قیمت اعداد رند به 50 میلیارد تومان رسید

[ad_1]

خطوطی که ما می فروشیم منحصر به فرد هستند. یعنی تکرار نشدنی; دیگری وجود ندارد! یک عدد در سراسر ایران یافت می شود (0912 امیرعلی). اینها را یکی از قدیمی ترین و صاحب نام ترین متخصصان بازار “آواگرام” می نامد. شخصی که برای خریدار «شماره ویژه» نیز شناخته شده است. چه شماره ای”؟ عدد بیست میلیارد تومان.

به گزارش شهروند، «تعجب نکنید! فروش میلیاردی شماره مد در بازار ایران داستان عجیب و جدیدی نیست. در بازار خوشنویسی ایران اعداد کاملاً مد روزی وجود دارد که با ارقامی بین 40 تا 50 میلیارد تومان روانه بازار شده اند. این معادل سه یا چهار آپارتمان 100 متری لوکس در یکی دو منطقه تهران است.» اینها صحبت های «سینا» یکی از فروشندگان بازار موبایل علاءالدین است. به گزارش «شهروند»، این اعداد که بین 5 تا 6 عدد هستند معمولا با خودروهای لوکس و آپارتمان های لوکس به بازار عرضه می شوند.

چه کارتون دوست داری تو هم اینجور فکر میکنی؟

اعداد گرد در ایران هم کارکرد تجاری و هم سرمایه گذاری دارند. اما عدد بی نظیر 20 میلیارد تومانی نه در رده «کارکردهای تجاری» است و نه در رده «کارکردهای سرمایه گذاری». تاریخ آن کمی عجیب است. اعداد این شماره اصلا تصادفی نیست! یکی از پیشکسوتان بازار گرامافون که دوست ندارد نامش فاش شود درباره این ماجرا می گوید: شخصیت کارتونی محبوب!

«فونواژ» کارکرد تجاری دارد!

“حرفه شما چیست؟” اسمت را به من بگو؟ در کدام شهر زندگی می کنید؟ “یا واقعاً چه شخصیت کارتونی را دوست داری؟” تمام این سوالات می تواند بهانه ای برای خرید گرامافون باشد. اما «امید قربانی» که از سال 89 فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است، «فونواگه» را فرصتی بی نظیر تبلیغاتی در حوزه تجاری کشور می داند.

این کارشناس اقتصادی که معتقد است بازار از خرید و فروش برخی سیم کارت های دارای نام گسترده تر است، گفت: اگرچه این واژه مدت هاست وارد ادبیات تجاری ایران شده است، اما پتانسیل «گرامافون» در ایران نادیده گرفته شده است. وی که یکی از پیشکسوتان این بازار است و خود را شکن این تجارت معرفی می کند، بر این باور است که برند مهم ترین کارکرد تجاری این بازار است. از نگاه این فعال اقتصادی به موضوع واج شناسی نباید صرفاً از منظر فاخر و شخصی نگاه کرد. وی معتقد است این بازار فرصتی برای رونق کسب و کار در کشور است.

خطوط “آوا نگاری”؛ خطوط تکرار نشدنی!

البته این روزها استفاده از روش آوایی در کشور ما کمی کاربردی شده است. اهمیت این بازار در سال های اخیر باعث شده تا خدمات مخابراتی به ارائه این خطوط بپردازد. موضوعی که رضا قربانی نیز به آن اشاره می کند. این فعال اقتصادی می گوید: این حوزه ادبیات خاص خود را دارد. خطوط تلفن با حروفی مانند Unique، Brilliance و Golden تعریف می شوند. خطوط برلیانس و گلدن نیز از نظر قیمتی ارزشمند هستند، اما گران ترین خطوط سیم کارت های منحصر به فرد هستند. یک خط یک خط است که تکرار نشدنی است، یک خط. این دقیقاً اهمیت خطوط آوایی است. این خطوط تکرار نشدنی است. ما خطی داریم که می شود حروف صرافی یا امیرعلی».

وقتی از “گرامافون” صحبت می کنیم. دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟

شماره تلفن های خصوصی که استفاده از آن در بسیاری از کشورها رونق گرفته است به نام Vanity Number و معادل فارسی آن گرامافون است. ساده ترین تعریف «واج» این است: «حروف را با اعداد جایگزین کنید».

اگر به صفحه شماره گیری موبایل در زمان تماس دقت کنید، علاوه بر شماره تلفن، حروف انگلیسی نیز چاپ می شود. این حروف که به ترتیب شماره تلفن ظاهر می شوند، می توانند یک عدد را نشان دهند. دلیل چاپ این حروف بر روی تلفن همراه این است که در بسیاری از نقاط جهان از جمله آمریکا، کانادا، اروپا، استرالیا و … به جای اینکه شماره تلفن خود را با شماره بیان کنند، آن را با حروف و برند بیان می کنند. نام.

به عنوان مثال، تعداد سامسونگ در ایالات متحده 1800 سامسونگ و اپل 1800 MyApple است. این مهم است زیرا حفظ نام تجاری آسان تر از در نظر گرفتن یک عدد است. قیمت ها در این بازار بر اساس مولفه های مختلفی تعیین می شود، مثلاً ده ها میلیون سیم کارت متعلق به شماره هایی است که می توان از آنها نام هفتگی ساخت. بدیهی است در صورت کامل نبودن تعداد حروف باید یک عدد در ابتدا و انتهای واج اضافه شود که باعث کاهش قیمت می شود.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما