اقدامات وزارت صمت برای کنترل بازار لوازم خانگی

[ad_1]

مدیرکل دفتر صنایع لوازم اداری و لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: سامانه جامع معاملات را فعال کرده ایم تا واحدهای تولیدی بتوانند بر اساس ساختار تشکیل دهنده هر محصول، فاکتورهای خود را ارائه کنند. از ابتدای آذرماه کارگروه های نظارت بر بازار تشکیل و تمامی برندها رصد می شوند.

به گزارش وزارت صنعت، «محمد وصالی قمصری» با بیان اینکه قبل از تحریم ها 70 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار برندهای کره ای بود، افزود: از سال 97 تا 99 با حمایت صنعت لوازم خانگی، تولیدات تولید شد. از 8.5 میلیون دستگاه به 15.5 میلیون دستگاه در سال رسید که تولید ما را 80 درصد افزایش داد.

مديركل وزارت كشور و دفتر صنايع وزارت صنعت ادامه داد: اتفاق خيلي بدي كه در آن وجود داشت. “

وصالی افزود: اشتغال این صنعت 300 هزار نفر، گردش مالی آن 6 میلیارد دلار و واحدهای فعال ما حدود 500 واحد است که البته تا 800 واحد تولید، ظرفیت خالی داریم.

وی با اشاره به افزایش 100 تا 120 درصدی برخی محصولات از جمله یخچال ساید بای ساید و دوقلو، اذعان داشت: در مورد خشکشویی هم تولید بیشتر بود و خوشبختانه افزایش قیمت بالایی نداشتیم و آن افزایش. زیر 20 تا 30 درصد در سال بود.

مدیرکل دفتر صنایع اداری و لوازم خانگی وزارت صمت تصریح کرد: مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور در این دو سال به دلیل تغییرات نرخ ارز به طور میانگین حدود 60 درصد افزایش داشته است. به عنوان مثال، قیمت کلی یک ماژول تلویزیون 30٪، یک کمپرسور یخچال 20٪ افزایش یافته است و از آن زمان به بعد، ورق های سرد رنگی، از پیش رنگ شده و رنگ شده در اجاق گاز و ماشین لباسشویی به طور متوسط ​​حدود 60٪ افزایش یافته است. 1997.

وی ادامه داد: اتفاقی که افتاده این است که از هفته دوم 12 دی ماه برخی واحدهای تولیدی طبق روالی که هر سال داشتند 12 تا 13 درصد افزایش قیمت داشتند.

مردم باید از ما انتظار داشته باشند که این امکان را فراهم کنیم. با پیگیری مجموعه ما، حدود پنج برند بلافاصله قیمت های خود را کاهش دادند.

وصالی همچنین با بیان اینکه آیا این واحدهای تولیدی مسئولیتی در قبال افزایش قیمت خود نخواهند داشت، گفت: سامانه ثبت سفارش هوشمند ما ارتباط مستقیمی با رضایت مشتری و اتفاقات رخ داده و قطعا تامین مواد اولیه، ارز و ثبت نام دارد. ضمن اینکه تخلفات واحدهای تولیدی با ساماندهی حمایت و تحریم مصرف کننده و تولیدکننده رصد می شود، موثر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه برندهای متخلف به مسیر همکاری بازگشته اند، گفت: برندهایی که با ما همکاری نکردند نمی توانند بیش از دو یا سه برند باشند که البته محصول محصولات منتخب ما (یخچال، ماشین لباسشویی) نیست. ، تلویزیون و اجاق گاز).

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و دفتر وزارت صمت در خصوص کیفیت محصولات لوازم خانگی نیز گفت: 100 درصد واحدهای تولیدی، کیفیت 50 و 60 درصد واحدهای تولیدی خوب و حتی صادراتی هستند. . آنها معکوس هستند. مردم باید بدانند که کالای ایرانی به خارج از کشور می رود و برچسب خارجی یا کره ای دارد و به کشور برمی گردد و مردم با تصور کالای خارجی آن را خریداری می کنند.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما