کشف یک کروکودیل 240 میلیون ساله; بزرگترین شکارچی در تریاس – زومیت

[ad_1]

نزدیک به 240 میلیون سال پیش، آرکوزاروس وحشتناک در تانزانیا امروزی با آرواره های بسیار قوی و دندان های چاقو مانند زندگی می کرد. طول این حیوان از پوزه تا دم به پنج متر می رسید. نام باستانی این کروکودیل Mambawakale ruhuhu است که در زبان سواحیلی به معنای تمساح باستانی حوضه روهو است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط ریچارد باتلر، پروفسور Paleobiology در دانشگاه بیرمنگام انگلستان این شکارچی ترسناک و بزرگ در دوران تریاس زندگی می کرد. او می گوید:

این شکارچی با دمی بلند تا بالای هرم غذایی چهار دست و پا راه می‌رفت و یکی از بزرگترین شکارچیان تریاس میانه (247 تا 237 میلیون سال پیش) است. اولین دایناسورها.

آرکوسوروس 240 میلیون ساله

تصویر توسط Archosor Mambawakale ruhuhu که نامش در زبان سواحیلی به معنای تمساح باستانی حوضه روهو است. باستان شناسان تنها جمجمه، فک و چند استخوان این موجود زنده را کشف کرده اند. در نتیجه، بقیه بدن، مانند دم و استخوان ران، از آناتومی بستگان نزدیک بازسازی می شود.

باستان شناسان تقریبا 60 سال را صرف مطالعه M.ruhuhu کرده اند. فسیل های این حیوان در سال 1963، درست دو سال پس از استقلال تانزانیا از بریتانیا، کشف شد. دانشمندان بریتانیایی در تحقیقات خود به شدت به تانزانیاها و زامبیایی ها برای یافتن فسیل ها و ذخایر فسیلی تکیه کردند و جاده های منطقه را برای انتقال فسیل ها کاوش کردند. با این حال، مشارکت تانزانیایی ها و زامبیایی ها در اینجا به پایان رسید. پس از انتقال فسیل‌ها از حوضه روهوو به جنوب غربی تانزانیا و موزه تاریخ طبیعی لندن، مرحله تجزیه و تحلیل آغاز شد.

حفاری بقایای تمساح باستانی

تصاویر Mambawakale ruhuhu در جنوب غربی تانزانیا در سال 1963 حفاری شده است. بالا سمت چپ: آلن چاریگ و آلفرد فاز کامپتون با تانزانیاها برای استخراج فسیل کار می کنند. بالا سمت راست و پایین سمت چپ: جمجمه کمان اولیه در کنار سنگ برای مقایسه اندازه. پایین سمت راست: تانزانیایی ها (که متأسفانه نام آنها در آرشیو ذکر نشده است) توسط تیم اعزامی به خدمت گرفته شدند. کار او برای موفقیت حفاری بسیار مهم بود.

گونه ای با جمجمه ۷۵ سانتی متری و همچنین فک پایین و دست چپ کامل آلن چاریگ، یک دیرینه شناس انگلیسی به نام Pallisteria angustimentum. آلن چاریگ به جمع آوری بقایای بدن کمک کرد. اما او و جان ویویر پالیستر زمین شناسان هرگز به طور رسمی داده های این موجود زنده را توصیف نکرده اند. در نتیجه، وقتی باتلر و همکارانش چندین دهه بعد این گونه را کاوش کردند، نام ساحل را برای کشف آن در سال 1963 انتخاب کردند.

نمای بالا و پایین جمجمه کروکودیل

نمای بالا و پایین جمجمه Mambawakale ruhuhu

M. ruhuhu یکی از اولین کمانداران بزرگ بود. این گروه از آرکوسورها پس از انقراض دیررس پرمین در حدود 252 میلیون سال پیش ظاهر شدند. در این کهن الگو پرندگان و کروکودیل های زنده و همچنین دایناسورهای پتروس و غیر پرنده منقرض شده زندگی می کردند. باتلر می گوید که در دوران حیات M. Ruhuhu در اواسط تریاس، تنوع کمانداران افزایش یافت. به عنوان مثال، M. ruhuhu یکی از 9 گونه کمانداران باستانی است که در سایت تانزانیا کشف شده است.

مقاله مرتبط:

به گفته باتلر:

Mambawakale تنوع سریع کمانداران را نشان می دهد. و مهمتر از همه این که این موجود بزرگترین شکارچی در این اکوسیستم بوده است.

این مطالعه به صورت آنلاین در 9 فوریه در مجله Royal Society Open Science منتشر شد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما