افزایش سهم بازار تراشه های کوالکام و یونی سوک در سه ماهه چهارم & زومیت

[ad_1]

بر اساس گزارش کانترپوینت، بازار تراشه های گوشی های هوشمند در سه ماهه آخر سال 2021 نسبت به سه ماهه چهارم سال 2020 رشد 5 درصدی داشته است. کمبود قطعات و تغییر تقاضای بازار تأثیر زیادی بر فروشندگان مختلف تراشه داشته است.

Jessam Arena می نویسد، مدیاتک با وجود کاهش سهم از 37 درصد به 33 درصد، همچنان در صدر قرار دارد. تحلیلگران می گویند که فروشندگان گوشی های هوشمند در حال صرفه جویی در قطعات اضافی به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر کمبود تراشه هستند. عرضه تقریبا ثابت بود و آنها بیش از نیاز خود داشتند. بنابراین، محموله ها در سه ماهه چهارم کاهش یافت.

نمودار آمار به دست آمده از سهم بازار تولیدکنندگان تراشه در سه ماهه چهارم سال 2021

اگرچه کوالکام نتوانست تراشه های کافی را از ریخته گری مرتبط خود بدست آورد، اما سه ماهه موفقی را پشت سر گذاشت و سهام خود را به 30 درصد افزایش داد. یکی از حوزه‌هایی که کوالکام مشکلی ندارد، بازار مودم‌های 5G است که در آن سهم کنترلی 76 درصدی (در مقایسه با 63 درصدی سال قبل) داشت. دلیل این امر تقاضای زیاد برای آیفون 12 و 13 است که از مودم‌های کوالکام به همراه تراشه‌های اپل A استفاده می‌کنند و فروش چشمگیر محصولات اندرویدی پرچمدار.

تراشه های اگزینوس سامسونگ تا همین اواخر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند و تا سال 2020 حتی از تراشه های اپل نیز جلوتر بودند. با این حال، بخش گوشی های هوشمند سامسونگ در حال تغییر عبارت محصولات خود است. در نتیجه، تراشه های اگزینوس تنها 4 درصد از سهم بازار را کاهش دادند. به خاطر داشته باشید که این نتایج در سه ماهه چهارم به دست آمد و سری جدید گلکسی S22 که اکنون با اسنپدراگون در اکثر کشورها در دسترس است احتمالاً تأثیر زیادی خواهد داشت.

نمودار آمار به دست آمده از سهم بازار تولیدکنندگان تراشه در سه ماهه چهارم سال 2021

مقاله مرتبط:

در همین حال، Unisoc سهم بازار خود را بیش از دو برابر (11%) در یک سال افزایش داد. این نباید باعث شگفتی شود؛ زیرا تراشه های آن در گوشی های هوشمند مختلف از برندهایی مانند Honor، Reelmi، Motorola، Zeditia، انتقال و حتی از سامسونگ هم استفاده می کنند.

با این حال، وضعیت HiSilicon مطلوب نیست. تحلیلگران کنترپوینت می گویند که ذخایر تراشه آن تقریباً تمام شده است و برای تولید مدل های جدید، به ویژه تراشه های پیشرفته و قدرتمند، با مشکلات زیادی روبرو شده است. حتی هوآوی، بزرگترین مشتری خود، مجبور شده است به تراشه های کوالکام روی بیاورد که به 4G تغییر می کند. آنها محدود هستند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما