بیانیه آمریکا در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران

[ad_1]

معاون نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره «راست‌سازی، پیگیری و پیگیری» بیانیه‌ای صادر کرد. تا ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد».

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: «همانطور که در گزارش مدیرکل [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] واضح است که با حرکت مذاکرات به سمت بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام، ایران در حال گسترش فعالیت های هسته ای خود از طرق مختلف از جمله نصب تاسیسات هسته ای بیشتر، غنی سازی، استقرار سانتریفیوژهای پیشرفته و ذخیره سازی است. اورانیوم غنی شده فراتر از محدودیت های برجام. . »

این مقام آمریکایی اقدامات تهران را «تنش‌آمیز» توصیف کرد و گفت زمان بسیار کمی برای «بازگشت دوجانبه به برجام» باقی مانده است، هرچند خروج آمریکا از برجام تنش‌ها را بر سر برنامه هسته‌ای تشدید کرده است.ایران.

وی گفت: با وجود اقدامات تنش‌آمیز در ایران، زمان زیادی برای توسل به دیپلماسی قوی که می‌تواند ما را در مسیر بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام قرار دهد، باقی نمانده است. این توافق ابزاری حیاتی برای رسیدگی به نگرانی‌های دیرینه جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است.»

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات، بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل متحد یک دستاورد بزرگ برای دیپلماسی بین المللی خواهد بود.

این بیانیه در حالی منتشر شد که دفتر مدیر اطلاعات آمریکا در گزارش اخیر خود با عنوان «ارزیابی تهدید سالانه» اذعان کرد که فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه تسلیحات هسته‌ای نیست.

در این گزارش آمده است: ارزیابی ما همچنان این است که ایران در فعالیت‌های کلیدی برای ساخت سلاح هسته‌ای دخالت ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است: «در ژوئیه 2019، پس از خروج ایالات متحده از برجام در می 2018، ایران برخی از فعالیت‌های فراتر از برجام را از سر گرفت. اگر ایران از تحریم‌ها خارج نشود، مقامات ایرانی احتمالاً اورانیوم را در نظر خواهند گرفت. غنی سازی تا 90 درصد

در این گزارش آمده است که ایران به طور مداوم از سرگیری فعالیت های هسته ای خود را به عنوان پاسخی برگشت پذیر به خروج از برجام شناسایی کرده و این پیام را ارسال کرده است که در صورت لغو تحریم ها و اجرای تعهدات آمریکا با آژانس، آنها به طور کامل به تعهدات خود پایبند خواهند بود. تعهدات آنها شورای آژانس بین المللی انرژی اتمی از سر گرفته خواهد شد.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما