وزیر ارتباطات: سرعت برابر اینترنت ایران و افغانستان را تکذیب می کنم

[ad_1]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق آمار سایت اسپیدتست، ایران از نظر سرعت اینترنت 100 پله از افغانستان جلوتر است و من این را تکذیب می کنم که سرعت اینترنت ما با افغانستان برابری کند.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور امروز در مراسم افتتاحیه طرح توسعه شبکه ملی فیبر نوری (FTTX) در وزارت ارتباطات، اظهار کرد: امروزه زندگی انسان با این فناوری گره خورده و همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است. نمی توان گفت چرخ زندگی بشر امروز بدون استفاده از فناوری اطلاعات در حال چرخش است. اکنون تصور زندگی بدون ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرممکن است. دوران تاج نیز توانایی های واقعی فناوری اطلاعات در کشور را بهتر از گذشته نشان داد و وابستگی بشر به این فناوری بیش از پیش شد.

وی گفت: زیرساخت مورد نیاز برای استفاده از این خدمات ارتباطات است. ما باید نحوه نگرش به ارتباطات را تغییر دهیم و من با سیاست گذاران در این زمینه صحبت می کنم. این حوزه باید جدی گرفته شود تا تحول بزرگی در کشور ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اظهارات رئیس رگولاتوری مبنی بر اینکه هر 10 درصد افزایش پهنای باند می تواند یک درصد توسعه ناخالص ملی را افزایش دهد، گفت: همه مردم ایران هستند. از ابتدای حضورم در وزارت ارتباطات، توسعه ارتباطات در دستور کار قرار گرفت. ما یکی از سخت ترین کارها را انتخاب کرده ایم زیرا زمان زیادی می برد و بخش خصوصی باید سخت کار کند.

وی افزود: برای این کار باید مشوق های لازم را در نظر بگیریم. ما همچنین به لوازم ویژه نیاز داریم. در نتیجه در جلساتی با کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفتیم بین سه تا پنج درصد از سهم دولت را به توسعه شبکه فیبر نوری خانگی (ftth) اختصاص دهیم. برای توسعه فیبر نوری، ما به ابزارهای پشتیبانی دیگر روی آوردیم و از تعاملات جدید استفاده کردیم. در لایحه بودجه 1401 دو کار اساسی انجام دادیم. ابتدا کلیه دستگاه های اجرایی کشور موظف شدند در صورت لزوم برای توسعه فیبر کشور هرگونه زیرساخت اعم از کانال، مجرا، تیر چراغ برق و دکل های انتقال را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند. شبکه نوری …

هزینه استفاده از فیبر را برای افراد کاهش می دهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: موضوع دیگر تسهیلاتی است که می توان در اختیار بخش خصوصی قرار داد تا از طریق اپراتور در اختیار مردم قرار گیرد تا این پروژه به سرعت پیش برود. اکنون 30 درصد ظرفیت تعیین شده در کشور وجود دارد، زیرا یکی از موانع این است که مردم معمولاً به دلیل هزینه های استفاده از شبکه فیبر نوری آن را نمی خواهند. پس بیایید سعی کنیم این مشکل را حل کنیم.

زارع پور ادامه داد: در این صورت بال اول شبکه ملی اطلاعات که یک اینترنت پرسرعت، امن و با کیفیت در سراسر کشور است، ارائه می شود. در صورت تحقق این هدف، قدم دوم یعنی ارائه خدمات کاربردی از شبکه ملی اطلاعات را برمی داریم و همچنین کیفیت خدمات را افزایش می دهد و از این طریق خدمات مورد نیاز مردم در دسترس خواهد بود. در یک کلام، با تحقق دو بالی که برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته ایم، می توانیم طعم شیرین فناوری در حاکمیت و جامعه را به مردم بچشانیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم در آینده نزدیک هر آنچه که مربوط به ادارات دولتی باشد را بدون نیاز به مراجعه شخصی از طریق یک شبکه پرسرعت و از یک پنجره دریافت خواهند کرد. در همین راستا فاز اول پنجره حکمرانی هوشمند سال آینده در هفته ارتباطات راه اندازی می شود. ما در حال هماهنگی با همتایانم در ریاست جمهوری هستیم که در حال تحول اداری هستند و قانون بودجه 1401 یک بند تصویب کرد که به موجب آن همه دستگاه ها موظف شدند از این پنجره منحصر به فرد که توسط وزارت ارتباطات راه اندازی شده است خدمات خود را به مردم ارائه دهند. قرار داده شده. سیاست ما این است که به گونه ای پیش برویم که نیازی به سفر نباشد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما