بهانه وزیر ارتباطات برای قطع اینترنت موبایل

[ad_1]

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزنامه ایران نوشت: امروزه فضای مجازی و خدمات مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات تمامی عرصه های زندگی بشر از اقتصاد، آموزش و امنیت گرفته تا فرهنگ و جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. در یک کلام، زندگی انسان مدرن با این فناوری مهم گره خورده است و هر روز قابلیت های جدیدی را برای جامعه بشری به ارمغان می آورد.

با وجود توسعه شبکه های تلفن همراه، بستر اصلی ارائه خدمات پهنای باند در جهان همچنان بار ارتباطات ثابت است که بدون توجه به محدودیت منابع فرکانسی در ارتباطات سیار می تواند سرعت چند صد مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر، میانگین جهانی سرعت پهنای باند در یک شبکه ثابت حدود دو برابر یک شبکه تلفن همراه است.

در دو دهه اخیر در کشور ما به دلایل مختلف، توسعه شبکه ثابت از روند منطقی و طبیعی توسعه خارج شده و نقش اساسی خود را در ارائه خدمات پهنای باند به اپراتورهای تلفن همراه داده است. سیاست‌های غلط، شرایط اقتصادی و تحریم‌ها، شرایط غیررقابتی در بخش ثابت و موانع سرمایه‌گذاری در این بخش، اجازه نداده است شبکه فرسوده شهرها از بستر مسی به شبکه فیبر نوری منتقل شود.

اجرای «پروژه خانه و مشاغل فیبر نوری» اکنون در دولت سیزدهم کلید خورده است. این پروژه ملی و راهبردی که بر اساس آن قرار است تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون بندر فیبر نوری راه اندازی شود، جز با نقش آفرینی موثر دستگاه های اجرایی کشور و مشارکت دولت، بخش خصوصی و بخش خصوصی امکان پذیر نیست. حمایت مردم

دولت طی سالیان متمادی با ساخت بیش از 70 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری وظیفه خود در طراحی شبکه زیرساخت ملی را به انجام رسانده است، اما در داخل شهرها این ماموریت بر عهده شرکت مخابرات ایران و سایر فعالان بخش خصوصی است. این برنامه سه تا چهار ساله با عزم فعالان این بخش و حمایت دولت انجام خواهد شد.

ارائه نقشه راه ملی توسعه ارتباطات خطوط ثابت فیبر نوری پرسرعت یا FTTx که امروز با حضور فعالان بخش خصوصی، رسانه ها و نمایندگان مراجع مختلف در حال انجام است، گام بزرگی به جلو است. ; مسیری روشن که هدف نهایی آن دسترسی مردم به ارتباطات پایدار، باکیفیت، پرسرعت و ایمن بر اساس شبکه ملی اطلاعات است که از طریق آن، انواع خدمات محلی مورد نیاز جامعه را توسعه داده و بستری برای انتشار فراهم کند. محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی طعم شیرین فناوری را باید بیش از پیش به هموطنان عزیز چشید.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما