احیای آی مک I4 G4 با تراشه M1 & زومیت

[ad_1]

نوستالژی یک نیروی قدرتمند است و اکنون شخصی توانسته است iMac G4 را به تراشه جدید M1 مجهز کرده و آن را به زندگی بازگرداند. اگرچه این دستگاه قدیمی است اما جذابیت خود را از دست نداده است. این محصول از صفحه نمایش 15 اینچی با لبه های نسبتا ضخیم در اطراف آن بهره می برد. iMac G4 دارای یک پایه بزرگ با درایو نوری است. ناگفته نماند که طراحی تنها یکی از عناصر این محصول است که البته در طول سالیان متمادی تغییرات قابل توجهی داشته است. اگرچه سخت افزار G4 برای زمان خود بسیار چشمگیر بود، اما در مقایسه با سخت افزار فعلی بسیار قدیمی است.

مک جی 4 با تراشه M1

به گزارش Digital Trends، صفحه نمایش Imec G4 دارای رزولوشن 1024 در 768 پیکسل است. این دستگاه از یک پردازنده گرافیکی گیگاهرتزی تغذیه می کرد. پردازنده گرافیکی این محصول GeForce 4MX بوده و از 256 مگابایت DDR SDRAM با فرکانس 333 مگاهرتز استفاده می کند. این نسخه از آی مک به یک هارد دیسک 80 گیگابایتی در 72000 دور در دقیقه مجهز بود که در مقایسه با سخت افزار مشابه زمان خود عالی به نظر می رسید.

تکنسینی به نام کانر تصمیم گرفته است تصمیمی جسورانه بگیرد. او مادربرد تراشه M1 را روی iMac G4 قرار داد و آن را به 16 گیگابایت رم و یک ترابایت SSD مجهز کرد. از آنجایی که M1 یک سیستم تک چیپ (SoC) است، شامل یک تراشه گرافیکی، یک تراشه مرکزی و RAM است.

مک جی 4 با تراشه M1

مقاله مرتبط:

پروژه کانر علاوه بر ارتقای سخت افزار، ارتقای پورت های G4 را نیز شامل می شد. نسخه اصلی سیستم مجهز به سه پورت USB 2.0، دو درگاه فایروایر 400 و دو درگاه VGA بود، اما بدیهی است که همه این پورت ها منسوخ شده بودند و نیاز به ارتقا داشتند. Connor iMac G4 اکنون به پورت HDMI، USB A، USB C، جک هدفون و اسلات کارت Asi و همچنین درگاه اترنت مجهز شده است.

اگر تعجب می کنید که آیا iMac G4 اصلاح شده چیزی بیش از یک پروژه سرگرم کننده است، کانر آن را به Wi-Fi و بلوتوث نیز مجهز کرده است و اکنون می تواند با سرعت بیش از 100 مگابیت بر ثانیه به شبکه متصل شود. با این حال، ما همیشه مجذوب تکنسین ها برای دیدن دستگاه های قدیمی و اصلاح شده بوده ایم.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما