اقدام عجیب تلویزیون پس از تصمیم چینی ها.

[ad_1]

روسیه جنگ روسیه و حمله به اوکراین معادلات سیاسی-اجتماعی چندین کشور را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری را وادار به واکنش کرده است.

به گزارش شرق، بیشتر واکنش ها علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است و حتی در میان تحلیل ها و نظرات مقامات مختلف اروپایی، این کمپین باعث شده است که عده ای بدون ترس از اولین سیاستمدار روس به عنوان جنایتکار جنگی یاد کنند. البته رفتار متحدان سیاسی روسیه از جمله ایران و چین متفاوت است. اگرچه این دو کشور و به ویژه دولت ایران نگاهی منفی به جنگ دارند، اما هنوز موضع رسمی در قبال این اقدام اتخاذ نکرده اند. در ایران اصولگرایان آمده اند تا منتقدان روسی را به فراموشی متهم کنند. آنها می گویند قربانیان یمن و فلسطین نیازی به اتحاد جهانی علیه کشور دیگری ندارند، اما اکنون که موضوع اوکراین مطرح شده، روسیه و ولادیمیر پوتین مورد انتقاد قرار گرفته اند.

اگرچه بسیاری از بحث ها ماهیت سیاسی دارد، اما جنگ روسیه و اوکراین اخیراً به فوتبال تبدیل شده است و رفتار تلویزیون دولتی ایران و چین قابل توجه است. داستان بازی های این هفته لیگ برتر انگلیس در دو روز گذشته است. بر اساس توافق قبلی، برگزارکنندگان لیگ برتر انگلیس حواشی این مهمانی را طراحی کردند تا همبستگی با اوکراینی ها بیشتر متبلور شود. در همین راستا نشان ورزشگاه‌های حمایتی اوکراین از جمله «فوتبال با هم» با رنگ‌های ملی اوکراین آبی و زرد به نمایش گذاشته شد و کاپیتان‌های ۲۰ تیم لیگ برتری برای نشان دادن آن‌ها دستبند آبی و زرد به تن کردند. پشتیبانی در اوکراین

هم تیم ها و هم تماشاگران ورزشگاه ها مشارکت ویژه ای در این طرح همبستگی داشتند. نکته حائز اهمیت اما رفتار متولیان تلویزیون چین بود که با توجه به موضوع مذکور، پخش مسابقات این هفته لیگ برتر انگلیس را به کلی از دستور کار حذف کردند! این موضوعی است که «دویچه وله» نیز به آن پرداخته و نوشته است که تلویزیون چین به دلیل اعلام همبستگی لیگ برتر انگلیس با اوکراین، یعنی انتقاد از سیاست روسیه و جنگ طلبی این کشور، این احزاب را منتشر کرده است. همچنین در این کشور بسیار محبوب است. ، بی خیال شد.

در همان زمان اتفاق عجیبی در ایران افتاد. مسئولان تلویزیون مانند چینی ها رفتار نکردند و تصاویر را به طور کامل پخش نکردند! در دیدارهای این هفته لیگ برتر که از تلویزیون پخش شد، اصراری بر عدم نمایش پرچم اوکراین در چارچوب وجود نداشت، اما اولین دقیقه ای که بازیکنان به وسط زمین آمدند و اوکراینی ها را تشویق کردند، پخش و بایگانی نشده است. تصاویر. در عوض بالا رفت در حالی که بازیکنان دو تیم به صورت دایره ای در کنار تیم داوری دور هم جمع شده بودند، پرچم اوکراین با همان شعار همبستگی روی اسکوربورد نمایش داده شد و تماشاگران شال هایی به رنگ پرچم کشور تکان دادند، تلویزیون ایران فقط تصاویر تماشاگران را پخش کرد. ، قبل از شروع مسابقه پرداخت شد و دقیقه همبستگی پخش نشد.

البته حتی پس از گذشت یک دقیقه باز هم تصاویری از پرچم اوکراین در ورزشگاه به نمایش درآمد و ژرمن های لیگ برتری که برای پخش زنده با پرچم اوکراین طراحی شده بودند، همچنان در گوشه و کنار تصویر . دو مورد آخر برای مسئولان تلویزیون ایران حساسیتی نداشت و با وجود اینکه کاپیتان ها هم رنگ پرچم اوکراین را بر تن داشتند، دلیلی نداشت که شبکه ایران مسابقات لیگ برتر را پخش نکند. اینکه چرا آن دقیقه برای تلویزیون ایران اینقدر حساس بود، مشکلی است که بعید است پاسخ داده شود. اگرچه تلویزیون ایران در این زمینه در مقایسه با همتای چینی خود نقشی دوگانه داشته است. یعنی بازی ها را پخش کرد اما بخشی که مربوط به همبستگی با این کشور و قبل از شروع مسابقه بود را با تصاویر آرشیو پوشش داد.

موضوع جنگ روسیه با اوکراین در صحبت های مقامات ایرانی نیز دیده می شود، اما زوایای دیگری نیز بدون اشاره به حمله روسیه در زیر ذره بین مشاهده می شود. روز جمعه بود که علم الهدی امام جمعه مشهد که با دولت فعلی هم عقیده است، گفت که دل بر سر اوکراین کباب می شود، اما حرف هایش بیشتر درباره مهاجرت اوکراینی ها بود تا انتقاد.

“تصاویر تلویزیونی از مردم اوکراین دلخراش است. در زمستان سرد، 600000 نفر از خانه ها و زندگی خود در طول شیوع تاج و تخت آواره شده اند، کشور خود را ترک کرده و در یک کشور خارجی زندگی می کنند. جایی که نمونه هایی از این وجود داشت” به رقابت بر سر قدرت در دنیا جهل از آن بدتر است ما با این جهل روبرو هستیم و باید با اسلام این جهل را براندازیم همانطور که پیامبر براندازی کرد تا این تبعیض و فساد را در دنیا از بین ببرند هشت سال جنگ تحمیل کردند ما و همه دنیا دور هم جمع شدیم تا ما را نابود کنند، اما در این هشت سال حتی یک خانواده منطقه جنگی کشور را ترک نکردند، در شهرهای دیگر ما و مردم به آنجا پناه بردند.

روزی که دشمن با تمام امکانات به ما حمله کرد، ما توپ و خمپاره نداشتیم، اما مردم ما در مقابل دشمن غیرت داشتند. مقاومت جوانان ما در دنیا بی نظیر بود. ببینید امروز چه اتفاقی برای اوکراین افتاد. در خرمشهر اوضاع بدتر شد، اما در عین حال با وجود همه تحریم ها و در فضایی که هیچکس از ما حمایت نمی کرد، بلند شدیم و دشمن را روی زمین سیاه نشاندیم.»

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما