امیر قطر: هیچ مشکلی مانع گسترش روابط با ایران نمی شود

[ad_1]

رئیس جمهور در نشست مشترک هیات های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و امارات قطر، مسائل مشترک فرهنگی و مذهبی را همواره زمینه ساز تحکیم روابط دو ملت و دولت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی و امیر قطر در نشست مشترک هیات های عالی رتبه دو کشور تاکید کردند که مسئولان اجرایی و روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی باید اهداف روشنی را برای گسترش تعاملات و همکاری ها تعیین کنند. همکاری دو کشور و تلاش مضاعف برای دستیابی به این اهداف.

رئیسی خاطرنشان کرد: تعیین اهداف و جدول زمانی مشخص برای دستیابی به این اهداف، در راستای گسترش تعاملات دوجانبه و پیگیری مجدانه این اهداف توسط مسئولان ذیربط دو کشور به ویژه روسای کمیسیون های همکاری مشترک ایران و قطر. ، راهی موثر برای بهبود روابط دو کشور در همه زمینه ها خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحکیم روابط دوجانبه ایران و قطر باید به همکاری های منطقه ای و نقش آفرینی های بین المللی تسری پیدا کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره همسایه و دوست واقعی همه کشورهای منطقه بوده است. از جمله قطر و بارزترین نمونه برای اثبات این گفته حمایت همیشگی ایران از حقوق مردم مظلوم فلسطین است.

رئیسی با یادآوری راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل فلسطین با مشارکت چند نفر از مردم فلسطین، گفت: اگر امت اسلامی متحد باشد، حقوق فلسطینیان و ظلم به فلسطینیان حفظ می شود، صهیونیست ها این کار را انجام خواهند داد. پایان. “

رئیس جمهور ضمن محکومیت تلاش برخی کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: گسترش حضور رژیم صهیونیستی در منطقه به ضرر همه کشورها است زیرا این رژیم ثبات و امنیت را تحت الشعاع قرار خواهد داد. کشورهای دیگر.

اجازه نخواهیم داد هیچ مشکلی مانع گسترش روابط با ایران شود

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز با اشاره به تاثیر همه گیری ولیعهد بر نشست های برنامه ریزی نشده کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر در دو سال گذشته، گفت: قطر مصمم است روابط خود با ایران را پایه گذاری کند. در مورد تعاملات تاریخی ریشه دو ملت در زمینه های مختلف گسترش خواهد یافت و دیگر اجازه نخواهیم داد هیچ مشکلی از جمله اپیدمی ولیعهد مانع پیشبرد این هدف شود.

امیر قطر با بیان اینکه از وزرا و مقامات دو کشور می خواهیم در دیدارهای خود توسعه روابط دو کشور را با دقت راهنمایی کنند و بر روی جزئیات و ارقام توافق کنند، افزود: مقامات اجرایی ایران و قطر به صورت مشترک برگزار می کنند. جلساتی برای تعیین حد نصاب مشخص و قابل دستیابی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور، تعیین الزامات رشد روابط دو کشور برای سال آینده و تلاش مضاعف برای تحقق این امر.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضع قوی قطر در دفاع از حقوق ملت ایران در عرصه فعالیت های صلح آمیز هسته ای گفت: قطر همواره تاکید کرده است که گفت وگو تنها راه حل اختلافات بین کشورهاست. قطر همچنین معتقد است که دوام هر توافقی منوط به الحاق و اجرای تعهدات از سوی همه طرف های توافق است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را از اولویت های سیاست خارجی قطر عنوان کرد و گفت: موضع قاطع قطر در قبال فلسطین موضع آزادیخواهان جهان است و اگرچه ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران، تحت فشار است، ما با آن مقابله کردیم، اما استقامت کردیم.

وی تاکید کرد: اگرچه تلاش های زیادی برای فراموشی حقوق فلسطینی ها انجام شده است، اما این موضوع همواره در اذهان جهانیان زنده خواهد ماند.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما