بورل خطاب به امیرعبداللهیان ایران و آمریکا باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهند

[ad_1]

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با جوزف بورل گفت: مسائل اصلی و لغو موثر تحریم ها نباید تحت تأثیر زیاده خواهی طرف آمریکایی باشد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات و وضعیت مذاکرات در وین گفتگو کرد.

آخرین نتایج و روند مذاکرات در وین در مورد لغو تحریم ها و همچنین برخی موضوعات بین المللی مورد علاقه مشترک از جمله بحران اوکراین در گفتگوی تلفنی جوزف بورل، رئیس امور سیاسی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین. و دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان.

او گفت: «مذاکرات در وین در مقطع حساسی قرار دارد و اکنون ایالات متحده و ایران باید در تبادل پیام ها و تلاش برای غلبه بر محدودیت های زمانی انعطاف بیشتری داشته باشند.» اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین.

بورل گفت: موضوع تضمین های مالی برای شما مهم است و ما از آن حمایت می کنیم. ما و شما به تلاش خود برای دستیابی به توافق ادامه خواهیم داد زیرا راه درازی را پیموده ایم. ایرانی ها مذاکره کنندگان سرسخت و توانمندی هستند.

وزیر امور خارجه همچنین در این گفتگوی تلفنی از تلاش هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و پیشرفت های حاصل شده قدردانی کرد و افزود: اگر واقع گرایی در رفتار همه طرف ها حاکم باشد، همچنان به رسیدن به یک خوب و قوی نزدیک شده ایم. توافق. “

وی گفت: «هیچ توجیه منطقی برای برخی خواسته‌های جدید آمریکا وجود ندارد و با موضع آمریکا در مورد توافق سریع در تناقض است».

امیرعبداللهیان افزود: مسائل اصلی و رفع موثر تحریم ها نباید تحت تاثیر زیاده خواهی های طرف آمریکایی باشد.

وی گفت: کشور ما نمی تواند هر روز از طریق یک هماهنگ کننده به بهانه فشار بر افکار عمومی خود پیام جدید و متفاوتی برای ما ارسال کند. اگر طرف آمریکایی مشکل افکار عمومی دارد، باید بگویم که ما هم در ایران مشکل افکار عمومی داریم. آنها تحولات را با حساسیت و دقت بالایی رصد می کنند و از دولت می خواهند که واکنش نشان دهد و تحریم ها را به طور موثر لغو کند و توانایی هسته ای صلح آمیز را حفظ کند.

دکتر امیر عبداللهیان به ویژه خاطرنشان کرد: برخی مسائل مربوط به قهرمانان ملی ما قابل مذاکره نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از این گفتگو با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با بحران اوکراین، تاکید کرد: معتقدیم علیرغم توجه به منشور سازمان ملل، ریشه های اصلی این امر بحران را باید در نظر گرفت تا با توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی، ثبات و امنیت این منطقه برقرار شود.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما