مرندی: ایران در وین منتظر توافق است

[ad_1]

مشاور رسانه ای هیات ایرانی در وین با اشاره به برخی مسائل باقی مانده در این مذاکرات گفت: هیات ایرانی امیدوار است به زودی به توافق برسد.

به گزارش ایسنا، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در وین در گفت وگو با المیادین گفت: اگر اروپایی ها به خواسته های ایران پایبند نباشند و به توافق هسته ای پایبند نباشند، نمی توانیم توافقی را امضا کنیم.

وی افزود: اروپایی ها و آمریکایی ها باید بدانند که ایران از خواسته های خود عقب نشینی نخواهد کرد تا دوباره توافق هسته ای نقض نشود.

مرندی گفت: اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها انعطاف و عقلانیت نشان دهند، مسائل باقی‌مانده را می‌توان به سرعت حل کرد.

مشاور رسانه ای هیات ایرانی در وین نیز ادعای غربی ها مبنی بر تعلل تهران را تکذیب کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ارزیابی محافل غربی نادرست است و موضوعات مطرح شده از سوی هیئت ایرانی از روز اول وجود داشت.

مرندی تاکید کرد: اظهارات غربی ها که به 98 درصد فهمیده ها رسیده است عجیب است. اگر توافق هسته ای تضمینی برای لغو تحریم ها نباشد و مطمئن نباشیم که تحریم ها برداشته می شوند، نمی توانیم به توافق برسیم.

وی خطاب به غربی ها گفت: آنها به جای ارائه اطلاعات نادرست به رسانه ها، مشکلات واقعی را حل می کنند تا توافقنامه امضا شود.

محمد مرندی خاطرنشان کرد: برخی از مسائل در مذاکرات وین حل شده است اما برخی دیگر همچنان پابرجاست. هیئت ایرانی امیدوار است که به زودی توافقی حاصل شود، اما مشکلات مهم همچنان پابرجاست.

او گفت: «ما مهلت‌هایی را که در مورد آن صحبت می‌کنیم نادیده گرفتیم و اهمیتی نمی‌دهیم.

مرندی گفت: ما به دنبال توافقی در اسرع وقت برای رهایی زنان و کودکانمان از تحریم های غرب هستیم.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا با بیان اینکه به طور کلی به مذاکرات خوشبین هستیم، تاکید کرد: معتقدیم تا زمانی که به نقطه خوبی برسیم و برای اطمینان از دستیابی به توافق خوب، گفت و گوها باید انجام شود. ادامه هید’.

او به فایننشال تایمز گفت: «ما در دولت جدید چندین هفته است که در حال مذاکره هستیم. آنچه برای ما در مذاکرات وین مهم است، لغو تحریم های یکجانبه آمریکا و بازگشت همه طرف ها به تعهدات نهایی است. من معتقدم بین هیئت جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های غربی یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن این است که هیئت جمهوری اسلامی ایران با ابتکار و جدیت و با برنامه‌ای که از سوی سازمان ملل نوشته شده بود پای میز مذاکره آمد. شروع از آخرین گفتگوها در وین.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما