هیئتی بلندپایه برای تعیین زمان پرداخت بدهی عراق به تهران می رود

[ad_1]

وزارت برق عراق اعلام کرد: هیاتی بلندپایه برای بررسی پرونده کاهش صادرات گاز ایران به عراق و پرداخت بدهی های این کشور به تهران سفر می کند.

به گزارش ایرنا، «احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری «ناس»، خاطرنشان کرد: واردات گاز از قطر بین یک سال تا یک سال به طول می انجامد. نیم. یک هیات ایرانی تشکیل شده و یک هیات عالی رتبه عراقی برای بررسی پرونده کاهش جریان گاز ایران و پرداخت بدهی های این کشور به تهران سفر می کند.

وی گفت: صادرات گاز ایران به عراق با حدود 40 میلیون متر مکعب کاهش به هشت میلیون مترمکعب رسیده است.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: این هیئت پس از تصویب برنامه سه ساله بازپرداخت بدهی توسط کابینه، برای بررسی کاهش صادرات گاز ایران به عراق به تهران سفر خواهد کرد. 692 میلیارد دلار است.

وی افزود که عراق همچنان برای فعال نگه داشتن نیروگاه ها به گاز ایران نیاز دارد.

موسی ابراز امیدواری کرد که ایران به صادرات گاز به عراق ادامه دهد و وضعیت این کشور را که در حال کار بر روی طرح سوخت است اما هنوز آن را تکمیل نکرده است، درک کند.

وزارت برق عراق در اوایل فوریه اعلام کرد که تولید برق این کشور به دلیل کاهش واردات گاز از ایران و کاهش تولید به دلیل سرما به 7600 مگاوات کاهش یافته است.

این کاهش زمانی اتفاق می افتد که عراق برای تامین برق مصارف شهری، صنعتی و کشاورزی خود به حدود 27000 مگاوات برق نیاز دارد.

به گزارش التقاع (انرژی) عراق، این کشور طی دو قرارداد امضا شده در سال‌های 2013 و 2015 از ایران گاز وارد می‌کند. یکی از این قراردادها واردات روزانه 35 میلیون متر مکعب گاز برای بزرگترین نیروگاه عراق با 3000 مگاوات گاز است. برق که نیازهای بغداد را پوشش می دهد و دیگری برای جنوب عراق است که بیش از 35 میلیون متر مکعب گاز را تامین می کند. در روز

به گزارش الطاق، در 12 ماه گذشته صادرات گاز ایران چندین بار به دلیل ناتوانی عراق در پرداخت بدهی های فزاینده خود که تهران آن را بیش از 5 میلیارد دلار برآورد می کند، متوقف شده است.

شهریورماه گذشته معاون بازاریابی و عملیات آژانس ملی انرژی اتمی شرکت ملی نفت ایران گفته بود که عراق نباید از کاهش صادرات گاز انتقاد کند زیرا این کشور پول گاز و برق را به موقع پرداخت نکرده است. منطقی و غیر قانونی

بغداد همواره مدعی شده است که اقدام ایران برای کاهش صادرات گاز باعث کاهش 6000 مگاواتی در تولید برق عراق شده است.

کاهش صادرات گاز ایران در حالی رخ می دهد که دریافت پول از صادرات برق و گاز به عراق همواره با چالش مواجه بوده و بغداد تحریم های آمریکا را بهانه ای برای عدم پرداخت بدهی های خود عنوان کرده است.

برخی از رسانه های منطقه گزارش دادند که آمریکا با پرداخت 2 میلیارد دلار مطالبات صادرات گاز و برق ایران از عراق موافقت کرده است.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما