آیا آزادسازی واردات خودرو راه حل نهایی است؟

[ad_1]

روزنامه اطلاع رسانی نوشت؛ طی سه سال گذشته، همه کارشناسان این صنعت را عامل زوال و آسیب بیشتر به منافع عمومی دانسته و علت اصلی مشکلات متعدد را کمیت، کیفیت و قیمت خودروهای تولید داخل، ممنوعیت واردات خودرو و انحصار ناشی از آن ذکر کرده اند. اما در آن زمان گروهی به هر دلیل و علاقه ای به این بحث حمله کردند و منتقدان را با شمشیرهای داموکلس که از تولید داخلی، خروج ارز و مواردی از این دست حمایت می کردند، ساکت کردند.

باید توجه داشت که شفاف سازی موضوع کار درستی نمی کند و دیدیم که نشد و این ممنوعیت چه بلایی سر صنعت خودرو، کیفیت و قیمت آن و البته مردم آورد.

دیدیم که قیمت خودرو نسبت به تقاضا به دلیل انحصار و عدم تولید به کجا رسید. همانطور که پراید 10 میلیونی 120 میلیون تومان شد و خودروهای خارجی معمولی با چهار سال و پنج سال کارکرد حداقل قیمت یک میلیارد تومان را پیدا کردند. از سوی دیگر شاهد بودیم که کیفیت خودروها روز به روز کاهش می یافت، حجم تولید کاهش می یافت و کسب و کارها و فسادهای مختلف به حدی می رسید که برخی مدیران دولتی برکنار شدند.

همچنین باعث افزایش انباشت خودروها، گسترش مافیای خودرو، قرعه کشی ها و دستگیری های ناموفق و البته بی فایده شد و تنها چند وعده و مصاحبه برای مردم باقی ماند و قیمت های نجومی و خودروهایی که به گفته رئیس پلیس راهور ناجا ماشین مرگ است.

اما اکنون نشانه های توجه به سخنان صاحب نظران و منتقدان آن روز، هر چند با تأخیر مشهود است و این موافقت مجلس با واردات مدیریت شده خودرو و تلاش و اعلام صریح است. رئيس جمهور. برای اجرای آن؛ بنابراین در تایید این تصمیم باید گفت که واردات اصولی خودرو و سایر کالاها تولید ضد ملی نیست و عاقبت هر کالایی که انحصار تریاک را می شناسد کاهش کیفیت و رشد قیمت است. ، تاخیر. تکنولوژی مدرن و در نهایت شکست در برابر رقبا. همانطور که صنعت خودرو، صنعت لوازم خانگی را نیز در معرض تهدید معاون اول رئیس جمهور قرار داده تا واردات را از سر بگیرد.

اجرای واردات خودرو اگرچه ترس از چالش هایی مانند خروج ارز از کشور به دنبال آغاز واردات، حکم می کند که با بخش خصوصی مشورت شود و از توانمندی ها و راهکارهایی که این بخش برای تامین ارز دارد استفاده شود. بسیار مفید.

اما در نهایت توصیه به فعالان اقتصادی کشور این است که واردات هر گونه کالایی را ممنوع کرده و بازار را در انحصار خود درآورند، آتش را با بیل خاموش کنند و برای درمان سردرد، سر را ببرند. زیرا رقابت تنها راه حل برای بهبود تولید داخلی است و صنعت خودرو در راس آن قرار دارد و البته اجرای این راهبرد نیز مانند هر اصلاح دیگری هزینه دارد. هزینه اصلاح صنایع خودروسازی و تریاک نیز مشابه است.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما