چگونه می توان برنج تنظیم شده را از بازارهای هند، پاکستان، ایران و تایلند خریداری کرد؟

[ad_1]

فرارو- قیمت هر کیلو برنج ایرانی درجه یک هاشمی و طارم به 100 تا 110 هزار تومان رسیده است. هر کیلو برنج فجر با قیمت 42 تا 50 هزار تومان و هر کیلو برنج شیرودی بین 60 تا 70 عرضه می شود، این در حالی است که هر کیلو برنج پاکستانی و هندی نیز بین 24 تا 40 هزار تومان قیمت دارد.

به گزارش فرارو، با افزایش قیمت برنج داخلی و خارجی، هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی آیین نامه آنلاین بازار فروش و توزیع برنج را تدوین کرده است. سامانه بازرگام در حال حاضر برنج شیرودی ایرانی، برنج هندی، پاکستانی و تایلندی را به صورت آنلاین به فروش می رساند و کالا را برای مشتری ارسال می کند. اما از عرضه برنج هاشمی و طارم در بازار خبری نیست.

البته مسئولان وزارت جهادکشاورزی می گویند امکان خرید برنج به صورت فیزیکی وجود دارد. بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر امکان خرید اقلام تنظیم بازار در تهران وجود دارد. اما مکانیزم مشخصی برای خرید دارد.

آیا بازار برنج ایران، هند، پاکستان و تایلند را هدف قرار داده است؟

کیسه برنج شیرودی 5 کیلویی در این سامانه 210 هزار تومان به فروش می رسد که بین 80 تا 90 هزار تومان ارزانتر از بازار است. اما اگر ذهن شما به کیفیت این برنج است، حق با شماست. زیرا بسته بندی برنج شیرودی یک مقررات سنتی بازار است و برند خاصی ندارد. به همین دلیل نمی توان کیفیت آن را ارزیابی کرد. اما ارزش یک بار خرید را دارد تا کیفیت آن مورد قضاوت اهالی خانه باشد.

در این سامانه برنج تایلندی کیسه ای ده پوندی 125000 تومان به فروش می رسد که کیفیت متوسطی دارد. اگر در چند دهه گذشته از دولت تایلند برنج می‌خرید، لازم نیست سخت کار کنید و بدانید که با چه نوع برنجی و با چه کیفیتی سروکار دارید.

برنج های تنظیمی بازار هند و پاکستان با برند GTC و در کیسه های 10 کیلویی که در بازار موجود است به فروش می رسد. کیسه 10 کیلویی تنظیم بازار برنج برند GTC در سامانه بازرگم 185000 تومان قیمت دارد اما این برنج در فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های زنجیره ای با قیمت 240 تا 260000 تومان به فروش می رسد. با این حساب حدود 55000 تومان برای خریدار هزینه کمتری خواهد داشت.

کیسه 10 کیلویی برند جی تی سی رگولاتوری بازار پاکستان نیز 205 هزار تومان به فروش می رسد. اما در حال حاضر این محصول با این برند در بازار موجود نیست، اما برندهای دیگر کیسه برنج درجه یک پاکستانی 10 کیلویی را با قیمت 270 تا 400 هزار تومان به فروش می رسانند. این در حالی است که شما 65 هزار تومان کمتر از ارزان ترین برنج پاکستانی موجود در بازار می پردازید. اما مسئله اصلی همچنان کیفیت آن است که باید در مورد آن قضاوت کرد.

چگونه می توان برنج تنظیم شده را از بازارهای هند، پاکستان، ایران و تایلند خریداری کرد؟

چگونه برنج تنظیم شده را از بازار بخریم؟

در حال حاضر تنها یک روش کامل آنلاین برای خرید برنج رگلاژی از بازار ایران و خارج وجود دارد و آن خرید در سامانه بازرگم است. برای این کار به سایت بازرگم مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد برای پرداخت و وارد کردن آدرس منزل خود باید در سایت ثبت نام کنید تا به مرحله بعد بروید.

برای این کار به سمت چپ بالای سایت رفته و با وارد کردن شماره تلفن، نام کاربری و رمز عبور ثبت نام خود را تکمیل کنید. در مراحل بعدی آدرس منزل خود را وارد کرده و پس از پرداخت منتظر بمانید تا سامانه کالا را ارسال کند.

البته در مورد برنج تایلندی شرایط فرق می کند و سایت فروشگاه های زنجیره ای مانند افق کوروش این محصول را با قیمت تعیین شده در بازار به فروش می رساند. اما برای انواع دیگر برنج، بازرگام تنها گزینه در حال حاضر است.

در صورت خرید فیزیکی و حضوری، اقلام اساسی تنظیم بازار از جمله برنج در فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور توزیع شود. اما اکنون به عنوان اولین اقدام این امکان در اختیار ساکنان استان تهران قرار گرفته است.

چگونه می توان برنج تنظیم شده را از بازارهای هند، پاکستان، ایران و تایلند خریداری کرد؟

اما پس از ارائه این امکان در سراسر کشور، ابتدا باید به سایت «اینجاست» مراجعه کرده و در این سامانه ثبت نام کنید. در مرحله بعد باید استان محل زندگی خود را وارد کنید تا سیستم به شما بگوید که آیا موارد مورد نظر شما در استان شما موجود است یا خیر.

در مرحله بعد اگر برنج یا هر محصول دیگری که مورد علاقه شما باشد در دسترس باشد نزدیکترین فروشگاه را به شما اطلاع می دهد. در مرحله بعد، سیستم ” اینجاست ” روز و ساعت مراجعه شما را برای بازدید از فروشگاه در زمان تعیین شده تعیین می کند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما