کشف یک کروکودیل غول پیکر کرتاسه که به عنوان آخرین وعده غذایی دایناسور خورده شد – زومیت

[ad_1]

حدود 95 میلیون سال پیش، در استرالیای کنونی، یک تمساح بزرگ با آرواره های قدرتمندش بدن دایناسور کوچکی را فشار داد و تقریباً همه چیز را به یکباره بلعید. کروکودیل کمی بعد مرد و با فسیل شدن آن، دایناسور نیمه هضم شده و تقریباً کامل داخل شکمش فسیل شد.

این دایناسور کوچک یک پرنده پا بود. اورنیتوپادها گروهی از دایناسورهای گیاهخوار دوپا هستند که شامل دایناسورهای باله اردکی می شوند. این نمونه‌ها اولین استخوان‌های پرنده ایستاده‌ای هستند که در این قسمت از سرزمین اصلی استرالیا کشف شده‌اند و حیوان پیدا شده ممکن است گونه‌ای باشد که قبلاً شناسایی نشده است.

دانشمندان اخیراً بقایای این تمساح باستانی و آخرین غذای نگهداری شده آن را در یک مکان کرتاسه در استرالیا (بین 145.5 تا 65.5 میلیون سال پیش) کشف کردند.

مقالات مرتبط:

اگرچه فسیل تمساح دم نداشت، اندام های پشتی و بیشتر لگن، جمجمه و بسیاری از استخوان هایش دست نخورده بودند. طول این تمساح در زمان مرگ بیش از 2.5 متر بود و در صورت زنده ماندن احتمالاً قدش بلندتر می شد.

محققان به تمساح اشاره کردند Confractosuchus Sauroktonos او تماس گرفت. این نام از کلمات لاتین و یونانی گرفته شده است که در مجموع به معنای “تمساح شکسته که یک دایناسور را کشت.” به گفته موزه دایناسور استرالیا، “قاتل دایناسور” از محتویات یک روده فسیلی می آید، در حالی که “شکسته” به ماتریکس سنگی در اطراف فسیل اشاره دارد که در حین حفاری در سال 2010 شکسته شد و استخوان ها را در داخل شکم کروکودیل کوچکتر نشان داد.

کروکودیل ها برای اولین بار در دوران تریاس (بین 9251 تا 3201 میلیون سال پیش) با دایناسورها زندگی می کردند و شواهد گذشته نشان می دهد که برخی از دایناسورها برای آنها خوشمزه بوده اند.

رد دندان های روی استخوان های فسیل شده دایناسور (و در یک مورد، دندان های جاسازی شده در استخوان دایناسورها) نشان می دهد که برخی از دایناسورها دایناسورها را خورده اند. آنها دایناسورها را شکار می کردند یا پس از مرگ لاشه آنها را می خوردند.

اما دیرینه شناسان به ندرت محتویات روده را در کروکودیل ها حفظ می کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که روده آنها، مانند برخی از کروکودیل های مدرن، حاوی اسیدهای قوی است.

دانشمندان در تحقیقات گندوانا در 10 فوریه گزارش دادند که یافته جدید اولین شواهد قطعی را ارائه می دهد که کروکودیل های بزرگ کرتاسه دایناسورها را خورده اند.

استخوان های پرنده در داخل شکم کروکودیل / استخوان پرنده پا

مدل های دیجیتالی از استخوان های پرنده در شکم Confractosuchus sauroktonos.

از آنجایی که استخوان‌های این دایناسور کوچک به حدی شکننده بودند که نمی‌توان آن‌ها را از بافت سنگی اطراف جدا کرد، محققان شکم کروکودیل را با استفاده از دستگاه‌های توموگرافی کامپیوتری اشعه ایکس اسکن کردند و سپس مدل‌های دیجیتالی سه بعدی از استخوان‌های ظریف آن را ساختند.

به گفته محققان وزن این پرنده حدود 1.7 کیلوگرم بوده است. بیشتر اسکلت های دایناسورها پس از بلعیدن همچنان به هم چسبیده بودند، اما زمانی که قاتل دایناسور به دنبال غذا بود، فشار زیادی به آن وارد کرد که یکی از استخوان های ران پرنده از وسط دو نیم شد و یکی از دندان هایش روی استخوان ران او بود. قبلا غرق شده بود

اگرچه محتویات داخل شکم کروکودیل نشان می دهد که آخرین وعده غذایی آن یک دایناسور کوچک بوده است، احتمالاً این شکارچی حیوانات دیگر کرتاسه را نیز خورده است. با این حال، به گفته محققان، دایناسورها احتمالاً بخشی عادی از رژیم غذایی آنها بودند. مت وایت، نویسنده اصلی مطالعه موسسه عصر دایناسور استرالیا، گفت:

دایناسورها احتمالا منبع مهمی در زنجیره غذایی ارگانیک کرتاسه بوده اند. به دلیل عدم وجود نمونه های مشابه جهانی، این تمساح ماقبل تاریخ و آخرین وعده غذایی سرنخ هایی در مورد روابط و رفتار حیواناتی که میلیون ها سال پیش در استرالیا زندگی می کردند ارائه می دهد.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما