امیرعبداللهیان: امروز در وین می توان به توافق رسید

[ad_1]

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با آنالن بربوک وزیر امور خارجه آلمان دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه با توجه به اینکه اولین دیدار دو طرف پس از انتصاب خانم. بوربوک به عنوان وزیر خارجه دولت جدید آلمان به وی تبریک گفت و برای دولت جدید آلمان آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط و همکاری‌های پیشین دو کشور در برخی زمینه‌های مورد علاقه، آمادگی تهران برای تشکیل کمیسیون مشترک در اولین فرصت توافق شده و آمادگی تهران برای گسترش روابط خود در بخش‌های اقتصادی را یادآور شد. . . ، همکاری های سیاسی، فرهنگی، علمی و فنی و بخش خصوصی را برجسته کرد.

امیر عبداللهیان همچنین در خصوص آخرین تحولات مذاکرات وین با همتای آلمانی خود تبادل نظر کرد و با تاکید بر اینکه تهران از روز اول مصمم به دستیابی به یک توافق خوب است، گفت: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد طرف‌های اروپایی به خط قرمز برسند. ایران را با دقت در نظر بگیرید و سعی کنید نقش موثری در تامین حقوق مشروع ایران به عنوان بخشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده پس از سال ها عدم اقدام داشته باشید.

امیرعبداللهیان با رد برخی اظهارات مبنی بر تعیین ضرب الاجل های ساختگی، تاکید کرد که تهران کیفیت توافق را در کنار عنصر زمان می بیند و اگر امروز خواسته های مشروع تهران برآورده شود، توافق در وین است. وی تاکید کرد: در این گام های آخر طرف مقابل نباید اشتباه محاسباتی کند و مذاکرات را به فضای رسانه ای کشاند.

بوربوک همچنین از اظهارات وزیر امور خارجه به برلین تشکر کرد و از گسترش همه جانبه روابط قدردانی کرد و بر عزم برلین در این زمینه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان با بررسی پیشرفت ها در وین گفت که مذاکرات در مقطع حساسی قرار دارد و همه طرف ها باید نهایت تلاش خود را برای پیشبرد هرچه سریعتر این مرحله و گشودن فصل جدیدی انجام دهند. وی با تاکید بر احترام به حقوق ایرانیان، خواستار تشدید تلاش ها برای دستیابی به یک توافق خوب در وین شد.

در این دیدارها برخی موضوعات مورد علاقه ما از جمله مسائل منطقه ای و کنسولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله تهاجم به یمن، افغانستان و اخیر در مذاکرات وین گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص لغو تحریم‌های ایران در وین نیز با اشاره به جدیت و شدت مذاکرات گفت: پیشرفت در روند مذاکرات قابل توجه است، اما بخش دیگر هنوز حقوق و منافع مشروع ایران را تضمین نکرده است. در برخی موارد. تصمیم گیری های سیاسی جدی و نشان دادن اراده عملی.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما