حقوق ها سه برابر صاحبان مشاغل است

[ad_1]

رئیس سازمان مالیاتی با وجود اینکه کارمندان تقریباً سه برابر کارفرمایان مالیات می پردازند، گفت: میانگین مالیات پرداختی شرکت ها در سال به 5 میلیون تومان هم نمی رسد.

به گزارش ایسنا، داوود منظور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ابتدای اسفند حدود 278 میلیارد مودیان وصول شده که نسبت به سال گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش داشته است. این افزایش درآمد مالیاتی ناشی از پوشش مالیاتی و شناسایی خلأهای فرار مالیاتی محقق شده است.

تحقق 305 میلیارد درآمد مالیاتی در سال 1400

وی با بیان اینکه تمامی تکالیف بودجه جاری برای درآمدهای بودجه تا پایان بهمن ماه اجرایی شده است، گفت: با وصول درآمد مالیاتی تا پایان سال، میزان درآمد مالیاتی در سال 1400 به 305 میلیارد می رسد. تومان.

500000 مالیات دهنده جدید را شناسایی کنید

رئیس سازمان مالیاتی درباره ساماندهی دستگاه های کارتخوان توضیح داد: با اجرای ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی که دارندگان کارت و درگاه های پرداخت الکترونیکی را موظف می کند دستگاه های کارتخوان خود را در سامانه مالیاتی ثبت و به آن متصل شوند. . سوابق مالیاتی معادل 500 هزار پرونده مالیاتی توافق جدیدی صورت گرفت که سال آینده 500 هزار فعال اقتصادی باید اظهارنامه و اظهار مالیات کنند.

منظور افزود: 50 درصد مالیات های اخذ شده فرار مالیاتی در کشور است. در سیستم مالیاتی کنونی کشور، حقوق کارمندان تقریباً سه برابر کارفرمایان است. درآمد مالیاتی کارآفرینان 20 میلیارد تومان و اخذ مالیات از دستمزد معادل 45 میلیارد تا 50 میلیارد تومان است.

میانگین مالیات شرکتی کمتر از 5 میلیون دلار است

وی ادامه داد: دلیل این امر این است که تاکنون اطلاعات دقیقی از درآمد مشمول مالیات شرکت ها وجود ندارد، اما در سال آینده اشراف اطلاعاتی باعث افزایش درآمد شرکت ها می شود که البته درآمد مالیاتی مشاغل در سال آینده رشد خواهد کرد. “. البته این به دلیل فشار بر شرکت ها نیست، بلکه به دلیل شناسایی کارفرمایانی است که هنوز اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکرده اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی متوسط ​​مالیات پرداختی شرکت ها در سال را کمتر از 5 میلیون تومان دانست و گفت: بخش بزرگی از شرکت ها بین 2 تا 3 میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما