آشنایی با مهمترین شهرهای هدف روسیه در اوکراین

[ad_1]

زمانی که حملات روسیه به اوکراین در ساعات اولیه صبح امروز آغاز شد، چندین شهر اوکراین مورد حمله قرار گرفتند. الجزیره در گزارشی کوتاه به تشریح این شهرها و اهمیت آنها پرداخت.

به گزارش ایسنا، در گزارش الجزیره به شهرهای بزرگ اوکراین که در فهرست اهداف روسیه قرار دارند، اشاره شده است:

کیف، پایتخت اوکراین

کی یف، پایتخت اوکراین و بزرگترین شهر آن در شمال مرکزی اوکراین، در کرانه های رودخانه ادینبورگ واقع شده و سه میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر مرکز مهم صنعتی، آموزشی و فرهنگی اروپای شرقی است و خاستگاه صنایع فناوری مدرن و بسیاری از مؤسسات آموزش عالی است. همچنین مکانی برای بسیاری از مکان های تاریخی معروف است. این شهر دارای زیرساخت های گسترده و سیستم حمل و نقل پیشرفته از جمله متروی کیف است.

کیف در سال 1917 پس از استقلال جمهوری خلق اوکراین از امپراتوری روسیه به مرکز جمهوری جدید تبدیل شد، به یک شهر بزرگ در جمهوری سوسیالیستی شوروی تبدیل شد و در سال 1934 پایتخت این کشور شد.

کیف همچنین پس از فروپاشی شوروی سابق و استقلال در سال 1991 به عنوان پایتخت اوکراین تعیین شد.

خارکف

این شهر دومین شهر بزرگ اوکراین پس از کیف از نظر مساحت و جمعیت است و بزرگترین شهر صنعتی، علمی و فرهنگی است که بزرگترین شهر دانشجویی محسوب می شود و دارای بیش از 40 مرکز عالی علمی در این شهر می باشد.

این شهر در شمال شرقی اوکراین، در محل تلاقی رودخانه های لوپان و خارکف قرار دارد، در قرن هفدهم تأسیس شد و تا اوایل دهه 1980 مرکز اوکراین بود. تئاترهایی وجود دارد.

این شهر با حضور اقلیت بزرگ عرب به ویژه اعراب شام و مراکش و کشورهای حوزه خلیج فارس متمایز است.

اودسا

این شهر یکی از بزرگترین شهرهای جمهوری اوکراین است که در ساحل دریای سیاه قرار دارد و مردم آن به زبان اوکراینی و روسی صحبت می کنند و دانشگاه های زیادی در بیش از 20 رشته و تخصص وجود دارد.

این سومین شهر پرجمعیت، پس از کیف و خارکف است، با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر، روسی است.

در قرن نوزدهم، اودسا چهارمین شهر بزرگ امپراتوری روسیه پس از مسکو، سنت پترزبورگ و ورشو بود.

اودسا شهری است که به دلیل فرهنگش معروف است و نمایشگاه ها و موزه های زیادی در آن وجود دارد و به دلیل بازیگران مشهورش که شاعر معروف اوکراینی الکساندر پوشکین و نقاش مشهور روسی فروبیل در آن زندگی می کنند و در آن زندگی می کنند.

راماتورسک

این شهر در حاشیه رودخانه در دونتسک واقع شده و در سال 2013 دارای 164283 نفر جمعیت بوده و بزرگترین مرکز مهندسی صنایع و مکانیک اوکراین است.

این شهر در سال 1868 با ایجاد یک خط راه آهن کوچک به تدریج به شهر اصلی شمال دونتسک تبدیل شد.

ماریوپل

شهر ماریوپول در جنوب شرقی اوکراین در منطقه دونتسک و بر روی گذرگاه آزوف واقع شده است و بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر همچنین بزرگترین شهر صنعتی در منطقه دونتسک است و بزرگترین کارخانه های فولاد و آهن را در خود جای داده است و به دلیل تعداد زیاد کارخانه یکی از آلوده ترین شهرهای اوکراین است.

لویو

با تشدید بحران بین روسیه و اوکراین، در غرب اوکراین، در مرز با لهستان، نام شهر لویو (LVIV) به گوش می رسد، ایالات متحده و کشورهای غربی سفارت های خود را از کیف به این شهر منتقل کرده اند. لویو

جمعیت این شهر بر اساس برآوردهای سال 2021 721510 نفر است که 88٪ اوکراینی، 9٪ روس و 1٪ لهستانی و بقیه اقلیت هستند.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما