پیش بینی اولیانوف از زمان بندی احتمالی توافق وین

[ad_1]

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت: ممکن است تا اواسط هفته آینده (میلادی) به توافق برسیم.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه در جمع خبرنگاران در وین گفت: شاید در اواسط هفته آینده به توافق برسیم. در مورد آخرین تلاش ها قبل از عبور از خط پایان صحبت خواهیم کرد.

به گزارش رویترز، اولیانوف همچنین روز پنجشنبه گفت که فکر نمی کند مذاکرات شکست بخورد و ممکن است نشست وزیران برای دستیابی به توافق برگزار شود، اما نمی تواند بگوید که این دیدار شنبه، یکشنبه یا دوشنبه خواهد بود.

مذاکره کنندگان به مدت 11 ماه تلاش کرده اند تا توافق هسته ای 2015 را مجددا فعال کنند که بر اساس آن ایران برنامه هسته ای خود را در ازای لغو تحریم های اقتصادی محدود کرد.

روز جمعه نمایندگان فرانسه و بریتانیا نیز اعلام کردند که در آینده نزدیک در وین به توافق می رسد.

استفانی انکواری، مذاکره کننده ارشد بریتانیا در صفحه توییتر خود نوشت: «ما (نزدیک به) توافق هستیم. مذاکره کنندگان تروئیکای اروپایی برای مدتی وین را ترک می کنند تا وزیران را در مورد آخرین وضعیت (مذاکرات) توضیح دهند. آنها به زودی آماده بازگشت خواهند بود.

فیلیپ آرورا، نماینده فرانسه در توییتی نوشت: امیدوارم به زودی به نتیجه برسیم، زیرا به توافق بسیار نزدیک هستیم.

به گزارش رویترز، خروج این دیپلمات ها از وین این احتمال را افزایش داده است که آمریکا و ایران که به طور غیرمستقیم درباره امتناع تهران از دیدار رودررو صحبت می کنند، مایل به مذاکره (مستقیم) با یکدیگر باشند. با این حال، دیپلمات ها گفته اند که چنین طرحی وجود ندارد.

اولیانوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: «تا آنجا که من می دانم، ایرانی ها آماده گفتگوهای مستقیم نیستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: ما آماده هستیم تا یک توافق خوب و فوری را منعقد کنیم. اما اعلام توافق نهایی مستلزم رعایت کامل خطوط قرمز اعلام شده از سوی ایران از جمله موضوع ضمانت های اقتصادی موثر است.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما