آلمان: همه عناصر توافق وین روی میز است

[ad_1]

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان که در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مذاکرات وین صحبت می کرد، اظهار داشت که “همه عناصر” توافقی روی میز هستند و عنصر زمان را تکرار کرد، همانطور که در مورد بلوک غرب اتفاق افتاد، با هدف اعمال فشار. در مورد ایران

به گزارش فارس، شولتز گفت: اکنون این فرصت را داریم که به توافقی برسیم که تحریم ها را لغو کند. اما اگر این کار را خیلی سریع انجام ندهیم، خطر شکست مذاکرات وجود دارد.» وی سپس توپ را در خاک ایران انداخت و افزود: مسئولان ایرانی یک انتخاب دارند، اکنون زمان مواجهه با حقیقت است.

وی ادامه داد که ایران هسته ای برای آلمان قابل قبول نیست، تا حدی به این دلیل که امنیت اسرائیل غیرقابل مذاکره است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که شواهد فزاینده ای مبنی بر اینکه نتیجه گیری مذاکرات وین مستلزم تصمیم گیری های سیاسی غربی ها به ویژه واشنگتن برای لغو تحریم ها است. پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که در جریان مذاکرات وین “پیشرفت قابل توجهی” حاصل شده است و اگر ایران “جدی” نشان دهد، ظرف چند روز به توافق می رسد.

علی باقری گفت: «ما بیش از هر زمان دیگری به توافق در وین نزدیک شده‌ایم و همانطور که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند، ایران تصمیم خود را گرفته است و اکنون این تصمیم به عهده طرف مقابل است.» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران ایران. مذاکره کننده ارشد». حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در توئیتی از گفتگو با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشبرد مذاکرات در وین خبر داد و گفت: «هنوز مسائل مهمی در پیش داریم». پایان دادن به “رفتار مسئولانه” غرب.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در توییتی نوشت که آمریکا و اروپا به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده اند. وی پیشتر در توئیتی تایید، آزمایش و پوشش ضمانت را جزء جدایی ناپذیر یک معامله خوب توصیف کرد و افزود: تعهد ثابت شده آمریکا بزرگترین تهدید برای هر معامله است.

هشتمین دور مذاکرات در وین پس از وقفه 11 روزه برای رایزنی هیئت ها با پایتخت هایشان از روز سه شنبه 7 فوریه از سر گرفته شد و همچنان در سطوح مختلف ادامه دارد. مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده اند که به دنبال توافقی خوب و قابل اعتماد در وین هستند که منافع مردم ایران را تضمین کند.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما