قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست؟

دکتر رنجبر درباره کاهش وزن با فلوکستین نیز توضیح میدهد: «یکی از عوارضی که برای فلوکستین در نظر گرفته میشود کاهش وزن است اما وقتی از عوارض یک دارو صحبت میشود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده میکنند دیده شود. داروی فلوکستین به صورت ژنریک نیز موجود است. از آنجایی که این دارو در صورت نیاز استفاده می شود. این دارو می تواند خطر ابتلا به تشنج را افزایش دهد. سندرم های ژنتیکی که خطر ابتلا به سرطان تیروئید را افزایش می دهند عبارتند از سرطان تیروئید مدولار فامیلی و نئوپلازی اندوکرین چندگانه. سالیسیلات های دیگر مانند نوپرین کمردرد کاپلت، کائوپکتات، زانو رلیف، فرمول کرامپ پامپرین، پپتو بیسمول، تریکوسال، تریلیسیت. گزینه های دیگر برای تسکین درد خفیف شامل سایر NSAID ها مانند ایبوپروفن و استامینوفن است. در این هنگام مقداری پروتئین اضافی وارد ادرار افراد شده و در دراز مدت باعث ایجاد آسیب های کلیوی شده و در صورت کنترل نکردن بیماری دیابت، بیماران ممکن است کلیه های خود را از دست بدهند.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

در صورت مصرف بیش از حد دارو به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید. این عوارض از هر 100 نفر در بیش از یک نفر رخ می دهند. می توان به بی نظمی های جزئی در دوره های قاعدگی در برخی افراد اشاره کرد که از عوارض شایع درمان با قرص کلوردیازپوکساید برای زنان می باشد. در صورت بروز علایم حمله قلبی یا سکته مغزی از جمله درد سینه ای که به فک یا شانه ها گسترش میابد، بی حسی یا ضعیفی ناگهانی در یک طرف بدن، لکنت زبان و مشکل در گفتار و احساس نفس های کم عمق مصرف دارو را متوقف کرده و فورا به اورژانس مراجعه نمایید. به اورژانس مراجعه شود. در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک به آسپرین، به پزشک مراجعه کنید: کهیر تنفس دشوار تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو. در صورت مشاهده هر یک از موارد بالا بهتر است به اورژانش مراجعه نمایید.

قرص فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی،اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی پذیرفته شدهاست.حیطه اثر این دارو بسیار گسترده تر از موارد ذکر شده است و تنها پس از مصرف منظم آن اثرات مطلوب حتی ناخواسته ای در هر مصرف کننده دارد.از فلوکستین با نام تجاری پروزاک، با عنوان “داروی قرن” یاد و ستایش میشود. زمانی که استفاده از دارو برای زنان باردار اجتناب ناپذیر است و خطرات احتمالی پذیرفته شدهاست، پزشک دارو را تجویز میکند. حدود 17 سال است که دچار افسردگی هستم .گاهی چنان عود میکنه که میخوام خودمو از بین ببرم.دراین مدت دکتر بهم همیشه سرترالین 50 تا 100 داده.حدود 5ماه پیش دکترم رو عوض کردم وبهم فلوکستین 20 صبحاومیرتازاپین 15 وآاپرازولام 05 شبها ولی برام کافی نیست بطوریکه گاهی فکر خودکشی به سرم میزنه .درکنار اینها برای دردهای فیزیکیم قرص تیلیدین 100تا 200مصرف میکنم که صادقانه اگر بگم بیشتربه خاطرآرامش و اعتماد به نفسی که بهم میده مصرفش میکنم وگرنه تا حالا کودمو کشته بودم.من 44 سال دارم ودرآلمان زندگی میکنم وازپزشکهای اینجا راضی نیستم.حالا سوال من این هست که آیا میتونم دوز یکی دوتا از این داروها را بالا ببرم تا 2ماهه دیگه که در ایران برای معاینه حضوری خدمت برسم.شمارو به خدا کمکم کنید کاروزندگیم وحشتناک مختل شده.

آیا اینها جزو توهمات اوست یا وسواس است؟ سادهترین راه برای مصرف این گیاه در قالب جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن بهصورت چای است. در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی با پزشک خود در تماس باشید و آن را به سازمان غذا و دارو گزارش دهید. قبل از مصرف هرگونه داروی سرما خوردگی، ضد درد یا ضد حساسیت با پزشک مشورت کنید. قرص فلوکستین برای تسکین علائم اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی از جمله تغییرات خلقی، تحریکپذیری، نفخ و حساسیت سینه استفاده میشود. درحال مصرف قرص متروپرولول برای نارسایی قلبی هستید. سلکوکسیب میتواند احتمال وقوع سکته قلبی یا مغزی را افزایش دهد؛ بویژه در کسانی که در طولانی مدت یا با مقداری زیاد مصرف می کنند و یا اگر دچار بیماری قلبی هستید. مصرف روزانه اسپرین برای افراد سن بالا یا افرادی که مبتلا به بیماری قلبی و خطر سکته قلبی هستند، ضروری است. یک عارضه جانبی نادر اسپرین با دوز کم روزانه، سکته هموراژیک است. موارد بالا لیست کاملی از عوارض جانبی این دارو نیست و ممکن است موارد دیگری نیز رخ دهد. درصورت داشتن حساسیت به سلبرکس یا موارد زیر نباید از سلکوکسیب استفاده کنید. در صورت داشتن یک اختلال خونریزی دهنده مانند هموفیلی، سابقه اخیر خونریزی معده یا روده، یا اگر به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ادویل، موترین، آلو، ارودیس حساسیت دارید، نباید از اسپرین استفاده کنید.

سایر داروها ممکن است با اسپرین تداخل داشته باشند. اسپرین در ترکیب با این دارو که در درمان سرطان و برخی بیماریهای خودایمنی استفاده میشود، میتواند حذف دارو را سختتر کند و به طور بالقوه منجر به سطوح سمی متوترکسات شود. علاوه بر این، زردچوبه از ابتلا به بیماریهای قلبی و لختههای خون نیز جلوگیری میکند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اگر به دنبال راهکاری برای ترک سیگار و دانستن نکاتی در مورد تاثیر میوه و سبزیجات بر حافظه مردان و گیاهان تصفیه کننده خون هستید حتما بسته سلامت امروز را بخوانید. بر اساس مشاهدات، تفاوتی در اثر بخشی نوع ایرانی یا خارجی آن وجود ندارد و فقط اثر تلقینی دارو های خارجی ممکن است روی شما تاثیر بگذارد. البته این عوارض جز عوارض رایج مصرف داروی سرترالین است اما از عوارض جدی این دارو میتوان به کاهش وزن، گرفتگی عضلات، لرز، خونریزی و کبودی و کاهش میل جنسی در زنان و مردان اشاره کرد. مصرف هر یک از این داروها همراه با NSAID ممکن است باعث کبودی یا خونریزی آسان شما شود. همه تداخلات احتمالی ذکر نشده است. این لیست شامل تمامی تداخلات دارویی فلوکستین نیست.

علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل درد معده، استفراغ، اسهال، مشکلات بینایی یا شنوایی، تنفس سریع یا آهسته یا گیجی باشد. افسردگی: شامل افسردگی اساسی، افسردگی مرتبط با اختلال دو قطبی I و افسردگی مقاوم به درمان است. این گیاه نه تنها فلزات را از بدن دفع میکند، بلکه برای پاکسازی خون بسیار مفید است. سطوح پایین سدیم در بدن. اصولاً کمبود نمک لیتیوم به عنوان عامل بیماری شناسایی نشده و میزان معمول آن در خون انسان بسیار اندک است. مقاوت در برابر آنتی بیوتیک به یک معضل جهانی بدل شده است. گوارانا سرشار از ترکیبات آنتیاکسیدانی از جمله کاتچین، اپی کاتچین تئوبرومین، تانن و تئوفیلین است و به تقویت عملکرد ذهنی و کاهش فشارهای وارد شده حین ورزش کمک میکند. درمان بسیاری از بیماری های کشنده مانند سل، فقط با آنتی بیوتیک امکان پذیر است و همین یک مورد نشان می دهد مقاومت در برابر این گروه درمانی تا چه اندازه می تواند خطرناک باشد. وجود دارد و قند خون بالا موجب تغییر این ماده در بافت های مختلف بدن می شود.

بهترین زمان برای نوشیدن شیر یک ساعت قبل از خواب است، زیرا در این بازه زمانی شیر با تحریک سلولهای بدن آرامش را به بدن باز میگرداند و بدن احساس راحتی میکند و فرد به دنبال آن راحتتر خواهد خوابید. این گیاه حاوی کافئین است، به همین دلیل باعث افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی میشود. سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریانها و مغز میشود و از آنجایی که غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است، منجر به خلاص شدن خون از سموم شده و ریزش مو را نیز متوقف میکند. رقیق کننده خون (وارفارین، کومادین، جانتوون) یا سایر داروهایی که برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می شود. اگر این دارو شب قبل از خواب مصرف شود، تاثیرش در کاهش لخته شدن خون بیشتر است. اگر بيمار وقت و وضع اقتصادي خوبي داشته باشد و به پزشكي كه در درمانهاي غيردارويي متخصص است دسترسي دارد، ترجيح ما استفاده از درمانهاي غيردارويي يا همان رواندرماني است. آ اس آ یا (A.S.A) همان آسپرین است. معمولا زمانی بین یک یا 4 هفته طول میکشد تا دارو تاثیرات خود را بگذارد اما اگر علائم افسردگی در شما کاهش پیدا کرد متوجه خواهید شد که دارو در حال اثر گذاری است.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

به طور ناگهانی مصرف فلوکستین را متوقف نکنید، زیرا حتی ممکن است علائم ترک ناخوشایند داشته باشید. اثرکامل ضد افسردگی ممکن است تا چهارهفته بعد از شروع درمان یا بیشتر دیده نشود. اگر فلوکستین را برای مشکلات پیش از قاعدگی مصرف میکنید ممکن است پزشک شما اینطور تشخیص دهد که آن را هر روز یا فقط برای دو هفته پیش از شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی مصرف کنید. محمود محبی اظهار کرد: سیر یکی از گیاهانی است که مصرف منظم آن به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر میشود. گزنه برای تصفیه سریع خون و حذف توکسینهای آن فوقالعاده است. پزشک ممکن است گاهی اوقات دوز را تغییر دهد. همانطور که گفته شد فلوکستین، یک داروی ضد افسردگی بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین است اما تحقیقات بسیاری نشان داده است که مصرف این داروی ضد افسردگی ممکن است تجمع چربی کبدی را افزایش میدهد. برای بلع راحت تر این دارو، ممکن است کپسول سلکوکسیب را باز کنید و در یک قاشق غذاخوری آن را با آب مخلوط کرده و مصرف کنید. اگر نتواسنتید مخلوط را مصرف کنید آن را در یخچال نگهداری کنید و ظرف ۶ ساعت آن را مصرف کنید.

کپسول فلوکستین ۲۰

علاوه بر این، غلظت فلوکستین و متابولیت های آن در مغز حداقل در پنج هفته اول درمان افزایش می یابد. شرکت در کلاس های یوگا بعد از زایمان نیز به شما کمک می کند بر افسردگی غلبه کنید. این دارو می تواند به پیشگیری و درمان طیف وسیعی از مشکلات سلامتی کمک کند. لیبریوم (کلردیازپوکساید) و زاناکس (آلپرازولام) بنزودیازپین هایی هستند که برای درمان اختلالات اضطرابی استفاده می شوند. کلردیازپوکساید به عنوان یک مضعف کننده سیستم عصبی مرکزی عمل می کند و همه سطوح افسردگی ، از آرام بخش خفیف تا هیپنوتیزم، تا بیهوشی را بسته به دوز مصرف می شود. در طول آزمایشات مشخص شد داوطلبانی که بسته های سیگار با عکسهای افراد منزجر را دیدهاند، اغلب احساس شرم و گناه میکردند و بنا به آمار، انگیزه آنها برای ترک سیگار افزایش یافت. این دارو به صورت کپسول های ۱۰ و ۲۰ میلی گرمی در بلیسترهای ۱۰ عددی و جعبه ۱۰۰ عددی توسط شرکت داروسازی تهران دارو تولید و عرضه می شود. قطع داروی فلوکستین به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک، میتواند عوارض نامناسبی را برای بیمار ایجاد کند که اصطلاحاً به آن سندرم محرومیت از دارو میگویند و عوارضی مانند سردرد، تهوع، ضعف، حملات ترس و بی حالی در پی دارد.

این دارو با غذا تداخلی ندارد و ميتوانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید. به این افراد بستههای سیگار با شعار “مردم اینگونه به سیگاریها نگاه میکنند” به همراه عکسهایی از مردم نشان داده شد. آنها در این بررسی از شرکتکنندگان درخواست کردند تا در سال ۱۹۸۶ و زمان شروع مطالعه به پرسشهای مربوط به نوع مواد غذایی و نوشیدنی مصرفی پاسخ داده و سپس تا سال ۲۰۰۲ هر چهار سال یکبار این کار را انجام دهند. تحقیقات روانپزشکان آمریک نشان داده که فلوکستین 10 روی مواد شیمیایی مغز تأثیر مثبتی می گذارد. در یک مطالعه دیگر بر روی والپروئیک 27 نفر اتیستیک با تحریک پذیری شدید ،والپروات در ابتداد منجر به پیشرفت اماری معنی داری گردید .والپروات اسید به دلیل عوارض شدیدی مانند مسمومیت کبدی، هایپرامونمی(نقص چرخه اوره) نیاز به نظارت دقیق دارد. همچنین گیاه ماکا با محافظت از سیستم عصبی، باعث تقویت حافظه و یادگیری و بهبود خلق و خو میشود. محبی در رابطه با گیاه آلوئه ورا نیز خاطرنشان کرد: همه ما تصور میکنیم که از آلوئه ورا صرفا برای نرمی و لطافت پوست کاربرد دارد.

این دارو بر روی خلق و خوی شما اثر می گذارد.

اگر هنوز سوالی در رابطه با سلکوکسیب دارید. اگر برنامه زمانی برای مصرف آن دارید به محض متوجه شدن، داروی فراموش شده را مصرف کنید. درباره تمام دارو هایی که مصرف می کنید یا مصرف آن ها را شروع یا قطع کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید. این دارو بر روی خلق و خوی شما اثر می گذارد. گروهی از متخصصان آمریکایی با بررسی روی ۲۷ هزار و ۸۴۲ مرد برای مدت زمان ۲۶ سال دریافتند که رژیم غذایی سالم سلامت مغز مردان را حفظ میکند. پاسخ: با سلام. هیچ مشکلی ندارد مگر داروهای انتریک کوتد که بخاطر روکشی که دارن باید دارو در روده باز شود. با این حال، آن دسته از افرادی که برای آنها سیگار کشیدن بخشی از سبک زندگیشان بود، تقریبا به این فشار هیچ واکنشی نشان ندادند. در نهایت بررسیها نشان داد که مصرف بیشتر برخی انواع مواد غذایی و نوشیدنیها با کاهش خطر تحلیل رفتن قدرت حافظه و مهارتهای فکری همراه است.

برخی دارای پوشش های خاص و برخی دیگر طولانی مدت هستند.

آزمایشهای آزمایشگاهی و/یا پزشکی (مانند آزمایشهای عملکرد کبد و کلیه، شمارش خون، سطح سالیسیلات) ممکن است برای نظارت بر پیشرفت شما یا بررسی عوارض جانبی انجام شود. حملهی وحشتزدگی معمولاً بدون وجود عامل تحریک کننده رخ میدهد، ولی حملهی اضطرابی در پاسخ به یک تهدید یا شرایط استرسزا ایجاد خواهد شد. همچنین مصرف یک داروی مهار کننده منوآمین اکسیداز باید حداقل ۵ هفته از قطع مصرف فلوکستین فاصله داشته باشد. اختلال عملکردی جنسی پایدار علیرغم قطع داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین SSRI ها از جمله فلوکستین رخ می دهد. Fluoxetine و متابولیت آن چندین آنزیم CYP را مهار می کند. همچنین میتوان چای قاصدک را جایگزین قهوه کرد و روزی ۳ بار آن را نوشید. سلکوکسیب همچنین در درمان پولیپ های ارثی در روده بزرگ استفاده می شود. برخی دارای پوشش های خاص و برخی دیگر طولانی مدت هستند. این ها میتواند بدون وقوع هیچگونه علامت یا هشدار پدیدار شوند؛ مخصوصا در افراد دارای سن زیاد. سلکوکسیب میتواند خطر وقوع حمله های مرگبار مغزی و قلبی را افزایش دهد؛ مخصوصا در کسانی که بیماری قلبی یا در دوز های بزرگتر یا بصورت طولانی مدت از آن استفاده میکنند. این شرایط میتوانند بدون هیچ علایم در حین استفاده سلکوکسیب رخ دهند؛ مخصوصا در افراد مسن.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما