خوشحالی روزنامه دولت از نشان دادن چراغ سبز در روسیه به فلفل ایرانی!

[ad_1]

روزنامه ایران نوشت: در آذرماه امسال، روسیه واردات فلفل ایرانی را ممنوع کرد. ممنوعیت اعمال شده از سوی مسئولان ذیربط وزارت جهاد کشاورزی به دلیل استفاده از چهار نوع آفت کش بر روی فلفل ایرانی بوده که در روسیه ثبت نشده و در ایران و اتحادیه اروپا ثبت شده است.

در همین راستا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کرده اند که واردات محصولات یا حمل و نقل به کشور دیگر ممنوع است، موضوع جدیدی نیست و در سال های اخیر رخ داده است و نه تنها مربوط به محصولات کشاورزی ایران است، بلکه در همه جای دنیا هم اتفاق می افتد و نباید به این مسائل نگاه سیاسی کرد.

حدود یک ماه بعد، در دی ماه امسال، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد که پس از مذاکرات، هیئت روسی از محصولات، گلخانه‌ها و تولیدکنندگان و به طور کلی از تأسیسات تولیدی برای رفع ممنوعیت بازدید خواهد کرد. صادرات به روسیه و سپس این ممنوعیت برداشته خواهد شد.

به همین دلیل، پنجشنبه هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی از از سرگیری صادرات فلفل به روسیه از امروز ۱۴ اسفندماه خبر داد و اعلام کرد با پیگیری و مذاکرات فنی انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، صادرات فلفل به روسیه از سر گرفته می شود. ممنوعیت لغو واردات فلفل ایرانی توسط روسیه و از سرگیری صادرات این محصول.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، این تصمیم پس از اقداماتی از جمله رایزنی در حاشیه سفر رئیس جمهور به روسیه، سفر معاون باغبانی وزیر باغبانی به روسیه و حضور تیم فنی و کارشناسی روسیه در ایران در هفته گذشته و سفر به روسیه اتخاذ شده است. مراکز تولید فلفل و آزمایشگاه های مرجع در استان های مختلف کشور راه اندازی شد.

در این بیانیه آمده است که آتنا پاپوآ، رئیس سرویس فدرال حمایت از مصرف کنندگان روسیه، روز پنجشنبه در نامه ای رسما اعلام کرد که ممنوعیت صادرات فلفل ایرانی به روسیه از 5 مارس 2022 تا 5 مارس 2022. مارس لغو می شود. ، 2010.

در همین راستا کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که با پیگیری های انجام شده مشکل صادرات فلفل به روسیه که مدت ها به دلیل مشکلات فنی ممنوع شده بود برطرف می شود. رفع شده و صادرات این محصول از شنبه هفته آینده از سر گرفته می شود.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما