استارت آپ آمریکایی می خواهد گوشت تازه از هوا بسازد Zomit

[ad_1]

لیزا دایسون من جان ریداولین فیزیکدان و دومین دانشمند مواد، در آزمایشگاه برکلی وزارت انرژی ایالات متحده با هم کار کردند و یک هدف مشترک داشتند: آنها می خواستند به مهار تغییرات آب و هوایی کمک کنند و راهی برای انجام آن می دانستند. راه حلی که از یک سو با غذاهای روزانه اکثر مردم روی زمین پیوند خورده است. بخش کشاورزی مسئول یک چهارم کل انتشار سالانه گازهای گلخانه ای در جو زمین است.

کشاورزی بیشتر از کل صنعت حمل و نقل در سیاره ما گازهای آلاینده به جو منتشر می کند و در میان بخش های مختلف صنعت کشاورزی، صنعت گوشت بیشترین سهم را در انتشار گاز دارد. با این حال، مردم همچنان به خوردن گوشت ادامه می دهند. مصرف جهانی گوشت حدود 350 میلیون تن در سال است و این رقم روز به روز در حال افزایش است. تخمین زده می شود که تا سال 2050 جمعیت جهان به 10 میلیارد نفر افزایش یابد. این افزایش به این معنی است که در آینده باید پروتئین بیشتری را در اختیار جمعیتی قرار دهیم که به جمعیت فعلی زمین اضافه می شود.

اما در ابتدای سفر، دو دانشمند کاملاً مطمئن نبودند که چگونه کار را انجام می دهند. تا اینکه یک روز در حین تحقیقات خود به مطالعه ناسا برخورد کردند که در دهه 1960 انجام شد و بعدها به مرور زمان فراموش شد. مقاله ای در سال 1967 به بررسی الگوهای تغذیه فضانوردان در طول سفرهای طولانی فضایی پرداخت. یکی از ویژگی های اصلی سفرهای فضایی وجود منابع کم و محدود در طول سفر است. یکی از ایده های مطالعه ناسا در آن سال ها ترکیب میکروب ها با دی اکسید کربن منتشر شده توسط فضانوردان برای تولید غذا بود.

گوشت قرمز

از آنجایی که برنامه سفر فضایی ناسا در آن زمان هرگز به مریخ نرسید، این ایده هرگز به طور کامل اجرا نشد. دایسون و رید تصمیم گرفتند مفهوم اصلی این مطالعه را درک کنند و از آن برای اجرای نقشه خود برای هدف دیگری در زمین استفاده کنند. دایسون می گوید:

از جایی که آنها متوقف کردند ادامه دادیم.

در سال 2008، این مفهوم چند دهه ای الهام بخش دایسون و ری شد تا Kiverdi را تأسیس کنند. کاری پروژه ای است که از دی اکسید کربن بازیافت شده برای تولید محصولاتی مانند جایگزین های مبتنی بر میکروبی برای روغن نخل و روغن مرکبات استفاده می کند.

در سال 2019، آنها همچنین یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا به نام Air Protein را به عنوان یک پروژه جانبی تأسیس کردند. هدف این استارت آپ تولید گوشت از هوا بود. این شرکت دی اکسید کربن (گاز گلخانه ای مخربی که سیاره ما را گرم می کند) می گیرد و آن را به یک استیک آبدار یا یک فیله ماهی سالمون ظریف تبدیل می کند! این فرآیند شبیه به طرز تهیه ماست شیری است.

مقاله مرتبط:

پروتئین هوا، میکروب های هیدروژنوتروفیک در مخازن تخمیر تولید مثل می کند و آنها را با ترکیبی از دی اکسید کربن، اکسیژن، مواد معدنی، آب و نیتروژن تغذیه می کند. نتیجه نهایی یک آرد غنی از پروتئین با ویژگی های اسید آمینه مشابه پروتئین های گوشت است. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه می توان طعم گوشت مورد نظر را تغییر داد؟ به عنوان مثال، آیا می توان دی اکسید کربن را به سینه مرغ تبدیل کرد؟ دایسون دره بالا را توضیح می دهد:

با استفاده از ترکیبی از تکنیک های فشار، دما و پخت، ما فقط به جای بافت، تکنیک های پخت را به فرآیند اضافه می کنیم. [گوشتی] ظاهری متفاوت به خود بدهید.

پتانسیل نجات در مواجهه با تغییرات آب و هوایی در این فناوری دارای دو جنبه است. جنبه اول این است که فرآیند ذاتاً یک فرآیند کربن صفر است. زیرا همانطور که توضیح داده شد، اساس آن استفاده از دی اکسید کربن برای ساخت پروتئین است و هدف Air Protein ادامه یافتن دی اکسید کربن از طریق گیاهانی است که می توانند این گاز را به طور مستقیم و بهینه از جو زمین جذب کنند.

جنبه دوم داستان این است که در فرآیند جدید به زمین بسیار کمتری برای تولید گوشت گاو نیاز خواهد بود. در واقع، مقدار زمین مورد نیاز برای تولید همین مقدار گوشت گاو 1.5 میلیون برابر بیشتر است. این فناوری جدید همچنین میزان آب مصرفی در مسیر تهیه گوشت را 15000 برابر کاهش می دهد.

مقاله مرتبط:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا این فناوری می تواند از نظر سودآوری با روش های سنتی رقابت کند؟ در واقع مهمترین موضوع رقابت پذیری این فرآیند با صنعت گوشت سنتی و حتی امکان رقابت با سایر جایگزین های گوشتی مانند سویا و مایکوپروتئین ها است. دایسون خاطرنشان می کند که فناوری شرکت او به زمین نیاز ندارد، از حداقل منابع استفاده می کند و به انرژی های تجدیدپذیر بستگی دارد که همیشه ارزان تر است:

فن آوری اخیر به ما اجازه می دهد تا نه تنها از ابتدا سودآور عمل کنیم. اما ساختار هزینه ای که پیش رو داریم نیز مدام کاهش خواهد یافت.

این استارتاپ مورد توجه سرمایه گذاران نیز قرار گرفته است. در اوایل سال 2021، آنها بیش از 30 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی مانند ADM Ventures، Barclays و GV دریافت کردند. دایسون می گوید:

ما در تلاش هستیم تا نحوه تولید گوشت را دوباره تعریف کنیم. من شخصاً هیجان زده هستم که بخشی از این جنبش هستم.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما