طرحی جدید برای فروش خودرو

[ad_1]

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران از طراحی مدل جدیدی برای عرضه خودرو در قالب این بورس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، قیمت خودرو تک نرخی می شود و با توجه به این موضوع تعیین می شود. عرضه و تقاضا

جواد فلاح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه تعیین قیمت خودرو در کشور، اظهار کرد: تاکنون خودروهای جدید در کشور به ویژه در سال های اخیر توسط دولت قیمت گذاری شده و تولیدکنندگان خودرو را بر اساس عرضه می کنند. در قیمت تعیین شده توسط دولت. در نتیجه این خودرو در بازارهای دست دوم با قیمت هایی بسیار متفاوت با قیمت های پیشنهادی خودروساز به فروش می رسد و این مدل تجاری به دلیل صف تقاضایی که ایجاد کرده است، منجر به قرعه کشی شده است تا مشخص شود چه کسی خواهد بود. صاحب خودروهایی که قیمت بالایی با بازار دارند.

وی درباره مدل طراحی شده برای عرضه خودرو در بورس توضیح داد: یکی از مدل های پیشنهادی در بورس کالا این است که خودرو در بورس کالا عرضه می شود و کشف قیمت براساس مکانیزم بازار و عرضه و تقاضا است. برای این مدل می توان از قراردادهای آتی استاندارد استفاده کرد. یعنی خودروساز خودروی شما را در قالب قرارداد آتی عرضه می کند. به عنوان یک قاعده، برخی از پیشنهادات ممکن است کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت باشند. خریدار نیز خودرو را در قالب قرارداد آتی پیش خرید می کند و در پایان مدت قرارداد خودرو را از خودروساز تحویل می گیرد.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران ادامه داد: زمانی که خودرو در بورس شناسایی شد و خریدار تا سررسید، امکان بازار ثانویه آن را در بورس می‌خواهد. بازار ثانویه. فروش به دیگری، توانایی انجام معامله.

فلاح درباره مزیت این طرح توضیح داد: مزیت این طرح نسبت به مدل فعلی این است که خودرو تک نرخی می شود و قیمتی خواهد بود که همان قیمت کشف شده در بازار است. این قیمت همان قیمتی خواهد بود که بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس کشف می شود. شخصی که در قالب قراردادهای مذکور خودرویی را در بورس خریداری کرده است، می‌تواند آن را به دلیل فروش خودرو توسط خودروساز به شخص دیگری در هیئت مدیره عرضه کند.

وی گفت: اگر خودروساز به هر دلیلی کالا را در موعد مقرر تحویل ندهد، کیف از محل ضمانت‌نامه‌ای که از تامین‌کننده دریافت کرده به خریدار خودرو خسارت پرداخت می‌کند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با بیان اینکه این مدل برای خودروهای پرتیراژ قابل استفاده است، افزود: خودرو را می توان برای خودروهای تیراژ پایینی که بازار ثانویه برای آن وجود ندارد استفاده کرد و مجدداً به فروش رساند. به عنوان یک بستر بازار از یک معامله واحد در قالب یک قرارداد استفاده می کند که می تواند معاملات آتی یا نقدی باشد.

فلاح در پاسخ به این سوال که این طرح در چه مرحله ای است، گفت: جلساتی بین بورس کالا و خودروسازان در این خصوص برگزار شده است. البته تصمیم گیری در این زمینه بر عهده بورس و خودروساز نیست و باید مراجع ذیصلاح در این زمینه تصمیم گیری کنند. این پیشنهاد از سوی بورس کالا مطرح شده است و بورس آماده عرضه خودرو مانند سایر کالاها بر اساس مدل های تجاری است.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما