حذف گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از 90 درصد مجوزهای راه اندازی کسب و کار

[ad_1]

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه دیروز هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار از تصمیم هیات مدیره مبنی بر حذف شرط اعتبارسنجی که فقط متقاضیان دارای سابقه کیفری بیش از 90 درصد مجوزهای کشور. .

به گزارش شبکه خبری اقتصادی و مالی ایران، سید احسان خاندوزی در پایان جلسه روز گذشته هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: در جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مقرر شد که خود وزارت اقتصاد، پیشگام تسهیل صدور مجوز، هرگونه مجوز اضافی مرتبط با سازمان های وابسته را بررسی و تسهیل کند.

در این جلسه تمامی مجوزها با شرایط مبهم و قابل تفسیری که می‌تواند منجر به تفسیر نادرست مردم و فعالان اقتصادی و تعلیق ماه‌ها آن در پیچ و خم سیستم‌های اداری شود، بررسی شد و 57 مجوز به حوزه‌های بورس، گمرک، شرکت‌های بیمه و … خدمات مالیاتی و غیره تسهیل یا حذف شد.

وزیر اقتصاد با تشکر از همکاری بسیار خوب وزارت ورزش و جوانان با هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد: در این جلسه تمامی مجوزهای مربوط به ایجاد شرکت در حوزه ورزش و جوانان مربوط می شود. . ، تسهیل و ای روشن شد.

وی یکی دیگر از مصوبات بسیار مهم هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار را در این جلسه، تصویب لغو وضعیت «تاریخ بد» به عنوان شرط راه اندازی کسب و کار، مگر در مواردی که قوانین رسمی تصریح کرده باشد، اعلام کرد. در این رابطه.

خاندوزی گفت: ما معتقدیم افرادی که در مقطعی از زندگی خود مرتکب جرم و جنایت شده اند اما پس از آن به جامعه بازمی گردند و می خواهند فعالیت اقتصادی را آغاز کنند، نباید به دلیل شرایط «فراقانونی» از حق کسب و کار محروم شوند. او گفت..

وی با بیان اینکه الزام مردم به اثبات نداشتن سابقه کیفری برای شروع فعالیت اقتصادی، نارضایتی زیادی را در بین مردم به همراه داشته است، گفت: مستندات مجلس شورای اسلامی یا شوراهای عالی است اما خوشبختانه سال 90 % امشب کنار گذاشته شده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین در جلسه امشب هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار سایر شروط اضافی از جمله تعیین شرط سنی حداقل 25 سال برای شروع کسب و کار حذف شده است. ما معتقدیم که اگر فردی واقعا مدرک داشته باشد، دارای تخصص مربوطه باشد یا خدمت سربازی را سپری کرده باشد، باید در هر سنی بتواند وارد شرکت شود.

خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت و سرعت اتصال دستگاه های اجرایی کشور به پرتال ملی صدور مجوز، گفت: در هفته های اخیر سرعت همکاری دستگاه ها برای اتصال مجوزهای خود بسیار افزایش یافته است که این امر نیز جای تشکر دارد. خود دستگاه ها.” ایشان یک مجری و صدا و سیما دارند که همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته اند.

وی افزود: به نظر می رسد در پایان اسفندماه خبر خوبی برای مردم و فعالان اقتصادی باشد، به ویژه به دلیل همکاری بسیار خوب دستگاه هایی مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و دستگاه های مختلف. “

خاندوزی گفت: البته دستگاه هایی هستند که مجوزهای خود را به صورت آنلاین بر روی سامانه های خود قرار داده اند، اما سامانه آنها از پرتال ملی سامانه یکپارچه صدور مجوز عبور نمی کند که در تلاش است مشکلات فنی را با هم متحد کند. حل شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها در این زمینه از تعهدات قانونی خود عقب‌تر هستند و به وزرا و مسئولان ارشد این دستگاه‌ها اعلام کردیم که انتظار می‌رود تا 16 اسفند این تاخیر را جبران کنند.

خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: حسب مورد و با ذکر مورد، آمادگی کامل برای رسیدگی به هرگونه انتقاد و شکایت در خصوص صدور مجوزهای مربوط به وزارت اقتصاد و زیرمجموعه های آن را داریم و در صورت صحت، اینجانب می گویم. مجموعه های وزارت اقتصاد را مجبور به رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: اراده جدی و مصمم نه تنها وزارت اقتصاد بلکه کل دولت این است که در تسهیل، ساده، اقتصادی، روان و بدون فساد روند راه اندازی کسب و کار در کشورمان کمک کنند.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما