تحریک منطقه ای علیه ایران

[ad_1]

رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش‌های خود علیه ایران تلاش می‌کند با پیوستن به فارس‌ها در خلیج فارس، ائتلافی مشابه ائتلاف ناتو تشکیل دهد. صهیونیست ها قصد دارند به بهانه تهدید ایران، روند عادی سازی روابط با دولت های عربی را تکمیل کنند تا زمینه انزوا و حضور گسترده در منطقه را فراهم کنند. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که احتمال پیوستن قطر، عمان و کویت به این طرح بسیار بعید است و حتی عربستان و امارات به دلایل سیاسی و امنیتی به این ائتلاف نخواهند پیوست.

به گزارش دنیای اقتصاد، رژیم صهیونیستی به کمپین ضد ایرانی خود ادامه می دهد تا با همکاری پارسیان در خلیج فارس، ائتلافی مشابه ائتلاف ناتو برای مقابله با ایران طراحی کند. تلاشی که با خرابکاری در مذاکرات احیای برجام به اوج خود رسید، با تکمیل روند عادی سازی روابط با دولت های عربی به بهانه اینکه آن را تهدید ایران می خواند، به دنبال شکستن انزوا و گسترش حضور خود در منطقه است.

در همین راستا رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که نخست وزیر این رژیم در سفر خود به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، طرحی را برای ایجاد ائتلافی مشابه ائتلاف ناتو برای مقابله با ‘ایران’ ارائه کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، برخی رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر خود به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، پیشنهاد ابتکاری نظامی برای تشکیل ائتلافی مشابه «ناتو» را برای ایرانیان مطرح کرد. گلف، اسرائیل بخشی از آن است.

روی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه صهیونیستی کان نیز گفت: پس از سفر آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین، اخیراً مشخص شد که موضوع تشکیل ائتلافی شامل کشورهای خلیج فارس بالا گرفته است. .با تهدیدات ایران.

شارون همچنین گفت که گزارش اخیر روزنامه سعودی ایلاف نشان می دهد که کوخاوی با رئیس ستاد ارتش قطر نیز دیدار کرده است و اگر قطر به ائتلاف بپیوندد و موضوع علنی شود، کارهای زیادی انجام می شود. از سوی دیگر گیلی کوهن، خبرنگار سیاسی شبکه کان نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که البته اسرائیل نیز باید بخشی از این ائتلاف باشد.

بر اساس این گزارش، آویو کوخاوی در روزهای اخیر به بحرین سفر کرده و با مقامات بحرینی دیدار و گفتگو کرد. وزیر جنگ اسرائیل Benigants نیز در اوایل فوریه از بحرین دیدن کرد.

در همان ماه، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل به بحرین سفر کرد و علاوه بر مقامات بحرینی، با برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده در این کشور دیدار کرد. عبدالله بن احمد آل خلیفه معاون وزیر امور خارجه بحرین در آن زمان به نقل از رسانه های صهیونیستی گفت: موساد در بحرین حضور دارد و بحرین با اسرائیل همکاری امنیتی و اطلاعاتی دارد.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در 17 فوریه در جریان سفر به بحرین با مقامات منامه دیدار کرد. بنت پیش از این در 12 دسامبر به امارات متحده عربی سفر کرده بود تا در مورد مسائل منطقه ای به ویژه افزایش همکاری ها پس از عادی سازی روابط با مقامات دبی و ابوظبی گفتگو کند. در سپتامبر 2016، اسرائیل در 11 سپتامبر 2020 توافق نامه ای را برای عادی سازی روابط با امارات متحده عربی و بحرین امضا کرد که رسماً به عنوان توافقنامه ابراهیم شناخته می شود، با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا. توافقی که از ابتدا با هدف مقابله با ایران و تشکیل ائتلاف مورد تحلیل و ارجاع تحلیلگران قرار گرفت.

نشست اسرائیل و قطر در بحرین

همزمان با انتشار گزارش المیادین مبنی بر تشکیل ائتلافی ضد ایرانی به نام ناتو توسط رژیم صهیونیستی، رسانه های صهیونیستی از رایزنی رئیس ستاد ارتش این رژیم با همتای قطری خود درباره ایران خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از القدس، برخی رسانه ها و خبرنگاران صهیونیستی خبر دیدار آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با سالم بن حمد بن عقیل همتای قطری خود در مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین را تایید کردند. روزها. رسانه های صهیونیستی تنها این خبر را تایید کردند، اما خبرنگاران آن در صفحات اجتماعی خود به این موضوع اشاره کردند که در دیدار اخیر مقامات صهیونیستی و قطری درباره تهدید پهپادهای ایرانی، قطر به ائتلاف عربی و اسرائیلی پیوست و همچنین احتمال رویارویی با ایران وجود داشت. . برای نصب رادار هشدار سریع پیشرفته اسرائیل در قطر مورد مشورت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، روی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه صهیونیستی کون، پیشتر اعلام کرده بود که گزارش اخیر روزنامه سعودی ایلاف نشان می دهد که کوخاوی با رئیس ستاد ارتش قطر نیز دیدار کرده است و اگر قطر به ائتلاف بپیوندد. اگر عمومی شود، کار بسیار بزرگی انجام خواهد شد. از سوی دیگر گیلی کوهن، خبرنگار سیاسی شبکه کان نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که البته اسرائیل نیز باید بخشی از این ائتلاف باشد. مقامات قطری هنوز به ادعاهای تایید یا تکذیب پاسخی نداده اند.

ملاحظات کشورهای عربی خلیج فارس

قطر همواره موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل را رد کرده و آن را مشروط به رعایت حقوق فلسطینیان کرده است. در همین راستا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد که موضع دوحه همان موضع قاطع قبلی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، در صورت عدم پیشرفت در این زمینه. روند صلحی که فلسطینی ها را راضی می کند. علاوه بر این، دوحه همواره بر گفتگو با ایران در منطقه تاکید داشته است. وزیر امور خارجه قطر در این راستا بر اهمیت دیپلماسی و گفت‌وگو با ایران برای بازگشت طرف‌های توافق به برجام و اجرای تعهدات تاکید کرد. دوحه برای حضور در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تاریخ 11 اسفند 1392 میزبان رئیس جمهور ایران بود که در این سفر دو روزه با انعقاد 14 سند همکاری بین تهران و دوحه در موضوعات مختلف همراه بود و اولین ایستگاه سیزدهم را ساخت. سیاست همسایگی دولت

از این منظر بعید به نظر می رسد که مقامات قطری روابط با ایران را در سال های اخیر به ویژه پس از محاصره قطر توسط عربستان سعودی، امارات متحده عربی به سطح بی سابقه ای رسانده اند.امارات متحده عربی، بحرین و مصر در 2017، می خواهید این را در نظر بگیرید. ملاحظات ایران را در نظر بگیرید. وارد همکاری با اسرائیل در قالب مشارکت در ائتلاف ضد ایرانی شوید.

این موضوع برای سایر بازیگران شورای همکاری خلیج فارس نیز با درجاتی از شدت و ضعف مطرح است. هم عربستان سعودی و هم امارات متعهد به تشدید تنش ها با جمهوری اسلامی ایران از کانال های جداگانه و در گفت و گوهای مستقیم هستند و البته دستیابی به توافق برای بازگشایی و تقویت روابط دوجانبه می تواند نقش مهمی در بازگشت به ایران داشته باشد. یک وضعیت بی سابقه تنش با ایران موضوعی که می تواند منجر به رکود در درک تهدید ایران شود که ابزار مهمی در سال های اخیر برای حرکت رو به رشد اسرائیل در منطقه بوده است. مشروط بر اینکه دلایل فعال شدن مجدد برجام و بازگشت طرف های توافق هسته ای ارائه شود و موضوع هسته ای ایران به عنوان یک موضوع بحرانی از دیدگاه اعراب، با توافقی پایدار جایگزین شود. .

از سوی دیگر، کویت و عمان همواره بر اعتدال و توازن بین دو ساحل خلیج فارس تاکید داشته و البته ملاحظات جدی برای هر گونه اتحاد نظامی با اسرائیل دارند. بحرین تنها کشوری است که در شرایط فعلی میزبانی از پایگاه دریایی آمریکا روابط خود را با اسرائیل گسترش داده است. اما منامه به خوبی از این واقعیت اساسی آگاه است که نباید با ورود به عرصه نظامی و شرکت در اتحادهای آشکار با تل آویو، حساسیت های ایران را برانگیزد.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما