ماتاورز چینی; افزایش 8 تریلیون دلاری چین برای تصاحب متاورز – زومیت

[ad_1]

Metavars به ​​معنای “فراتر از جهان” است. این ایده جدیدی نیست، و اولین استفاده از این کلمه به کتاب علمی تخیلی «صفحه برفی» در سال 1992 برمی گردد. با وجود این، مارک زاکربرگاولین نماینده غول های فناوری، برنامه فیس بوک شرکت خود را که بعداً به “متا” تغییر نام داد، برای ایجاد متاوارز اعلام کرد و برای مدتی بسیاری از کاربران اینترنت نام رسوایی های متوارز، زاکربرگ و فیس بوک را شنیدند. .

اما به تدریج سایر بازیگران به ظرفیت بی‌پایان متاورز پی بردند و از برنامه‌های خود برای به دست آوردن سهمی از نسل بعدی اینترنت صحبت کردند. اگرچه ویژگی‌های خاصی مانند حضور و قابلیت همکاری برای متاورز تعریف شده است، اما هنوز کسی شکل نهایی را نمی‌داند و در این بین، هر یک از شرکت‌های بزرگ فناوری در تلاش هستند تا نسخه برنامه‌ریزی شده خود را به عنوان آینده اینترنت ارائه دهند.

مقاله مرتبط:

به عنوان مثال زاکربرگ که انتقادات زیادی دارد، مبتنی بر واقعیت مجازی است و دنیایی مانند “بازیکن شماره یک آماده” را تصور می کند که در آن افراد هدفون های خاصی را روی صورت خود قرار می دهند و نسخه های دیجیتالی خود را جایگزین حواس پنج گانه خود می کنند. با این حال، برخی از افراد، از جمله سازنده بازی پوکمون گو، آینده اینترنت را در «واقعیت افزوده» می بینند و معتقدند متاورز زاکربرگ مانند کابوسی است که به دنبال جایگزینی دنیای واقعی با دنیای مجازی است.

مدتی پیش با برنامه های تحول مایکروسافت با پروژه Vortex آشنا شدیم که قرار است مبتنی بر «واقعیت افزوده» باشد. برخی کارشناسان بر این باورند که خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد نیز هدفی فراتر از رقابت با سونی دارد و در واقع تلاش جدی مایکروسافت برای ورود به متاورز است.

اکنون، در این هیاهوی شرکت‌ها که متاوارس را به روش خود شکل می‌دهند، سرانجام دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد عمل شد تا با سرمایه‌گذاری عظیم 8 تریلیون دلاری، اقدامات پرهزینه رقبا را تحت الشعاع قرار دهد.

مقاله مرتبط:

قضاوت در مورد متاورهای چینی از این پس دشوار خواهد بود. اما تا آنجا که از اینترنت چین می دانیم، سانسور و مقررات سختگیرانه دولتی احتمالاً سایه بزرگی بر اقدامات شرکت های فناوری می اندازد. با این حال، Metavars در ناب‌ترین معنای خود، چشم‌اندازی از جهانی غیرمتمرکز است که توسط کاربران و شهروندان آن کنترل و شکل می‌گیرد، نه یک نهاد دولتی یا بین‌المللی.

با این حال، در عمل، با توجه به حضور گسترده غول های فناوری که کنترل تمام جنبه های زندگی کاربران را در دست گرفته اند، اجرای این مفهوم تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. ظاهراً غول‌های فناوری چینی رویکرد محتاطانه‌تری نسبت به رقبایی مانند متا و مایکروسافت در پیش گرفته‌اند. اما برنامه شما برای پیوستن به متاورس چیست و قوانین دولتی چه تاثیری بر برنامه های شما خواهد داشت؟

کدام شرکت های چینی در حال ورود به حوزه متاورس هستند؟

شرکت تنسنت

گزارش از شرکت خدمات مالی آمریکا مورگان استنلی، بازار چین برای توسعه Metawares 52 تریلیون یوان اضافی (حدود 8 تریلیون دلار) ارزش خواهد داشت. شرکت‌هایی مانند Tencent، NetEase، ByteDance، مالک TickTock و Alibaba احتمالاً در خط مقدم شرکت‌های اینترنتی چینی در Metavars قرار دارند.

با توجه به گستردگی این شرکت ها، می توان پیش بینی کرد که متاوارز چینی در ابتدا بر روی واقعیت مجازی، بازی ها و رسانه های اجتماعی تمرکز خواهد کرد و در این پلتفرم، کاربران به احتمال زیاد قادر به خرید و فروش آیتم های مجازی در بازی ها یا شرکت در آواتارهای تجاری خواهند بود. .

به گفته کارشناسان، آینده شبکه های اجتماعی یک دگردیسی است و همه غول های چینی در دنیای فناوری مجبور خواهند شد برای جلب توجه نسل جدید کاربران اینترنت از آن استقبال کنند. به خصوص در شرایطی که مدل کسب و کار شما در زمینه گوشی های هوشمند و اینترنت موبایل تکامل یافته است.

غول های فناوری چینی در مورد متاوارز چه می گویند؟

آواتار دیجیتال در Metavars

هواتنگ مدیر عامل Tencent، بزرگترین شرکت بازی سازی جهان و در حال حاضر ناشر بیش از 100 بازی موبایل و رایانه شخصی در چین، در ماه نوامبر گفت که Metavars فرصتی برای صنایع موجود مانند بازی ها خواهد بود. Tencent همچنین مالک سرویس پیام رسانی WeChat است که بیش از یک میلیارد کاربر دارد. به گفته هواتنگ، شرکت او «فناوری و دانش زیادی» برای توسعه متاوارز دارد.

به هر حال، Baytodens طی یک سال گذشته با خرید استودیوی بزرگ بازی موبایل Moonton به قیمت 4 میلیارد دلار، حضور خود را در دنیای بازی افزایش داده است تا به طور جدی با Tencent رقابت کند. این شرکت مالک شبکه اجتماعی Tikotak و نسخه چینی آن، Douyin است و در ماه آگوست Pico، سازنده هدست واقعیت مجازی را برای رقابت با هدست واقعیت مجازی Oculus Meta خریداری کرد. تقویت متاورها در زمینه واقعیت مجازی و شبکه ها و بازی های اجتماعی.

مقاله مرتبط:

امسال علی بابا اعلام کرد که قصد دارد بخش تولید عینک های واقعیت افزوده را برای شرکت در جلسات مجازی راه اندازی کند که می تواند اولین گام برای ورود این فروشگاه اینترنتی به متاورس باشد. علی بابا همچنین “نفوذ مجازی” بازی های المپیک زمستانی پکن را نامید دانگ دانگ این یک آواتار دیجیتالی است که اطلاعاتی در مورد بازی‌های المپیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد و محصولات مرتبط با بازی‌ها را به اپلیکیشن خرید آنلاین Taobao متعلق به علی‌بابا تبلیغ می‌کند.

نتیز، یکی دیگر از غول‌های بازی چینی، واحدی را در استان هاینان در جنوب چین راه‌اندازی کرده است تا بر برنامه‌های Metawares تمرکز کند. بایدو، یک غول موتور جستجو در چین، سال گذشته یک نرم افزار متا به نام XiRang راه اندازی کرد، دنیای مجازی که می تواند تا 100000 کاربر را در یک زمان در خود جای دهد. با این حال، مدیران بایدو انتظارات از اپلیکیشن را کاهش داده و گفته اند که بسیاری از جنبه های آن هنوز آنطور که انتظار می رفت توسعه نیافته اند و ممکن است شش سال طول بکشد تا به طور کامل راه اندازی شود.

با تمام این صحبت ها، به نظر می رسد شرکت های بزرگ چینی در حال آزمایش جنبه های مختلف متاوارز هستند و از هم اکنون در تلاش برای ورود جدی به این فضا هستند. به گفتی چارلز مکبا پیروی از زاکربرگ، متوارس چینی احتمالاً در ابتدا بر روی بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و محیط‌های اجتماعی تعاملی تمرکز خواهند کرد و ویژگی‌هایی مانند پرداخت‌های آنلاین و سرویس‌های آنلاین مانند وی چت راه خود را به فضای متوارس باز می‌کنند.

مقررات چین چه تاثیری بر متاورز خواهد داشت؟

ماتاورز چینی

در زمینه تمایل شرکت های فناوری چینی برای ساخت متوارس، نظارت قوی دولت بر بخش فناوری در سال گذشته افزایش یافته است. به عنوان مثال، تنظیم کننده چین، علی بابا را به دلیل نقض قوانین ضد انحصار آن جریمه کرده است. سپس در ماه آگوست، قانون مهمی برای حفاظت از داده های کاربران به تصویب رسید که تمام شرکت های فناوری چینی را مجبور به رعایت آن کرد.

در همان ماه، چین قانونی را تصویب کرد که کودکان زیر 18 سال را از بازی بیش از سه ساعت در هفته منع می کرد. این قانون همچنین شامل شرکت هایی می شود که خدمات بازی آنلاین خود را به خردسالان ارائه می دهند.

تحلیلگران می گویند که قوانین فعلی اینترنت چین احتمالاً متاورز را تحت تأثیر قرار می دهد. البته قوانین جدیدی برای نظارت و کنترل کامل آن وضع خواهد شد. پای سانسور به ناچار به روی متاوارهای چینی باز خواهد شد و بنابراین این احتمال وجود دارد که مدل چینی از متاوارهای جهانی جدا شود و تعریف کلی متاوارها را مخدوش کند.

دو ماه پیش، مقامات چینی مقرراتی را برای کنترل نحوه استفاده شرکت‌های اینترنتی از الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا تصویب کردند و پیش‌نویس قانون فناوری «سنتز عمیق» ارائه شد. سنتز عمیق نرم افزاری است که برای تولید یا ویرایش تنظیمات صوتی، تصویری، تصویری یا مجازی استفاده می شود. تحلیلگران بر این باورند که همپوشانی بین این دو قانون تأثیر قابل توجهی بر شرکت های چینی خواهد داشت.

علاوه بر این، موضوع ارزهای دیجیتال و بلاک چین نیز مطرح شده است. برخی از فعالیت‌هایی که در Metavars انجام می‌شود، مانند خرید و فروش زمین یا اقلام مجازی مبتنی بر پرداخت‌های ارز دیجیتال، احتمالاً در چین مشکل‌ساز خواهد بود. زیرا دولت در تلاش است تا از استخراج ارزهای رمزپایه و خرید و فروش آنها جلوگیری کند. به احتمال زیاد، در متوارز چینی هیچ ارز دیجیتالی وجود نخواهد داشت یا از یک ارز دیجیتال ملی به نام e-CNY استفاده خواهد شد. ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک خلق چین.

در پایان، شما چه کسی خواهید بود؟

هدست واقعیت مجازی Metavars

در حال حاضر، ما یک ایده مبهم از آنچه که می توان بخشی از Metavars نامید، داریم. به عنوان مثال، فضای بازی هایی مانند فورتنایت و رابلکس که کاربران می توانند در قالب آواتار به تماشای کنسرت خواننده مورد علاقه خود بنشینند، فراروایتی به نظر می رسد. علاوه بر این، کم و بیش می دانیم که چه شرکت هایی قصد ساخت آن را دارند. اما ما هنوز نمی دانیم متاورز چگونه باید باشد.

وقتی نظریه پردازان قبل از معرفی زاکربرگ از متاوارز صحبت کردند، از آن به عنوان دنیایی غیرمتمرکز یاد کردند که در آن دولت یا نهاد نظارتی وجود ندارد و محتوای آن توسط خود کاربران تولید و توزیع می شود. اما اکنون متا به ما می گوید که متاورز مکانی است که می توانید در خانه های مجازی و غیر واقعی زندگی کنید و حتی دوستان خود را برای گذراندن وقت با هم دعوت کنید.

مایکروسافت همچنین می‌گوید که Metawares شامل اتاق‌های جلسه مجازی است که در آن می‌توانید کارمندان جدید را آموزش دهید یا با کارگران از راه دور چت کنید. سرمایه گذاری 8 تریلیون دلاری چین در ساخت Metavars رقم بزرگی است که به نظر می رسد نقش مهمی در آینده اینترنت ایفا کند. اما مقررات سختگیرانه دولتی می‌تواند متاورهای چینی را از متاورهای جهانی جدا کند، و بنابراین نسل بعدی اینترنت نه تنها میزبان یک نسخه از متاورها، بلکه چندین نسخه از متاورها خواهد بود.

نظر کاربران Zomite در مورد Metavars و غول‌های فناوری که می‌خواهند بخشی از آن باشند چیست؟

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما