به نقطه عطف جدیدی در 5G می رسد & شبکه های مجازی زومیت

[ad_1]

در 28 فوریه 2022، سامسونگ اعلام کرد که با سایر رهبران فناوری مانند Dell، HPE، Intel، Red Hat و Wind River برای ساخت اکوسیستم جدیدی برای شبکه های دسترسی مجازی VRAN 5G یا 5G همکاری می کند.

با توجه به Digitaltrends، این شرکت خاطرنشان کرد که سامسونگ به عنوان پیشروترین فروشنده شبکه، مسئول توسعه تجاری vRAN با اپراتورهای شبکه سطح 1 بزرگتر در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا است و از این فرصت برای استفاده حداکثری از 5G استفاده می کند. فناوری VRAN فرم را پیاده سازی کنید. این خبر از مشارکت سامسونگ با رایانه های کوچکتر، مانند راه اندازی اخیر شبکه خصوصی 5G با نرم افزار Amdocs در دانشگاه هوارد، می آید.

بزرگترین شبکه سطح بالا، شبکه پروتکل اینترنت (IP) است که از هر شبکه اینترنتی دیگر، تنها از طریق اتصال و بدون هزینه برای تبادل ترافیک قابل دسترسی است.

سامسونگ چند ماه پیش اعلام کرد که شبکه های دسترسی رادیویی مجازی 5G خود می توانند تا 2.25 گیگابیت بر ثانیه را برای دستگاه میان رده تک باند C ارائه دهند و راه را برای یک دنیای اتصال تقریباً بدون درز هموار کنند.

VRAN 5G یا VRAN 5G چیست؟

به طور سنتی، یکی از موانع اصلی در راه استقرار گسترده شبکه 5G، سیستم های سخت افزاری اختصاصی است. از آنتن‌ها گرفته تا ایستگاه‌های پایه و سیستم‌های اصلی که برای ساخت شبکه‌های دسترسی رادیویی (RAN) استفاده می‌شوند. این سیستم ها می توانند اجزای مورد نیاز برای شبکه 5G را تامین کنند.

قطعات و لوازم جانبی خودرو زمانی که متعلق به یک فروشنده باشد با قیمت بالاتری فروخته می شود. همین امر در مورد اجزای اختصاصی RAN نیز صدق می کند. اپراتورهای مخابراتی و اپراتورهای شبکه تلفن همراه و اپراتورهای شبکه خصوصی که روی یک پلت فرم سخت افزاری خرید می کنند و در نهایت خود را در این اکوسیستم حبس می کنند و باید برای رشد و گسترش بیشتر هزینه کنند.

برج 5 گرمی

در همین حال، گروهی از اپراتورها، فروشندگان و محققان با درک اینکه چگونه این اکوسیستم رشد شبکه 5G را متوقف می کند، با هم متحد شدند تا یک اتحاد O-RAN را برای تعیین استانداردهایی برای فناوری Open RAN تشکیل دهند.

این اتحاد تضمین می کند که اپراتورهای تلفن همراه می توانند اجزای سازنده را برای ارائه بهترین عملکرد و در عین حال مقرون به صرفه ترین راه حل ها را ترکیب کنند.

شبکه های دسترسی رادیویی مجازی 5G یا vRAN با حذف کامل لایه سخت افزاری در مرحله منطقی بعدی، همین کار را انجام می دهند. برخی از قطعات سخت افزاری مانند آنتن ها هنوز ضروری هستند. با حفظ این سخت افزار ضروری، این شبکه ها در حال جایگزینی سایر اجزای اصلی، مانند ایستگاه های پایه و درایورها، با نرم افزار مجازی در حال اجرا بر روی سرورهای تجاری هستند.

این جایگزینی به اپراتورها اجازه می دهد تا علاوه بر استفاده از سخت افزار ارزان تر، از قطعات کمتری استفاده کنند. بنابراین، اکنون می توان یک سرور مستقل را تبدیل کرد که قبلاً به چندین درایو مستقل اختصاص یافته به چندین مؤلفه RAN مجازی نیاز داشت.

ایجاد یک شبکه 5G با اجزای vRAN همچنین به معنای انعطاف بیشتر و استقرار سریعتر است. قابلیت اضافی 5G و ویژگی های جدید را می توان در کسری از زمان مورد نیاز برای دسترسی و نصب قطعات سخت افزاری فیزیکی جدید توسعه داد.

مقالات مرتبط:

در حالی که شرکت هایی مانند HPE و Dell در حال ساخت پلتفرم های سخت افزاری هستند، سایرین مانند سامسونگ و Red Hat و Wind River بر صنعت نرم افزار تمرکز کرده اند. سامسونگ همچنین یک آزمایشگاه مرکزی برای آزمایش راه‌حل‌های vRAN ارائه می‌کند تا از تجربه یکپارچه برای اپراتورهای شبکه تلفن همراه اطمینان حاصل کند. ووجون کیم، معاون اجرایی شبکه‌های شبکه سامسونگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

نوآوری مستمر و تجربه تجاری در مقیاس بزرگ با اپراتورهای پیشرو در سطح جهانی به این شرکت کمک می کند تا توسعه vRAN و Open RAN را رهبری کند و وارد بازارهای تجاری بزرگتر شود.

کیم امیدوار است که این اکوسیستم به طور قابل توجهی فناوری شبکه 5G را بهبود بخشد، فرصت های زیادی را برای بازیگران صنعت شبکه باز کند و به اپراتورها کمک کند تا تجارت خود را توسعه دهند.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما