اپل با حذف شارژر و هدفون از قاب های آیفون & زومیت 6.5 میلیارد دلار صرفه جویی می کند

[ad_1]

چه زمانی مینگچی کودر ژوئن 2020، اپل اعلام کرد که قصد دارد شارژر و هدفون را از قاب آیفون حذف کند که باعث تعجب بسیاری از کاربران شد. اپل اعلام کرد که این اقدام برای حفاظت از محیط زیست انجام شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: با کاهش سایز قاب آیفون، اکنون امکان قرار دادن 70 درصد دستگاه بیشتر بر روی هر پالت حمل این محصول وجود دارد.

به گفته فون آرنا، قرار دادن جعبه های بیشتر روی یک پالت به اپل این امکان را می دهد که تلفن های بیشتری را به طور همزمان برای کاربران ارسال کند و در نتیجه استفاده از جعبه های کوچکتر باعث کاهش انتشار کربن تا دو میلیون تن در سال می شود. در مقایسه می توان گفت با خروج 500 هزار خودرو از جاده، سالانه 2 میلیون تن کربن کمتر تولید می شود.

با این حال، همه معتقد نیستند که شارژ و هدفون در قاب آیفون برای کمک به حفظ محیط زیست طراحی شده اند. این افراد دلیل سبز اپل برای این اقدام را مربوط به رنگ پول می دانند. شایان ذکر است که مدتی بعد شرکت های دیگری مانند سامسونگ نیز شارژر را از قاب گوشی خود حذف کردند.

مینگچی کو کشف کرد که اپل قصد دارد با عرضه آیفون 12 شارژ را از جعبه حذف کند. سوال اینجاست که آیا اپل تصمیم گرفته است هزینه های اضافی از جمله مودم 5G و سایر قطعات را با برداشتن شارژر و هدفون جعبه پوشش دهد. ?

شارژر آیفون 20 وات

به گزارش دیلی میل، اپل با برداشتن شارژر و هدفون از قاب آیفون در مجموع 5 میلیارد دلار (6.5 میلیارد دلار) صرفه جویی کرده است. البته این شرکت با حذف لوازم جانبی قاب آیفون، قیمت این گوشی را کاهش نداد. بسیاری از خریدارانی که می خواستند از فناوری شارژ سریع در آیفون خود استفاده کنند، فقط آداپتور 5 واتی را در جعبه مدل های قدیمی داشتند. به همین دلیل این کاربران برای خرید یک شارژر 20 واتی باید 19 دلار و برای خرید هدفون 19 دلار بیشتر هزینه می کردند.

به این ترتیب، اگر مشتریان اپل بخواهند هدست و شارژر مناسب گوشی خود را خریداری کنند، باید 38 دلار بیشتر برای قیمت دستگاه بپردازند. با توجه به اینکه اپل سالانه میلیون‌ها آیفون به فروش می‌رساند، پرداخت این هزینه‌های اضافی مطمئناً پول زیادی را به این شرکت کوپرتینویی وارد می‌کند.

مقاله مرتبط:

علاوه بر این، کاهش اندازه قاب آیفون و قرار دادن 70 درصد دستگاه‌های بیشتر روی هر پالت به اپل کمک می‌کند تا هزینه‌های حمل و نقل خود را تا 40 درصد کاهش دهد که به شرکت‌های مستقر در کوپرتینو اجازه می‌دهد قیمت آیفون‌ها را برای مصرف‌کننده نهایی کاهش دهند. برخی از تحلیلگران محاسبه کرده اند که با این تغییرات، اپل در فروش هر آیفون 35 دلار صرفه جویی خواهد کرد. اما ما شاهد کاهش قیمت در مدل های آیفون نبودیم.

با توجه به آنچه گفتیم، خریداران آیفون نه تنها از استراتژی اپل برای عرضه جدیدترین آیفون های خود صرفه جویی کرده اند. در عوض، آنها باید برای خرید یا تعویض لوازم مورد نیاز خود هزینه بیشتری بپردازند.

در پایان لازم به ذکر است که صرفه جویی 6.5 میلیارد دلاری اپل در حذف شارژر و هدفون از قاب آیفون به طور مستقیم باعث افزایش سود این شرکت و افزایش ارزش سهام آن شده است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما