کاهش قیمت نفت تحت تأثیر چشم انداز بازگشت صادرات ایران است

[ad_1]

قیمت نفت تحت تاثیر چشم انداز افزایش عرضه با بازگشت ایران به بازارهای جهانی، در معاملات روز جمعه به کاهش ادامه داد و به صورت هفتگی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، قیمت نفت برنت دیروز با ۰.۵ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش به ۹۲.۵۰ دلار در هر بشکه رسید که ۱.۹ درصد افزایش یافت.

نفت وست تگزاس اینترمدیت با 62 سنت یا 0.7 درصد کاهش به 91.14 دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا دیروز 2 درصد کاهش یافت.

هر دو شاخص روز دوشنبه به بالاترین سطح خود از سپتامبر 2014 رسیدند، اما با توجه به گزارش ها مبنی بر توافق برای احیای برجام، در مسیر ثبت اولین افت هفتگی خود در 9 هفته گذشته قرار دارند.

دیپلمات ها می گویند پیش نویس توافق مجموعه ای از مراحل را مشخص می کند که در نهایت منجر به معافیت از تحریم های نفتی و در نتیجه بازگشت حدود یک میلیون بشکه نفت ایران در روز به بازار جهانی می شود، اما زمان آن مشخص نیست.

واندانا هری، بنیانگذار Wanda Insights، در یادداشتی گفت: «فشار نزولی بر نفت احتمالاً تحت تأثیر چشم‌انداز توافق ادامه خواهد یافت، مگر اینکه طرفین دور نهایی مذاکرات را که هنوز به نتیجه نرسیده است، به پایان برسانند». . نرخ حق بیمه نیز به دلیل نگرانی در مورد تأثیر بحران اوکراین بر عرضه نفت در حال کاهش است.

با این حال، تحلیلگران انتظار ندارند که قیمت نفت در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی کاهش یابد، حتی اگر نفت ایران به بازار بازگردد، زیرا اوپک و متحدانش سخت در تلاش برای دستیابی به اهداف تولید هستند.

وایوک دهار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع، در یادداشتی نوشت: «با توجه به کاهش ذخایر جهانی به حداقل هفت سال و کاهش ظرفیت مازاد تولید اوپک پلاس، بازارهای نفت در برابر اختلالات عرضه آسیب پذیر هستند.»

با توجه به افزایش مجدد تقاضای جهانی برای نفت در نتیجه افزایش سفرهای هوایی و ترافیک جاده ای، کشورهای مشترک المنافع انتظار دارند نفت برنت در کوتاه مدت بین 90 تا 100 دلار در هر بشکه باقی بماند و در صورت افزایش تنش بین اوکراین و روسیه. بشکه ای 100 دلار

به گزارش رویترز، دفتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز جمعه با رهبران کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، رومانی، بریتانیا، اتحادیه اروپا و ناتو گفتگو کند. درباره بحران اوکراین …

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما