افزایش 17 درصدی قیمت برنج ایرانی در یک ماه

[ad_1]

بررسی قیمت کالاها در اوایل اسفندماه نسبت به ماه قبل نشان می دهد که سیب زمینی، پیاز و دو نوع برنج ایرانی با افزایش قیمت 22، 18، 17 و 16 درصدی در صف اول افزایش قیمت و کاهش بیشتر قرار دارند. قیمت ها مربوط به آب آشامیدنی بسته بندی شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش کارگروه نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مصرفی در بازار کشور تا اول اسفندماه که توسط انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده منتشر شده است، قیمت گوشت مرغ تازه، تخم مرغ، شیر استریل پرچرب، شیر خام، پنیر، کره، روغن، ماکارونی، لوبیا، نخود، سیب، رب گوجه فرنگی، سیمان خاکستری، گچ، تیرآهن، موتور روغنی، دستشویی پودری و دستمال کاغذی نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

اما در حال حاضر قیمت گوشت گاو و گوساله، گوشت گاو و گوساله، شیر پاستوریزه کم‌چرب، شکر، شکر، چای، برنج هندی، برنج پاکستانی، نخود، عدس، پرتقال، خرما، میله و کاغذ یک تا 10 درصد افزایش یافته است. یافت. در نتیجه قیمت هر کیلو گوشت گاو و گوساله با چهار و پنج درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 142 و 143 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله و زنده با دو و سه درصد افزایش به نزدیک به 57 رسیده است. و 62 هزار تومان.

همچنین قیمت هر کیلوگرم شکر و شکر با سه درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 17 هزار و 100 و 19 هزار و 900 تومان و هر کیلو چای با دو درصد افزایش به 127 تا 133 هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو نخود و عدس با شش و هفت درصد افزایش به حدود 41 و 45 هزار تومان و برنج هندی و پاکستانی با شش و هفت درصد به حدود 30 و 31 هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که قیمت برنج، سیب زمینی، موز، پیاز و گوجه ایرانی نسبت به ماه قبل بیش از 10 درصد افزایش داشته است، به طوری که در اول اسفندماه امسال قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی طارم و هاشمی بود. 16 و 17 درصد افزایش نسبت به ابتدای بهمن ماه به 74 و 73 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی با 22، پیاز با 18، گوجه فرنگی 14 و موز با 12 درصد افزایش درصدی در یک ماهه به 13 هزار و 400، 8800، 12 هزار و 800 و 36 هزار و 800 تومان رسیده است.

در مجموع وضعیت بازار برنج امسال خبرساز بود و حتی گزارش هایی از قیمت 90 هزار تومانی این کالا منتشر شده است. دلایل متعددی از جمله خشکسالی، انباشتگی و تنش بازار از سوی تجار برای این افزایش عنوان شده است و برخی دلیل آن را سوءمدیریت واردات برنج می دانند.

کدام اقلام کاهش قیمت داشتند؟

البته بر اساس گزارش کارگروه نظارت و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مصرفی در بازار کشور تا اول اسفندماه، قیمت آب شرب بطری، ورق سیاه، لاستیک و پودر شوینده کاهش یافته است. . یک تا 10 درصد نسبت به ماه قبل.

بیشترین افت قیمت معادل چهار درصد مربوط به آب آشامیدنی بسته بندی شده است که به گفته مسئولان، به نظر می رسد نتیجه درج این کالا در قیمت کالا به جای قیمت مصرف کننده باشد.

انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز در این گزارش تاکید کرد که قیمت برنج، نخود، سیب زمینی، آب بطری و رب گوجه فرنگی نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما