تاکید بر پرداخت بدهی های انگلیس در گفتگوی امیر عبداللهیان و تراس

[ad_1]

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه انگلیس در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات وین، مسائل دوجانبه و برخی موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله وضعیت افغانستان و یمن گفتگو کردند.

به گزارش مهر، در این گفتگوی تلفنی، لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مذاکرات در وین به تشریح دیدگاه لندن در این خصوص پرداخت.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: روابط رو به رشد انگلیس و جمهوری اسلامی ایران در خدمت منافع دو کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک کشور بتواند بدهی های معوق خود به ایران را پرداخت کند.

لیز تراس همچنین به همکاری بریتانیا و سازمان ملل برای کمک به مردم افغانستان اشاره کرد و از نقش و همکاری موثر ایران در این زمینه قدردانی کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس آب و هوای گلاسکو و وبینار مشترک گروه های دوستی پارلمانی دو کشور و درخواست هیئت انگلیسی در تهران، این موضوع را مثبت ارزیابی کرد. روابط بین دو کشور.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نزدیک شدن به مرحله حساس مذاکرات وین بر لزوم جدیت و مسئولیت پذیری طرف های مذاکره با ایران و رسیدن به این مرحله از مذاکرات و بیش از همه رویکرد منطقی تاکید کرد و همچنین مدنظر قرار داد. ابتکار. از طرف ایرانی

وی بر لزوم انعقاد قرارداد جمعی بین همه طرف های مذاکره بر سر یک متن واحد و توجه به خواسته های برحق جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

امیر عبداللهیان وضعیت انسانی در یمن و افغانستان را بحرانی خواند.

وی با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی در قبال افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در آن کشور را مهم توصیف کرد و بر ضرورت کمک های فوری جامعه جهانی به مردم آن کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان در بخشی دیگر از این گفتگوی تلفنی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در یمن، ابراز امیدواری کرد که انگلیس به وظایف خود برای پایان دادن به فاجعه انسانی ناشی از ادامه تجاوزات و جنگ در یمن عمل کند.

وزیر امور خارجه انگلیس شهادت سفیر کشورمان در یمن را تسلیت گفت.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما