امیرعبداللهیان: اراده غرب تعیین می کند که مذاکرات چه زمانی به پایان می رسد

[ad_1]

وی گفت: ما با جدیت، برنامه ریزی و ابتکار پای میز مذاکره هستیم و مصمم هستیم به توافق خوبی برسیم.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) طی سخنرانی در مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بین سفرا و سران نمایندگی های خارجی در تهران گفت: و با احترام و عزت پاسخ خواهد داد و تهدید را با مقاومت و استقامت و هم زبانی پاسخ خواهد داد.

وی گفت: امروز در وین شواهد زیادی وجود دارد که آمریکا و غرب رفتار واقعی خود را به جامعه جهانی نشان دهند.

وی گفت: ما با جدیت، برنامه و ابتکار پای میز مذاکره هستیم و مصمم هستیم به توافق خوبی برسیم. زمان پایان مذاکرات توسط مترجم اراده طرف های غربی در تعهد کامل آنها به لغو تحریم ها و بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان تعیین می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی نیز در ادامه سخنان خود رویکرد دولت سیزدهم را مردمی و تحول آفرین خواند و گفت: رویکرد دولت جدید، عمل گرایی و انعقاد اسناد و اجرای قوانینی است که به تعویق افتاده و این موضوع نیز سیاست خارجی را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه روابط دوجانبه بر اساس منافع مشترک و برابر را دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: دولت 13 نگاه ویژه ای به همکاری های منطقه ای و بین المللی دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات جاری در وین گفت: امروز در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همکاران ما در وین در حال مذاکره برای رفع تحریم های ظالمانه هستند و مردم ایران در طول تاریخ نشان داده اند که بر پای خود ایستاده است. سمت، عزت و تهدید مقاومت.» و زبان به یکدیگر پاسخ می دهد.

هشتمین دور مذاکرات در وین درباره لغو تحریم ها از روز سه شنبه 10 فوریه در وین، پایتخت اتریش از سر گرفته شد. علی باقری در راس هیاتی روز سه شنبه به وین رفت و رایزنی هایی در سطوح مختلف در پایتخت اتریش در حال انجام است.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه در گفت و گوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام آمادگی ایران برای دستیابی به یک توافق خوب در اسرع وقت، گفت: بدون بتن ریزی و اقدام واقعی غرب، پیشرفت در گفتگوها تسریع نخواهد شد.”

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما