعمره پنگوئن های امپراتور و جوجه هایشان در جزیره برفی در قطب جنوب

از 18 گونه پنگوئن روی زمین، پنگوئن های امپراتور بزرگترین آنها هستند. قد این پرندگان به 1.2 متر و وزن حدود 40 کیلوگرم می رسد. با این حال، وزن آنها در طول سال به طور منظم در نوسان است.

این پرندگان که توانایی پرواز ندارند از ذخایر چربی با چندین لایه پرهای پوسته پوسته استفاده می کنند تا خود را از شرایط سخت زمستان قطب جنوب محافظت کنند. این لایه ها می توانند در برابر بادهایی با سرعت 68 مایل در ساعت (109 کیلومتر در ساعت) بدون خم شدن مقاومت کنند.

پنگوئن های امپراتور علاوه بر عایق بودن، به شکل کلونی جمع می شوند تا اتلاف گرما را تا 50 درصد کاهش دهند و دمایی بیش از 24 درجه سانتیگراد را در جامعه خود ایجاد کنند.

روخکرکس اند

کندور آند

کرگدن آند بر فراز دره کولکا در جنوب پرو پرواز می کند

کرکس آند بزرگترین گونه شکارچی روی زمین و دومین پرنده بزرگ از نظر عرض بال است که طول بال آن حدود 2.3 متر است. این پرندگان می توانند تا ارتفاع 5500 متری بروند و از قله های آند عبور کنند. دهانه آند به دلیل پهنای بال هایش می تواند به راحتی بدون مصرف انرژی روی آبکش ها نصب شود.

کرکس آند گونه ای از کرکس است و مانند بسیاری از گونه های کرکس غیر شکارچی است و از حیوانات در حال مرگ تغذیه می کند. آنها در یک وعده غذایی حدود 8.6 کیلوگرم لاشه می خورند. کرکس های آند حدود 50 سال در طبیعت و تا 80 سال در اسارت زندگی می کنند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما