همهچیز درباره انصراف از دانشگاه – گروه مشاور برتر

متاسفانه خیلی از افرادی که رتبه های بسیار عالی در کنکور کسب کرده اند تصور می کنند می توانند مشاور کنکور خوبی باشند درحالی که این حرف کاملا نادرست و بسیار خطرناک است! میانگین درصد شیمی کنکور برای کسب رتبه زیر هزار هم در حدود 82 درصد است و برای رسیدن به این درصد هم نیاز به پاسخ دادن به 29 سوال شیمی بدون داشتن اشتباه است. در قدم ششم مشاور تحصیلی باید برنامه ای را به دانش آموز ارائه دهد که نه ریتم آن به قدری کند باشد که دانش آموز علاقه و انگیزه اش کمرنگ شود و نه آن قدر فشرده و سنگین باشد که دانش آموز در میانه راه خسته شود برنامه کاملا باید خوش ریتم و جذاب باشد، زیرا شاه کلید موفقیت در کنکور داشتن برنامه ریزی مناسب است پس می توان گفت مهم ترین نقش مشاور تحصیلی در دوران کنکور دادن برنامه ریزی جامه و هدفمند متناسب با بودجه بندی کنکور است. داشتن مقداری اضطراب در شرایط امتحانی کاملا طبیعی و گاهی حتی ضروریست. اما در صورتی که میزان این اضطراب از حد طبیعی بالا برود باعث مختل شدن عملکرد فرد خواهد شد. در این دوران به طور طبیعی نوجوانان با خانواده دچار مشکل شده و دچار افت تحصیلی می شوند.

مشاور کنکور رتبه های برتر

بلوغ و دوران نوجوانی دوران بسیار سختی هم برای نوجوانان و هم برای والدین آنها است. درحال حاظر که افراد موفق زیادی را چه در ایران و چه در خارج از کشور می شناسیم که مدرک تحصیلی بالایی نداردند اما توانسته اند به موفقیت های بزرگی برسند.بنابرین اگر حتی رتبه 500 هزار شدید دلیل نمی شود که خود را ببازید و بگویید من نمیتوانم زندگی خوبی داشته باشم یا هیچ وقت قرار نیست در زندگی ام موفق باشم .این موضوعات یک بهانه بسیار راحت برای افرادیست که نمی خواهند تلاش کنند بنابراین از موضوع اصلی فاصله نمیگیریم و به قضیه مشاوره و مشاور بسیار عالی برای کنکور بر میگردیم. مرکز مشاوره تحصیلی ذهن آرا در کجا قرار دارد؟ با فکر کردن به یک مشاور، تصویری از فردی خوش صحبت، خوش اخلاق و با انگیزه بالا در ذهن ما ظاهر می شود. آیا برای رتبه ی برتر شدن در کنکور حتما باید از دی وی دی آموزشی استفاده کرد؟ بسیاری از دانشآموزان معتقدند برای موفقیت در کنکور باید شبزندهداری کرد. در آخر با راهنمایی درست از دانش آموز فردی قدرتمند و مستقل بسازد که با بالا رفتن سطح تحصیلش بتواند کم کم مستقل شده و خود شروع به برنامه ریزی کند و توانایی تحلیل درست از تمامی دروس را داشته باشد و با انگیزه و تلاش به مقصود خود برسد.

البته نباید فراموش شود که برنامه ریزی برای شخصی که مثلا از رشته ی مهندسی کامپیوتر وارد یکی از گرایش های رشته مشاوره در سطح کارشناسی ارشد می شود کاملا متفاوت با فردی است که در رشته ی کارشناسی مرتبط با رشته انتخابی خود در سطح کارشناسی ارشد به تحصیل پرداخته. البته راهبرد از برنامه ریزی تا مقداری مجزا هست که در مقالات راهبرد کنکور و برنامه ریزی کنکور به طور کامل توضیح داده شده؛ اما اینجا میخوایم یک عصاره کاملی از این 2 تا موضوع براتون بگیم. مشاوران تحصیلی میکوشند تا با ایجاد رابطهای صمیمانه و دو جانبه به دانشآموزان در بررسی مشکلاتشان از جوانب و دیدگاههای مختلف کمک کنند، تا ضمن یادگیری فرآیند مشکلگشایی، بتوانند با بینشی وسیع و همهجانبه به مسائل نگریسته، موفق به اخذ تصمیمات مناسب گردند. مشاوره به طور کلی تسهیل تغییرات رفتاری، افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران، بالا بردن اثربخشی و توانایی سازگاری، بهبود فرآیند تصمیمگیری، تسهیل شکوفایی استعدادهای بالقوه و … وظیفه مشاور کمک به دانش آموزان برای شناخت خصوصیات درونی خود است. مشاور خوب فردی است که رشته آن مشاوره و روانشناسی باشد نه پزشکی و دندان پزشکی تا بتواند مشاوره کنکور (صفحه اصلی من) بسیار خوبی به شما ارائه دهد.

بنابراین رقابت برای قبولی در این رشته ها بسیار مشکل است. در ادامه به بررسی مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ پرداخته شده است. یک مشاور کنکور نباید خودش برای شما برنامه طرح کند بلکه باید به شما آموزش دهد که چگونه خودتان برنامه ای بر اساس نیاز های خود طرح کنید و به شما یاد دهد که چطور به این برنامه پایبند باشید و انگیزه خود را از دست ندهید. به گفته دکتر حمید احدی روانشناس شناختی، تحصیلی و شغلی، مشاوره تحصیلی و به دنبال آن مشاوره شغلی طیف وسیعی از افراد و موضوعات را در بر می گیرد. رو رد کنم تا بتونم یه جمع بندی ای داشته باشم و به نتیجه برسم ؟ سلام خداقوت. استاد کدوم دبیر رو پیشنهاد میکنین برای کسی ک ضعف شدیدی داره در ریاضیات؟ مشاور خوب کسی است که یک برنامه مطالعاتی جامع در اختیار داوطلب می گذارد. آخرین رتبه ی پزشکی دانشگاه های دولتی برای دختران حدود 1700 است. ساده تر بگوییم مشاور کنکور مانند این چاقو می ماند یعنی اگر مشاور شما معمولی یا خوب باشد تاثیر بسیار مثبتی روی شما می گذارد اما اگر کسی باشد که نتواند شما را راهنمایی کند و با حرف های نادرستش شما را گمراه کند بی شک شکست بزرگی خواهید خورد.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما