اولیانوف منتظر بازگشت باقری برای نهایی شدن توافق هستیم

[ad_1]

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد اعضای برجام بدون حضور هیات ایرانی با آمریکا دیدار و رایزنی خواهند کرد.

به گزارش فارس، این دیپلمات روس در توئیتی نوشت: اعضای برجام (به جز ایران) و آمریکا رایزنی های غیررسمی در چارچوب مذاکرات وین انجام دادند. منتظر بازگشت دکتر علی باقری کنی، مذاکره کننده (هیئت) ارشد ایرانی از تهران به وین برای نهایی کردن توافق احیای برجام هستیم.

اولیانوف: منتظر بازگشت باقری برای نهایی شدن توافق هستیم

شورای عالی امنیت ملی در آخرین جلسه خود با بررسی روند و نتایج مذاکرات وین تاکنون، بر لزوم رعایت خواسته‌های قانونی و منطقی ایران که در خطوط قرمز کشورمان است، تاکید کرد. بر این اساس، علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات با هدف حل و فصل مسائل باقیمانده که چالش های مهمی را برای دستیابی به توافق ایجاد کرده است، به وین سفر می کند.

در جلسه شورای عالی امنیت ملی، لزوم حل و فصل سریع مسائل باقیمانده که مذاکرات را در «مرز توافق یا بن‌بست» قرار می‌دهد، تاکید و پذیرش هرگونه توافقی منوط به تعیین تکلیف این افراد است. مسائل

گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شب گذشته در دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر لزوم حفظ خطوط قرمز ایران در مذاکرات تاکید کرد. امیر عبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه به دنبال توافق خوب هستیم، گفت: در چارچوب منافع ملی و رعایت خطوط قرمز خود در حال مذاکره هستیم.

وزیر امور خارجه ایران نیز شب گذشته در توئیتی نوشت: به طور جدی متن توافق را بررسی می کنیم. من با آقای بورل تماس تلفنی داشتم. شریک من آقای باقری هم با مورا در تماس و رایزنی است، همه تلاش می کنیم به توافق خوبی برسیم. ما خطوط قرمز خود را به سمت غرب منعکس کردیم. اگر اراده واقعی داشته باشند، ما برای یک توافق خوب و فوری آماده هستیم.

هشتمین دور مذاکرات در وین برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران پس از وقفه 11 روزه برای رایزنی با هیئت های ایرانی و 1+5 (آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) در روز سه شنبه 17 بهمن ماه آغاز می شود. سرمایه، پایتخت. از آن زمان اتریش در قالب ها و قالب های مختلف تسلط یافته و جشن گرفته است. البته باقری در شب چهارشنبه 4 اسفند به عنوان بخشی از ترددهای معمول در این مذاکرات، سفر کوتاهی به تهران داشت، اما هیئت کارشناسان ایرانی در وین حضور داشتند و رایزنی ها را ادامه دادند.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما