تعیین حقوق کارگر برای دو هفته دیگر

[ad_1]

معاون وزیر کار، روابط تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستمزد سال 1401 کارگران تا دو هفته دیگر و قبل از عید نوروز تعیین می شود.

به گزارش ایسنا، سردار علی حسین رعیتی فرد در آستانه سفر رئیس جمهور به گلستان و در بازدید از کارخانه شیر پگاه استان، اظهار کرد: برنامه را داریم.

وی با بیان اینکه فصول و مواد قانون کار که در رابطه با حقوق کارگران و کارفرمایان حائز اهمیت است در حال بررسی است ادامه داد: بهره مندی از این قوانین.

رعیتی فرد همچنین با انتقاد از اینکه قانون کار پس از 31 سال تدوین شده اما بسیاری از قوانین آن اجرایی نشده است، افزود: در برخی موارد حداقل ها کافی است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ نیروی کار کشور در برابر آسیب و حوادث تلاش کرد، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته فنی ایمنی و بهداشت کار برای حفاظت از نیروی کار یک الزام است و باید برای ارتقای امنیت تلاش بیشتری شود.

معاون وزیر کار همچنین تشکیل کمیسیون انضباط کار و تدوین ضوابط مرتبط با هدف ایجاد انضباط کارگری در مراکز تولیدی صنعتی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: رفع موانع تولید، حمایت از اشتغال، تثبیت مشاغل موجود، ایجاد مشاغل جدید و بهره مندی مشمولان از بیمه بیکاری از دیگر برنامه هاست.

ساخت مسکن برای 200000 کارگر را درک کنید

وی به نظارت های صورت گرفته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: بیش از یک میلیون کد کارگاهی بیمه شده تامین اجتماعی در سامانه اظهارنامه تکمیل سامانه وجود دارد.

سردار رعیتی فرد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی از خرد جمعی برای پیشبرد کار استفاده می کند، تصریح کرد: در شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال 1401 کارگران پنج جلسه تشکیل شد. و سبد معیشتی 8 میلیون و 975 هزار تومان استخراج شد که 36.4 درصد آن خوراکی و مابقی غیرخوراکی است.

وی در پایان به موضوع مسکن کارگری پرداخت و توضیح داد: در شورای عالی کار علاوه بر حقوق و دستمزد، آیین نامه مسکن کارگری مصوب سال 1371 بازنگری و به هیئت وزیران ارسال شد تا در صورت تحقق این هدف، آن را تصویب کند. به دست آورد. ، بخش بزرگی از چالش های کارگران نیز برآورده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص، افزود: در صورت تصویب در هیات وزیران کار بسیار مهمی انجام خواهد شد.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما