کابل های Displayport 2 برای جلوگیری از سردرگمی برچسب گذاری شده اند Zomit

[ad_1]

استاندارد پورت نمایشگر استانداردی برای خروجی داده های ویدئویی است که توسط انجمن استانداردهای ویدئوی الکترونیکی (VESA) در سال 2006 ایجاد شد. بیش از یک دهه بعد، در سال 2019، این شراکت از نسل دوم استاندارد DisplayPort که پهنای باند بیشتری را ارائه می کرد، رونمایی کرد. نسبت به نسل قبلی

کابل ها یا پورت های HDMI 2.1 یک اندازه نیستند. همه سازندگان می‌توانند دستگاه‌های دارای درگاه HDMI 2.x را به‌عنوان دستگاه‌های سازگار با HDMI 2.1 بدون نیاز به ارائه ویژگی‌های پیشرفته مانند نرخ نوسازی متغیر (VRR) یا پهنای باند بالاتر برچسب‌گذاری کنند.

با توجه به Notebookcheck، خوشبختانه انجمن استانداردهای ویدئوی الکترونیکی (VESA) رویکرد واضح تری را برای ارائه کابل های پورت نمایشگر که پهنای باند حداکثر 80 گیگابیت بر ثانیه ارائه می دهند، اتخاذ کرده است.

این انجمن در تلاش است تا شناسایی این کابل‌ها و مزایایی که به همراه دارد را برای کاربران آسان‌تر کند.

از نظر تئوری، پهنای باند 80 گیگابیت در ثانیه به این معنی است که مانیتورهای 8K می توانند با فعال کردن HDR بدون استفاده از فناوری فشرده سازی، در فرکانس 60 هرتز کار کنند. از طرف دیگر، یک کابل DisplayPort2 با پهنای باند کامل می تواند از چهار نمایشگر HDR با وضوح 4K و 60 هرتز یا یک مانیتور HDR با وضوح 4K و 240 هرتز پشتیبانی کند.

vesa-dp40-80-cables97

برخلاف HDMI 2.1، کابل های نمایشگر 2 پورت باید از پهنای باند کامل پروتکل پشتیبانی کنند. با تعریف جدید VESA، کابل هایی به نام DP40 از پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه و کابل هایی به نام DP80 از پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند. VESA اشاره می کند که هر دو استاندارد با عقب سازگار هستند و می توانند استانداردها و فرمت های قبلی را بخوانند و پخش کنند. سازندگان در حال حاضر کابل هایی را تولید می کنند که متناسب با پورت نمایشگر و پورت های مینی نمایشگر باشد.

البته به نظر می رسد که VESA همچنان در حال آزمایش اولین دستگاه ها و مانیتورهای مجهز به پورت های نمایش پورت 2 استاندارد است. انجمن در یک بیانیه مطبوعاتی صفحه پورت 2 را به شرح زیر توصیف کرد:

پورت های نمایش با کابل های پورت پشتیبانی از نرخ بیت بسیار بالا (UHBR) سطح جدیدی از عملکرد و تجربه مشاهده را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. با معرفی برنامه صدور گواهینامه UHBR، ما مشتاقانه منتظر تسریع پذیرش ویدیوها و محصولات نمایشی با عملکرد بهتر در سراسر اکوسیستم هستیم. انتظار داریم نتایج این برنامه مشابه موفقیت‌هایی باشد که در پذیرش گسترده اکوسیستم پورت نمایش HBR3 یا پورت نمایش حالت Alt به دست آمده است.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما