پارکت آرتا حق راه

شما میتوانید، سوالات و نظرات خود، در مورد تفاوت پارکت لمینت و کفپوش پیویسی (PVC) را در قسمت کامنتها به ما ارسال کنید. قیمت لمینت ارزان تر از پارکت است. قبل از اینکه تمام سرامیک و بخشهایی را که بهچشم میآید با محلولهای شوینده بشویید، ابتدا بخش کوچکی از سرامیک را با محلول موردنظر تمیز کنید. اگر نوشابه ندارید میتوانید از شویندههایی که ساییدگی ایجاد نمیکند استفاده کنید. پارکت در زیبایی منازل نقش بسیارزیادی دارد و همین نیز باعث شدهاست که در سالهای اخیر طرفداران بسیارزیادی را پیداکند.هرسال برندهای بسیارزیادی انواع مختلفی از پارکت را واردبازار میکنند که میتوانید متناسب با مکان موردنظر خود این کفپوشهای جذاب را خریداریکنید. یا اینکه پارکت لمینت را با ضخامتهای متفاوت عرضه میکنند. 4. تولید کشور ایران: در ایران شرکت های بسیاری راه اندازی شده اند که به دو صورت عمل میکنند. نوع کلیک های این محصول به گونه ای است که از هم جدا نمی شوند و به طور دائم بر روی یک دیگر پرس می شوند و تا سال ها فضایی زیبا و دلنشین برای کف فضای مورد نظر شما به وجود می آورد. با بلاگ فروشگاه ویکی دکو همراه باشید تا تفاوتهایی که بین لمینت و کفپوش پی وی سی وجود دارد را بررسی کنیم.

پارکت لمینت آرتا

لمینت (Laminate): کفپوش لمینت از چندین لایه از موادی به نام HDF یا الیاف چوبِ فشرده (یا High Density Fiberboard) ساخته شده است که ظاهر آن بسیار شبیه پارکت است و زیبایی و ظرافت چوب را داراست. تمام کفپوشهای پارکت لمینت از یک مغز با جنس اچ دی اف (HDF) ساخته میشوند. محصول لمینت با توجه به ظرافت، زیبایی و البته مقاومت بیشتری که نسبت به پارکت چوبی دارد، انتخاب بهتری میتواند برای شما باشد. پارکت آرتا به دلیل طراحی عالی و منسجم که دارا ست مقاومت بسیار بالایی دارد به این معنا که در اثر گرما وقتی که دچار انبساط می شود از هر چهار طرف به طور مساوی این اتفاق می افتد که باعث میشود تاب نمی خورد. حال اگر موقع نصب، این درز انبساط لحاظ نشود و فاصله درست رعایت نگردد، شما با مشکل بالا آمدن و ورم کردن لمینت مواجه خواهید شد. برای نمونه، از معایب پارکت میتوان از دشواری نظافت، باد کردن پارکت در معرض رطوبت و گران تر بودن پارکت نسبت به کفپوش لمینت اشاره کرد. در نتیجه می توان سطح وسیعی را خیلی سریع و بدون کثیف کاری لمینت کرد، از طرفی به خاطر اینکه برای نصب آن ها از چسب استفاده نمی شود و به راحتی می توان آنها را جمع و در جای دیگری دوباره نصب کرد قبل از اجرای لمینت روی کف فوم های مخصوص پهن می کنند که هم نقش هم بار کردن کف را بازی کی کنند و هم عایق مناسبی برای صدا و حرارت هستند عدم استفاده از چسب در نصب لمینت باعث می شود که استفاده از این کف پوش صدمه ای به کف اصلی اتاق نزند.

بریزیم تا بتوانیم قطعات را به درستی بچسبانیم.

پارکت ها کف پوش هایی از جنس چوب طبیعی هستند که در ابعاد کوچک برش داده می شوند و در نهایت روی آن را ساب و لاک می زنند که آماده ی مصرف شود. میتوانید با فاصلههای منظم این کار را انجام دهید یا فقط زمانهایی که دوغاب تغییر رنگ میدهد آن را تمیز کنید. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید یا اگر با کفش روی سرامیک راه میروید، باید درزها را در فاصلههای زمانی کوتاهتری تمیز کنید. اگر محیط شما دارای پله است پس باید نبشی جهت لبه های پله نیز در نظر داشته باشید که این ابزار همچون همتاهای خود به صورت شاخه ای باید درخواست جنس شود. برای پارکت های گران قیمت تر، چوب درخت “ماهون” نیز به کار گرفته خواهد شد. به کار برده می شود. همچنین راهرفتن بر روی کفپوش PVC، صدای کمتری نسبت به لمینت ایجاد میکند. در مرحله سوم باید بر روی سطح مورد نظر مقداری چسب پارکت بریزیم تا بتوانیم قطعات را به درستی بچسبانیم. از موکت که قدیمی ترین نوع کف پوش است تا سرامیک و پارکت . شهرت ایرانی در پارکت لمینت برای افراد آشنا به کف پوش لمینت غیر قابل انکار می باشد. پارکت لمینت: نوع دیگری از انواع پارکت مدل لمینت است که نسبت به نمونههای دیگر قیمت پایینتری دارد و جنس آن لمینتشده است.

بیمارستان ها و کلینیک ها: در بیمارستان ها و کلینیک ها از کفپوش هایی استفاده می شود که بهداشت و تمیزی آسانی دارند مانند کفپوش های PVC نسوز و… در سال های گذشته پارکت های چوبی بیشتر از هر نوع کفپوش دیگر مورد توجه قرار می گرفت زیرا این نوع کفپوش زیبایی بسیار خاصی دارد و جلوه باشکوهی به محیط می دهد ولی از آنجایی که جنس آن به طور کامل از چوب می باشد و سریع در مقابل رطوبت آسیب می بیند همچنین قیمت بسیار بالایی دارد. سازگاری با کف های گرما افزار: کفپوش ها مانند کفپوش های چوبی و وینیل، سازگاری خوبی با کف های گرما افزار دارند و امکان استفاده از سیستم های گرمایشی زیر کف را فراهم می کنند. در این مورد باید دقت کنید که سطح زیر پارکت لمینت صاف شده و از فوم مناسبی استفاده کرده باشید. از نظر قیمت، تفاوت عمدهای بین لمینت و کفپوش PVC وجود دارد. قبل از تصمیم گیری در مورد کفپوش پارکت برای خانه خود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

شما باید این را در نظر داشته باشید که اگر یک مشکل جزئی هم در زیر سازی لمینت به وجود آید، این مشکل کوچک باعث میشود صدای ناخوشایند بر اثر راه رفتن روی لمینت اتفاق بیافتد. به دلیل شباهت لمینت به چوب، این جنس حالت طبیعیتری به محیط میدهد و هنگام راه رفتن بر روی آن حس بهتری را منتقل میکند، همچنین لمینتها به دلیل ضخامت بیشتر و لایهی فوم زیرین، عایق مناسبی برای کف هستند؛ برای نصب نیاز به چسب ندارند و قابلیت جابهجایی دارند اما ضدآب نیستند و برای نظافت به مراقبت بیشتری نیازمندند. PVC دارای انعطاف بیشتری است اما لمینت مانند چوب، صاف و سنگین است. هتل ها و رستوران ها: در هتل ها و رستوران ها از کفپوش های مقاوم به رطوبت و پاک سازی آسان مانند سرامیک، پارکت، لمینیت و… برخی از لمینت های ایرانی نیز قیمت بسیار پایینی دارند زیرا در مغز آن ها به جای استفاده از HDF از MDF استفاده می کنند که خریدن آن ها اصلاً توصیه نمی شود زیرا خیلی سریع از بین می روند. از طرفی این کفپوش به نام پارکت لمینت نیز شناخته شده است، در حالا حاضر این کفپوش از محبوبیت بالایی برخوردار است و نسبت به پارکت چوبی، از مزایی بیشتری برخوردار میباشد که در زیر به مهمترین آنها میپردازیم.

کفپوش مزایایی داشته که در زیر به مهمترین آنها میپردازیم. این نوع کف پوشها، کالای مجلل به حساب میآیند که البته به ندرت در بازار یافت میشوند. همانطور که میدونید قیمت ارز و البته در بعضی موارد کیفیت متفاوت، مهمترین دلیلِ تفاوت قیمت برندهای ایرانی با خارجی است. سطح چهارم لایه ایی که از پلی اورتان ساخته شده و خاصیت ضد خش و ضد آب دارد همچنین این سطح در مقابل حرارت (البته حرارت ضعیف) نمی سوزد. در طول این مدت از راه رفتن روی سطح روغن کاری شده خودداری کنید. 1. در انواع متعدد و تنوع بالا وجود دارند. لازم به ذکر است که دو محصول پارکت و لمینت نباید در مکانهایی که در معرض رطوبت بالا قرار دارند نصب شوند. کفپوش لمینت سطح کفپوش سختی شبیه کفپوشهای چوبی اصلی است. نصب پارکت چوبی در اتاق خواب ، اتاق پذیرایی و حتی آشپزخانه نیز مرسوم است. همچنین تی را در جهت طول لمینت بکشید.

این کفپوشها در مقایسه با لمینت قیمت کمتری دارند. جنس این کفپوشها از درختانی همچون بلوط و کاج و زبان گنجشگ و بامبو و افرا است. کفپوشهای پیویسی و لمینت، هریک مزایا و معایب خاص خود را نسبت به یکدیگر دارند که شما باید بر اساس انتظارات و نیازتان یکی از این کفپوشها را انتخاب کنید. با مشاهدهی این دو جنس، متوجه خواهید شد که لمینت، ضخامت بیشتری نسبت به PVC دارد. در اواخر دهه 1600 زمانی که در خانه های معمولی کف زمین از بتون و در خانه های ثروتمندان از سنگ های مرمر بود نوعی جدید از کف سازی در ورسای فرانسه معرفی شد. پارکت های چوبی همگی از چوب طبیعی ساخته میشوند و به دلیل استفاده از چوب طبیعی دامنه انتخاب گسترده ای را با قیمت و کیفیت مختلف برای علاقمندان به ارمغان می آورد. لمینتها هم پایهای چوبی دارن ولی بصورت مصنوعی ساخته میشن. برای تهیه محلول سفیدکننده و آب میتوانید ۱۰ میلیلیتر (۲ قاشق غذاخوری) سفیدکننده و یک لیتر آب را با هم مخلوط کنید. بهعنوان مثال، یک قاشق غذاخوری اسید را در پنج قاشق غذاخوری آب حل کنید. در مرحله بعد باید مدت زمان برای جذب کامل روغن بگذرد. نکتهای که نخست باید به آن توجه کرد این است که تفاوتهایی بین پارکت (Parquet)، لمینت (Laminate) و کفپوش پیویسی (PVC) وجود دارد که در ادامه آنها را تعریف میکنیم.

تولید شده از درخت گردو به مشتریان خود میفروشند.

اما پارکت در مقابل رطوبت و آب بسیار آسیب پذیر است اما لمینت یک طرح چاپ شده میباشد که شبیه چوب واقعی میباشد. لمینتها محصولاتی زیبا، همراه با طیف وسیعی از رنگها هستند که مقاومت بیشتری نسبت به پارکت دارند و همچنینی بسیار کم هزینه تر از پارکت هستند. پارکت فاقد این قابلیت است و در برابر رطوبت مقاومت کمتری دارد. لمینتها در برابر آب مقاوماند، اما به دلیل اینکه لایههای زیرین آن از فیبر تشکیل شده و آب را به خود جذب میکند و کاملا ضد آب نیستند. کم نیستند فروشندگانی که پارکت چوبی تولید شده از درخت صنوبر را به جای پارکت چوبی تولید شده از درخت گردو به مشتریان خود میفروشند. بسیاری از تولید کنندگان از اسکلت های فلزی و یا چوبی برای طراحی در طرح های امروزی خود استفاده می نمایند. از پارکت ها برای پوشاندن کف منازل، ساختمان ها، مکان های تجاری و فروشگاه ها استفاده می شود.

مبارزه برای پارکت آرتا: راه سامورایی

انتقال آنها به مکان دیگر نیز به راحتی قابل انجام است. نکته جالب تر این که اگر خواستید محل زندگی خود را تغییردهید میتوانید به راحتی پارکتهای نصب شده را جمع آوری کرده و به منزل جدید خود انتقال دهید. استفاده از چوب طبیعی به عنوان کف منزل مشکلاتی نیز ایجاد میکند. در نصب پارکت از چسب مخصوص به آن استفاده می شود که تقریبا طی گذشت 24 ساعت بعد از نصب پارکت، میتوان وسایل منزل را روی آن قرار داد ولی لمینتها برای نصب نیازی به چسب ندارند این امر موجب می شود تا صدمه ای به کف اتاق وارد نشود به طور مثال اگر کف خانه شما از سنگ فرش می باشد، با کندن لمینت ها هیچگونه آسیبی به آن وارد نمی شود. همچنین میتوانید یک دستمال یا اسفنج را با پِراُکسید هیدروژن مرطوب کنید و آنقدر روی لکه بکشید تا پاک شود. بعد از حدود ۳۰ دقیقه میتوانید با حوله لکه را پاک کنید. بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه پایداریِ لکه را امتحان کنید. دستمال را به محلول آغشته کنید و بهمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی لکه قرار دهید. سپاس از این که به ما اعتماد می کنید و این مقاله را تا آخر مطالعه مینمایید.

چند قاشق غذاخوری آمونیاک را در مقدار مساوی آب حل کنید.

کفپوش PVC از جنس پلاستیک بوده و این موضوع باعث شده که برخلاف لمینت، ساختاری نرمتر و انعطافپذیری داشته باشد. بدلیل استفاده از پارافین (یا به اصطلاح واکس) بر روی کلیک لمینت، این محصول در برابر رطوبت مقاوم تر است. میتوانید با استفاده از محلول حاوی ۱۰ میلیلیتر سفیدکننده در نیم لیتر آب سرامیک خود را تمیز کنید و مانع از رشد قارچ و کپک بر روی سرامیک شوید. بهعنوان مثال ۱۰ میلیلیتر (دوسوم قاشق غذاخوری) سفیدکننده را در نیم لیتر آب حل کنید. چند قاشق غذاخوری آمونیاک را در مقدار مساوی آب حل کنید. این کشور به دلیل اینکه در تولید کفپوش لمینت استاندارد های خاص خود را دارد، در کشور ایران نیز جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.پارکت لمینت را میتوان در انواع محیط های مسکونی، خانه هایی که اخیرا بازسازی شده اند و حتی اداری به کار برد؛ . آشنا کردیم. برای اینکه بهترین نوع از آنها را برای خود انتخاب کنید می توانید علاوه بر مطالعه مزایا و معایب هریک از راهنمایی های متخصصین خدمات نصب انواع پارکت و کفپوش نیز بهره مند شوید.

لمینت و کفپوش PVC هریک دارای معایب و مزایایی هستند. نکته: به هیچوجه از ترکیب آب و سرکه برای تمیز کردن کفپوش پارکت چوبی و لمینت استفاده نکنید. اگر آب برای مدت طولانی روی سطح پارکت چوبی بماند، پارکت آب را درون خود جذب کرده و متورم خواهد شد اما محصول لمینت در برابر آب مقاوم میباشد. لمینت در 3 نوع مقاومت سایشی تولید میشود که در نتیجه برای تمامی مکانها از جمله خانه تا فروشگاههای بزرگ مناسب میباشد. وجود این روکش اضافی باعث درخشان تر شدن رنگ رویه پارکت میشود و همچنین مقاومت آن در مقابل خط و خط و سایش را نیز به شدت افزایش میدهد برخی از برندهای موجود در بازار ایران پارکت را با لایه Overlay تولید میکند که قیمت تولیدات آن در مقایسه با تولیدکنندگان بدون روکش Overlay بالاتر است. هرچه درجهی کیفیت محصول بالاتر باشد، قیمت نیز افزایش مییابد؛ اما در کفپوش PVC، میتوانید محصولاتی با قیمت کمتر از لمینت پیدا کنید. با توجه به تمام ویژگیهای که برشمردیم، شاید اینطور به نظر برسد که کفپوشهای لمینت بسیار برتر از کفپوشهای پارکت هستند. همچنین یک لایه نیز در زیر لمینت وجود دار که همان قابلیت لایه ی رویی را دارد.

  • دارای طرح و رنگ متنوع
  • نمایندگی پارکت آرتا در اردبیل
  • قیمت مناسبی داشته باشند
  • شفاف و پرزرق و برق؛
  • تنوع طرح و رنگ آن زیاد باشد
  • در چه مکان هایی می توان از پارکت لمینت استفاده کرد؟

به همین منظور در جدول زیر این دو نوع کفپوش را از مهمترین جهات با هم مقایسه کردهایم. برای تمیز کردن این نواحی مقدار مساویِ جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و درزها را با این خمیر بپوشانید. اجازه دهید خمیر برای چند ساعت (یا حتی برای تمام شب) روی درز باقی بماند. درصورتیکه لکه باقی ماند، میتوانید از محلول سفیدکننده و آب به نسبت ۱ به ۹۹ استفاده کنید. احتمالا لکه سفت شده باشد. با مسواک زدن یا یک قلم مویِ سفت با قدرت این درزها را تمیز کنید و با اسفنجی که در آب ولرم خیس کردهاید، خمیر را پاک کنید. به طور کلی پاسخ این سوال مثبت است، مگر در موارد خاص که در ادامه این مقاله به آنها اشاره میکنیم. متریالهای کاربردی در فضاهای داخلی و خارجی محسوب میشوند. قدم دوم باید با توجه به دکوراسیون داخلی تان و سلیقه ی شخصی و همچنین نوع متراژ و میزان نور در محیط به انتخاب کد رنگ مناسب بپردازید. این نوع کفپوش بتنی به عنوان یک روش ساده و اقتصادی برای پوشش زمین ها و کف ها در فضاهای داخلی و خارجی استفاده می شود. پارکت انتخاب عالی برای خانوادههایی با فرزندان خردسال است که در معرض خطر ابتلا به آلرژی هستند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما