رایانه شخصی یا مک خود را با سیستم عامل Chrome Flex – Zomit به Chromebook تبدیل کنید

[ad_1]

بسیاری از ما یک لپ‌تاپ قدیمی داریم که در گوشه اتاقمان گیر کرده و فراموش کرده‌ایم برای مدت طولانی با آن کار کنیم. برخی از آنها احتمالاً بسیار کند بوت می شوند و نرم افزار قدیمی دارند یا اصلاً کار نمی کنند. با این حال، اگر راهی برای استفاده مجدد از این دستگاه به جای دور انداختن آن وجود داشت، چه فایده ای داشت!

به گفته Android Authority، گوگل یک سیستم نرم افزاری جدید به نام Chrome OS Flex توسعه داده است که می تواند به شما در استفاده مجدد از لپ تاپ های قدیمی کمک کند. می توانید از آن برای نصب سیستم عامل Chrome در دستگاه های مبتنی بر Windows یا Mac استفاده کنید. این سیستم لپ تاپ یا رایانه شما را به صورت رایگان به Chromebook یا Chrombox تبدیل می کند.

گوگل Flex را راهی ارزان برای مدیران فناوری اطلاعات می‌داند تا کروم‌بوک‌های بیشتری را با کمترین قیمت به کار گیرند. البته قسمت رایگان این سیستم نیز برای عموم آزاد است و هرکسی می تواند از آن برای تغییر کاربری دستگاه های قدیمی استفاده کند و به راحتی ببیند کار با سیستم عامل کروم چگونه است.

Chrome OS Flex بر اساس همان کد اصلی سیستم عامل Chrome است که در Chromebook اجرا می شود. این بدان معناست که شما به سیستم عامل کامل، دستیار گوگل، به روز رسانی های ماهانه، پشتیبانی گوگل پلی و موارد دیگر دسترسی دارید. Flex امروز وارد مرحله دسترسی اولیه می شود. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، می توانید ارتباط دادن خودت را خطاب کن

Chromebook

گوگل می داند که تغییر سیستم عامل فعلی شما می تواند یک مشکل بزرگ به نظر برسد. به همین دلیل، خوشبختانه شما می توانید به Flex فقط از طریق فلش USB اجازه ورود به سیستم خود را بدهید.

مقاله مرتبط:

با بسته نرم افزاری ارائه شده، می توانید یک دیسک بوت ایجاد کنید و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنید. اگر دستورالعمل های ارائه شده توسط Google را دنبال کنید، می توانید از رایانه فعلی خود برای اجرای درایو و آزمایش سیستم عامل Chrome OS Flex استفاده کنید. اگر از تجربه استفاده از آن راضی نیستید، می توانید به راحتی دیسک بوت را جدا کرده و فرمت کنید.

اگر فلکس را دوست دارید، می توانید مراحل نصب را ادامه دهید و آن را به طور کامل روی سیستم خود نصب کنید تا دیگر به USB برای کار کردن بستگی نداشته باشد. گوگل ابزارهای نرم افزاری را برای انجام این کار در سیستم های مبتنی بر ویندوز و مک ارائه می دهد. این می تواند زندگی جدیدی به رایانه های قدیمی بدهد. حتی اگر 13 ساله باشند!

سیستم عامل کروم فلکس یک مثال پیشرفته تر CloudReady تقریباً همین کار را انجام داد. در سال 2020، Google Cloudware، توسعه‌دهنده CloudReady را خریداری کرد و Flex اکنون یک نسخه تأیید شده از همان محصول است.

اگر قبلاً از CloudReady استفاده می‌کنید، وقتی نرم‌افزار از مرحله ورود به سیستم اولیه خارج شد، Google به‌طور خودکار سیستم عامل دستگاه شما را به Chrome OS Flex به‌روزرسانی می‌کند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما